AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #1 Del Skrevet 13. juni 2017 Vi reiser til Polen med tre barn i sommer. Alder 4, 6 og 9. Vi skal ha typisk bade og opplevelses ferie og ønsker å sove godt om nettene (DVs uten for mye støy), samt være i ok avstand til tog / trikk. Bor vi i Gdansk har vi lyst å bo i gamlebyen, men vet ikke om dette blir for mye støy? Håper noen kan tipse oss om hvor det er best å bo med små barn ifht nærhet til alt - og lite støy på nettene? Vi skal ikke leie bil, tenker bare ta tog/trikk evt leie sykler. Er det forresten lang avstand mellom de forskjellige byene? Anonymkode: b0b1c...ce9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #2 Del Skrevet 13. juni 2017 Det er 10 min med tog, mellom hver av byene. Var der nå nylig, og da bodde vi i Sopot, utrolig flott by nå på sommeren. Og milelange flotte strender. Vi har bodd i Gdansk før, og jeg ville helt klart valgt Sopot. Sopot er ganske liten by og, så det er lett å gå rundt i byen, og kort vei til toget. Er mange restauranter der. Drosje er og billig i Polen. Gdynia vet jeg ikke så mye om. Vet de har akvariet og teknisk museum. Anonymkode: f428e...8e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #3 Del Skrevet 13. juni 2017 Tusen takk for innspill. Var du der med barn? Jeg har hørt det kan være litt støy fra natteliv i sopot....? Ja det ser nydelig ut der og jeg gleder meg masse. Har du tips til ting å gjøre? Jeg har tenkt akvarium, godterifabrikk, badeland og zoo ? Anonymkode: b0b1c...ce9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #4 Del Skrevet 13. juni 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for innspill. Var du der med barn? Jeg har hørt det kan være litt støy fra natteliv i sopot....? Ja det ser nydelig ut der og jeg gleder meg masse. Har du tips til ting å gjøre? Jeg har tenkt akvarium, godterifabrikk, badeland og zoo ? Anonymkode: b0b1c...ce9 Var der med 15 åring, og 10 åring. var der med flere i familien, så vi delte oss litt opp. Vi bodde ikke langt unna togstasjonen, i en leilighet. Der var det veldig stille og rolig. De har en gågate med mange restauranter og puber. Så bare hold dere unna den gaten. Vi kjørte sjørøverbåt fra brygga i sopot, koselig tur. Så gikk vi langs stranden. Er noen lekeplasser der og. Minste var på akvariet og lekeland i Gdynia. Han likte lekeland best, men det var nok fordi det var så mange skoler i akvariet, så det var ikke så lett å se. Vi var der ikke så mange dager. Men stranden er virkelig flott, så jeg ville nok tilbragt noen dager der, hvis været er fint. Anonymkode: f428e...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 13. juni 2017 #5 Del Skrevet 13. juni 2017 (endret) Definitivt Sopot med barn!!! Veldig barnevennlig!Bare unngå hovedgaten, ja. Masse å finne på...strand, badeland, bowling, gokart, tråsykler/sykler, moloen, opplevelsespark...gode restauranter...bla.Billys er topp med kjekke lekekrok 😀...kan ta tog til Loopys world som er innendørs lekeland, "Fun arena" nær Gdansk (google it, 15 min med taxi) Gdansk er myye folk og inneklemt...lite for ungene å gjøre..men, en liten dagstur er jo greit. Et godt stykke fra sentrum av Gdansk og til togstasjonen. Gdynia er ikke en plass å bo synes vi...litt grå og trist og uoversiktlig. Sopot er mer en ferieby og Gdynia en by hvor det er mange fastboende. Eg og ungene elsker Sopot! Men, du er veeldig seint ute med bookingen nå! Sikkert mye utsolgt og dyrt igjen. Veldig populær by! Lykke til! Endret 13. juni 2017 av Moongirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 13. juni 2017 #6 Del Skrevet 13. juni 2017 Nattelivet i Sopot var ikke noe problem, men så er vi ikke ute noe særlig etter kl.21. Ikke opplevd fyll. Bare unngå å bo på Monte Cassino, der er det myye folk pga.restauranter/utesteder og det er trafikk til og fra toget/bussene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå