Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva folk mener om dette. Drar du på jobb når du er veldig trøtt og sliten?

For eksempel hvis du har sovet dårlig. Eller sovet dårlig flere netter på råd?

Er dette grunn nok til å bli hjemme? 

Man blir ikke så effektiv på jobb på slike dager og det er større sjans for å gjøre feil. 

Anonymkode: 2f891...90d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva folk mener om dette. Drar du på jobb når du er veldig trøtt og sliten?

Man blir ikke så effektiv på jobb på slike dager og det er større sjans for å gjøre feil. 

Jeg drar ofte trøtt på jobb. Det er viktigere å møte opp enn å være oppegående. Effektiviteten blir som den blir.

Å bli hjemme fraråder jeg på det sterkeste.

Endret av I Grosny
  • Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, selvfølgelig. 

Anonymkode: 72165...5dc

• Liker 33
Gjest Solsmil
Skrevet

Haha, dette må være tull.

selvsagt drar man på jobb. Drikk noen kopper kaffe så holder du ut, og sørg deretter for å få nok søvn. 

Skrevet

Selvsagt gjør man det. Det samme gjelder skole og andre forpliktelser. 

• Liker 17
Skrevet

Ja, man drar på jobb, drikker masse svart kaffe og drar hjem igjen og legger seg så snart man har mulighet.

• Liker 21
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håpte du på å få støtte til å bli heime no? Sorry. Ikkje frå meg. Eg er trøtt som ei strømpe, men sjølvsagt går eg på jobb! Får heller kvile etter jobb.

• Liker 9
Skrevet

Skulle jeg blitt hjemme hver gang jeg var trøtt og sliten hadde jeg ikke hatt mye jobb igjen.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Altså.. hva er alternativet? Bruke opp egenmeldingsdagene?

Selvsagt drar man på jobb. 

Anonymkode: 402eb...caf

• Liker 4
Skrevet

Drar på jobb selvsagt

• Liker 4
Skrevet

Skulle jeg blitt hjemme når jeg er trøtt og sliten hadde jeg aldri vært på jobb. Hektisk hverdag og mye jobb = trøtt og sliten, sånn er det bare. Sove får man vel gjøre når man blir pensjonist og ungene har flyttet hjemmefra.

• Liker 6
Skrevet

Hiver innpå et par kaffekopper og drar på jobb.

Skulle jeg vært hjemme hver gang jeg er trøtt og sliten så hadde jeg aldri vært på jobb.....for jeg er nemlig alltid trøtt og sliten. Sover dårlig for tiden pga en mage som krangler, er oppe på do 3-4 ganger hver eneste natt. Dessuten jobber jeg turnus, så når jeg er ferdig på jobb kl 22.30 og må opp igjen kl 5.30 for å dra på dagvakt så føler jeg meg som en zombie. Heldigvis ikke mange ganger hver uke jeg går fra aftenvakt til dagvakt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ekke det derfor kaffen ble oppfunnet da? :) 

Anonymkode: bb50e...cd2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hender vel fra tid til annen at noen trennger sykemelding pga søvnsykdommer. Sånt bør utredes av lege.

Anonymkode: de2b6...aef

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Klart jeg drar på jobb selv om jeg er veldig trøtt og sliten. Kan ikke ta meg fri så fort jeg blir sliten. Ærlig talt...

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ja, man drar på jobb uansett hvor trøtt man er. Blir man hjemme og sover er det nesten garantert sikkert at man blir like trøtt om morgenen de kommende dager. Lett å snu døgnet om man ikke står opp når man skal.

Endret av exictence
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har små barn som våkner masse på natta og jeg sover ofte 3-4 timer hver natt, men har aldri vært hjemme fra jobb pga kun dårlig søvn. Da hadde jeg ikke vært på jobb omtrent. Jeg er ikke alltid like klar i hodet hver dag, men klarer å gjøre jobben min. 

Anonymkode: c2fa5...7d6

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har små barn som våkner masse på natta og jeg sover ofte 3-4 timer hver natt, men har aldri vært hjemme fra jobb pga kun dårlig søvn. Da hadde jeg ikke vært på jobb omtrent. Jeg er ikke alltid like klar i hodet hver dag, men klarer å gjøre jobben min. 

Jeg har og barn. Det hender titt og ofte at søvnen er deretter. Få timer i døgnet. Men klarer å gjennomføre jobben. Så da får jeg heller drikke litt kaffe og få meg litt frisk luft, det hjelper mye på morgenkvisten og ellers utover arbeidsdagen. Små pauser når det er ledig tid :)  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Minlillesky skrev:

Jeg har og barn. Det hender titt og ofte at søvnen er deretter. Få timer i døgnet. Men klarer å gjennomføre jobben. Så da får jeg heller drikke litt kaffe og få meg litt frisk luft, det hjelper mye på morgenkvisten og ellers utover arbeidsdagen. Små pauser når det er ledig tid :)  

Ja, jeg har klart meg flere ganger med kun to timer søvn. Det er et h.... å stå opp, men når man får startet dagen er det bedre å være i gang enn å være hjemme. De gangene jeg har sovet dårlig oger hjemme med sykt barn feks er jeg mye mer trøtt og sliten enn når jeg er på jobb. Men på kveldene når barna har lagt seg er jeg kaputt;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo veldig an på yrket. Krever jobben din at du er skarp og oppegående hele dagen? Hva jobber du som? 

Sånn f.eks jeg da, jobber som flyvertinne. Jeg er jo en del av en sikkerhetsbesetning ombord på et fly og har blant annet ansvaret for 186 passasjerer om det skulle oppstå en medisinsk eller unormal situasjon. Om jeg har hatt en dårlig natt med søvn, og føler at hodet ikke er helt på rette plass for å gjøre arbeidsoppgavene mine så melder jeg "not fit for flight". Det er en relativ kjip telefon å ringe inn, men det har hendt. Men så er det er nok større tolleranse for egenmeldingsdager og sykedager i luftbransjen, siden det er er en fysisk krevende jobb.

Hadde jeg derimot jobbet på et kontor eller i butikk e.l, så hadde jeg absolutt dratt rompa mi på jobb. Slappe av kan du jo gjøre etter jobb, og det er jo ganskje kjipt å bruke egenmeldingsdagene dine når du "bare" er trøtt :-)

Anonymkode: 8e0e6...054

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...