Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som jobber/har jobbet innenfor helsesektoren hvor dere har brukt systemene MinGat og Gerica? 

Lurer på om dere vet om disse to systemene er "gjensidig avhengige av hverandre"? Det vil si, hvis for eksempel det ene systemet er ute av drift, vil da det andre systemet automatisk også være ute av drift? Eller kan de stenge av MinGat i en viss periode (for eksempel en hel dag), mens Gerica fortsatt fungerer som normalt? 

Vet jeg kan spørre noen på jobben min om dette, men jeg skal ikke dit på en stund pga. ferie. Ønsker å vite på forhånd om begge systemene blir stengt av eller om Gerica fortsatt fungerer normalt selv om MinGat er utilgjengelig. 

Anonymkode: dd214...710

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker disse systemene og de blir ikke stengt samtidig nei. 

Anonymkode: c16eb...f74

Skrevet

De er helt uavhengig av hverandre, men om de kjører på samme server f.eks, kan man jo risikere at de går ned samtidig om noe skjer.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker disse systemene og de blir ikke stengt samtidig nei. 

Anonymkode: c16eb...f74

13 minutter siden, asterix skrev:

De er helt uavhengig av hverandre, men om de kjører på samme server f.eks, kan man jo risikere at de går ned samtidig om noe skjer.

Takk for svar :) Vet ikke om de kjører på samme server. Men det er planlagt at MinGat skal være nede i en spesifikt tidsrom (altså ikke at noe "feil" skjer sånn at systemet ikke fungerer). Dette pga. oppdatering til en ny versjon, tror jeg. Men om de er på samme server så er det kanskje ikke mulig å redde Gerica uansett hvis MinGat stenges av... 

Skrevet

Dersom det ikke er varslet at også Gerica skal tas ned så vil den nok være oppe og gå.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, asterix skrev:

Dersom det ikke er varslet at også Gerica skal tas ned så vil den nok være oppe og gå.

Håper det :) Greia er at det er ikke min arbeidsplass lokalt som har varslet om at MinGat skal være nede, men de som overordnet har ansvar for systemene (det er jo mange ulike soner i byen som bruker samme systemer, jeg jobber i kun en av dem). Dette er varslet inne på MinGat. Er bare redd for at min arbeidsplass sier noe muntlig om at Gerica også kommer til å være nede, uten at de skriver noe om det, slik at jeg ikke får det med meg siden jeg ikke skal på jobb før den dagen MinGat er varslet å være nede. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...