Gå til innhold

Lasagne uten toro

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker å lage Lasagne i morgen og har 2 esker med lasagneplater som jeg kjøpte i Sverige . Vanligvis bruker jeg toro Lasagnekit så nå lurer jeg på hvordan jeg lager lasagbeblandingen selv.  Altså det flytende og krydder osv..? Eller finnes det Lasagne mix som selges uten platene? 

Anonymkode: 202d2...2ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En løk, to fedd hvitløk, 1 pakke kjøttdeig, 1 chili, diverse krydder, frisk basilikum. Lag ostesaus av smør, mel, melk og ost.

Legg lagvis med plater.

Anonymkode: d0397...649

Skrevet

Prøv oppskriften som ligger på matprat.no. Den har jeg brukt i mange år med stor suksess!👍

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å lage en ragu. Steker 600g kjøttdeig sammen med løk, gulrøtter, bacon og selleri. alt kuttes i små biter. ha i 5dl vann med buljong, 1glass melk, tomatpure (ca. 1ss, men det ser du selv). Smak til med salt og pepper, evt andre krydre. kok opp, så la det putre en time, så en time med lokk. 

Så lager jeg hvit tjukk saus med ost. Her har jeg litt muskat i.  

Ha kjøtt, saus, plater lagvis i en form. ost på toppen. Stekes på 220 i 35min. 5min hviletid. :) 

Anonymkode: fe494...743

AnonymBruker
Skrevet

2 bokser hermetiske tomater, 1 løk, 2 hvitløksfedd, 1 kyllingbuljongterning blandet med 2.5 dl vann(eller 2.5 dl kraft/fond), friske/tørkede urter(pizzakrydder feks, eller oregano/merian/basilikum), 1 ts sukker
hakk og fres grønnsaker, tilsett resten. La småputre i MINST 2 timer!!!

Lag en hvit saus og ha i parmesan og annen hvit/gul ost. Stek kjøttdeig og bland inn tomatsausen. Legg lagvis med lasagneplater og gratiner i ovnen i 30 min :)

Anonymkode: fe2a7...c08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...