Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før noen i det hele tatt dømmer meg, eller sier noe som helst om å være rasistisk vil jeg få kunne forklare problemstillingen her, uten at noen slenger dritt. 

Jeg er en 17 år gammel student som skal på jobbintervju i morgen på en bensinstasjon, min mor var veldig for at jeg skulle satse på denne jobben fremfor en annen jobb jeg allerede har. Hun har sterke meninger om muslimer og innvandring, og har heller ingen problem med å legge trykk på det, og det må være lov for alle er forskjellige.  Respekter det. Hver dag får jeg høre mamma sine meninger angående dette, og det virker som at hun ikke forstår at alle ikke er like og at det finnes en hau av snille utenlandske også på lik linje som oss nordmenn, men at det er vanskelig å se det nå som verden bombes ned med alt mulig. Sjefen er da utenlandsk, og henne reagerer på at han for det første ansetter meg som er 17 siden jeg ikke får solgt tobakk/snus + han har ingen venner å vise på Facebook, kun et profilbilde og forsidebilde som er skrudd på privat så ingen kan like/kommentere, vet altså ingenting om familien eller noe, så jeg vet med andre ord ikke hva jeg går til. Å ja, jeg synes det er skummelt når mamma driver å snakker om at hvis det skjer noe så har henne advart meg. Jeg får ikke lyst til å dra på intervjuet i det hele tatt. Forresten sendte jeg søknad i april, først nå ble jeg kontaktet. Vær så snill hold dere saklige, orker ikke drama. Trenger råd til hvordan jeg kan håndtere dette, for det er litt sårt for meg. 

Anonymkode: 25050...ac7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke er interessert i jobb gir du beskjed om at du ikke stiller til intervju. Resten gidder jeg ikke engang å kommentere.

Anonymkode: c83a4...ca1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde moren din tenkt det samme om en hvit mann med kun profilbilde på Facebook? Her er det moren din som er skrudd i hodet. Gå på intervju om du er interessert i jobben, hvis ikke melder du avbud.

Anonymkode: 3b69f...9e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått på det intervjuet og sett hvordan det går. Jeg er selv en utlending, men tenker ikke at dette her er så veldig rasistisk, med tanke på at det er vanlig å være redd for det som er ukjent for en, men du burde heller ikke dømme sjefen uten å ha engang møtt vedkommende. Mitt tips til deg er at du burde gå på det intervjuet, dersom du føler deg komfortabel. Kanskje du blir overrasket og får et bra førsteinntrykk ? ;) 

Anonymkode: f7fc5...790

Skrevet

De fleste terrorister er kommunister og ateister. De ferresge utenlandske sjefer er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...