Gå til innhold

Lasagne uten toro

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker å lage Lasagne i morgen og har 2 esker med lasagneplater som jeg kjøpte i Sverige . Vanligvis bruker jeg toro Lasagnekit så nå lurer jeg på hvordan jeg lager lasagbeblandingen selv.  Altså det flytende og krydder osv..? Eller finnes det Lasagne mix som selges uten platene? 

Anonymkode: 5e777...2f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøttsaus bolognese

Hvit saus med ost

legges lagvis

Anonymkode: e652f...df5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kjøttdeig/karbonadedeig, litt olje og smør, hakkede tomater, tomatpuré, ketchup, hvitløk, salt, pepper, estragon, basilikum og oregano til kjøttsausen. Den hvite sausen er jo bare vanlig bechamelsaus. Så har man jo selvfølgelig osten. 

Anonymkode: 7a1be...576

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker å lage Lasagne i morgen og har 2 esker med lasagneplater som jeg kjøpte i Sverige . Vanligvis bruker jeg toro Lasagnekit så nå lurer jeg på hvordan jeg lager lasagbeblandingen selv.  Altså det flytende og krydder osv..? Eller finnes det Lasagne mix som selges uten platene? 

Anonymkode: 5e777...2f3

Hermetisk tomat, løk, hvitløk, kjøttdeig, 1/2 ss hver av tørket oregano, timian, rosmarin, salvie og estragon (eventuelt bare et par ss av urteblanding type middelhav/provencekrydder) pluss noen laurbærblad. Kok så lenge du kan.

Egg og ricotta blandet, mozzarella i skiver og revet parmesan.

Legg lagvis. Stek. 

Anonymkode: 598c5...835

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker kjøttdeig/karbonadedeig, litt olje og smør, hakkede tomater, tomatpuré, ketchup, hvitløk, salt, pepper, estragon, basilikum og oregano til kjøttsausen. Den hvite sausen er jo bare vanlig bechamelsaus. Så har man jo selvfølgelig osten. 

Anonymkode: 7a1be...576

Legger til at bechamel saus er saus laget av smør, mel og melk... dersom ts ikke visste det

AnonymBruker
Skrevet

For å lage den enklest mulig.
Jeg lager en hvit saus med ost - 

smelter 100 g smør, tilsetter 2 ss hvetemel og 1 liter mel, rasper inn 150 g hvitost, krydrer med litt muskal, salt, pepper.

Steker 400 g kjøttdeig, smaker til med salt, pepper, syns buljong gjør susen her egentlig, tilsetter 1 boks hermetisk tomat og en liten boks tomatpure, evnt. freser jeg også en halv finhakket løk i kjøttdeigen. Koker inn.

Legger alt lagvis og har ost på toppen, gratinerer i ovnen til platene er myke og sausen er kokt inn.

Anonymkode: 8481a...dca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...