AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #1 Skrevet 13. juni 2017 Hei! Nyutdannet her og merker at arbeidsmarkedet er tøft. Søkt mange jobber og enda ikke noe intervju.. Er det flere med samme erfaring eller er det jeg som bør tenke annerledes/revurdere meg selv? Anonymkode: 1708a...108 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #2 Skrevet 13. juni 2017 Jeg er i samme båt som deg, og det er mine tidligere studievenner også. Det er helt håpløst og utrolig frustrerende. :-( Anonymkode: 83e2b...8e4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #3 Skrevet 13. juni 2017 Dette er helt normalt. Er nyutdannet selv, og flere av studievennene mine sitter med deltidsjobber/andre jobber som ikke er relevante fordi de ennå ikke har fått napp (1 år etter fullført grad). Det er klart det er ufattelig slitsomt, men det er noe godt i det å vite at det rett og slett er et tøft arbeidsmarked, og at flere er i samme situasjon Anonymkode: 33688...feb 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #4 Skrevet 13. juni 2017 Jeg fikk vikariat i samme bransje, men på lavere nivå. Dette vikariatet fikk jeg ha i 8 måneder, så gikk jeg 2 uker uten jobb, før jeg fikk fast relevant stilling i en annen by. De fleste fra studiet tok master pga jobbmulighetene, så vi var 15% som fikk fast jobb i løpet av halvannet år. Anonymkode: c518b...ffa
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #5 Skrevet 13. juni 2017 Ts her. Så godt å høre vi er flere, selv om det ikke er gøy at flere deler min frustrasjon kan jeg spørre hva slags utdanning dere har og nivå, og hvilken jobb dere fikk/søker etter endt utdanning og krav til lønn? Fint å vite hva andre tenker Anonymkode: 1708a...108
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #6 Skrevet 13. juni 2017 Nyutdannet, fikk jobb tre mnd før jeg var ferdig. Er vikariat da, men blir forlenger så lenge de har bruk for meg og jeg har jobb en stund fremover hvert fall. Jeg regner med å jobbe slik helt fremt til jeg finner drømmejobben. Men man må jo få litt erfaring før man har sjanse på den Anonymkode: 8195e...45c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #7 Skrevet 13. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Nyutdannet her og merker at arbeidsmarkedet er tøft. Søkt mange jobber og enda ikke noe intervju.. Er det flere med samme erfaring eller er det jeg som bør tenke annerledes/revurdere meg selv? Anonymkode: 1708a...108 Hva er din utdanning? Anonymkode: 906fb...1c2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #8 Skrevet 13. juni 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Så godt å høre vi er flere, selv om det ikke er gøy at flere deler min frustrasjon kan jeg spørre hva slags utdanning dere har og nivå, og hvilken jobb dere fikk/søker etter endt utdanning og krav til lønn? Fint å vite hva andre tenker Anonymkode: 1708a...108 Mastergrad i psykisk helse. Arbeidsledig i to år nå, bortsett fra litt jobbing her og der som tilkallingsvikar i barnehage. Søker på alt, og da mener jeg alt. Har null krav til lønn, alt jeg ønsker er en fast jobb. Anonymkode: 83e2b...8e4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #9 Skrevet 13. juni 2017 Hva skjer med at ALLE på Kvinneguiden jobber som sykepleier, innen psykisk helse, sykehjem, eldre og funksjonshemmede? eller barnehage? Jeg er på 2,5 år etter endt bachelor i markedsføringsledelse. Anonymkode: 120cc...cd8
Slepdeprid Skrevet 13. juni 2017 #10 Skrevet 13. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Nyutdannet her og merker at arbeidsmarkedet er tøft. Søkt mange jobber og enda ikke noe intervju.. Er det flere med samme erfaring eller er det jeg som bør tenke annerledes/revurdere meg selv? Anonymkode: 1708a...108 Hva er du utdannet i?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #11 Skrevet 13. juni 2017 Det spørs jo helt hvilken utdannelse folk har, en mastergrad i gresk middelalderlitteratur vil aldri gi deg et fortrinn i arbeidsmarkedet. Du som har master i psykisk helsearbeid, hvis du hadde blitt vernepleier eller sykepleier og så tatt masteren ville du fått jobb på dagen. Folk klager på manglende jobbtilbud, men de har svært sjelden tatt høyde for hvilke jobber som faktisk finnes. Anonymkode: ca74d...f51
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #12 Skrevet 13. juni 2017 Ikke arbeidsledig, men jobber sakte mot å få mer erfaring som frivillig innen digital markedsføring og jobber også som Ass. Butikksjef. Ferdig utdannet i fjor med en master i markedskommunikasjon. Arbeidsmarkedet er tøft, har fått intervjuer men ikke noe napp på noe annet . For nå er jeg fornøyd. Anonymkode: 4b601...d5c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #13 Skrevet 13. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer med at ALLE på Kvinneguiden jobber som sykepleier, innen psykisk helse, sykehjem, eldre og funksjonshemmede? eller barnehage? Jeg er på 2,5 år etter endt bachelor i markedsføringsledelse. Anonymkode: 120cc...cd8 Jeg tenker at det er fordi det er flere kvinner som velger de yrkene, og siden vi henger på Kvinneguiden så har du den grunnen 😉 Anonymkode: 4b601...d5c 1
reAction Skrevet 13. juni 2017 #14 Skrevet 13. juni 2017 Back in the days, føles i hvert fall slik, i gullalderen hvor "alle" fikk jobb.. Da var det surt å være en av de få på kullet, på avslutningen hvor alle snakket om jobben de hadde kapret, som ikke hadde fått napp.. Så all medfølelse, særlig i disse tider.
ajarRun Skrevet 13. juni 2017 #15 Skrevet 13. juni 2017 Tror feilen folk gjør er å søke jobber. La dem søke på deg, så slipper du å måtte tigge. Da må dem være hyggelige. Jeg ser ledige jobber i hele landet. Skjønner ikke hva dere mener med trang arbeidsmarked. Dere har kanskje valgt teite utdanninger? De burde redusere antall studieplasser på studier uten nytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå