AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #1 Skrevet 12. juni 2017 Jeg tenker å lage Lasagne i morgen og har 2 esker med lasagneplater som jeg kjøpte i Sverige . Vanligvis bruker jeg toro Lasagnekit så nå lurer jeg på hvordan jeg lager lasagbeblandingen selv. Altså det flytende og krydder osv..? Eller finnes det Lasagne mix som selges uten platene? Anonymkode: 5e777...2f3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #2 Skrevet 12. juni 2017 Kjøttsaus bolognese Hvit saus med ost legges lagvis Anonymkode: e652f...df5 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #3 Skrevet 12. juni 2017 Jeg bruker kjøttdeig/karbonadedeig, litt olje og smør, hakkede tomater, tomatpuré, ketchup, hvitløk, salt, pepper, estragon, basilikum og oregano til kjøttsausen. Den hvite sausen er jo bare vanlig bechamelsaus. Så har man jo selvfølgelig osten. Anonymkode: 7a1be...576 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #4 Skrevet 12. juni 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker å lage Lasagne i morgen og har 2 esker med lasagneplater som jeg kjøpte i Sverige . Vanligvis bruker jeg toro Lasagnekit så nå lurer jeg på hvordan jeg lager lasagbeblandingen selv. Altså det flytende og krydder osv..? Eller finnes det Lasagne mix som selges uten platene? Anonymkode: 5e777...2f3 Hermetisk tomat, løk, hvitløk, kjøttdeig, 1/2 ss hver av tørket oregano, timian, rosmarin, salvie og estragon (eventuelt bare et par ss av urteblanding type middelhav/provencekrydder) pluss noen laurbærblad. Kok så lenge du kan. Egg og ricotta blandet, mozzarella i skiver og revet parmesan. Legg lagvis. Stek. Anonymkode: 598c5...835
Maleficenta Skrevet 12. juni 2017 #5 Skrevet 12. juni 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker kjøttdeig/karbonadedeig, litt olje og smør, hakkede tomater, tomatpuré, ketchup, hvitløk, salt, pepper, estragon, basilikum og oregano til kjøttsausen. Den hvite sausen er jo bare vanlig bechamelsaus. Så har man jo selvfølgelig osten. Anonymkode: 7a1be...576 Legger til at bechamel saus er saus laget av smør, mel og melk... dersom ts ikke visste det
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #6 Skrevet 13. juni 2017 For å lage den enklest mulig. Jeg lager en hvit saus med ost - smelter 100 g smør, tilsetter 2 ss hvetemel og 1 liter mel, rasper inn 150 g hvitost, krydrer med litt muskal, salt, pepper. Steker 400 g kjøttdeig, smaker til med salt, pepper, syns buljong gjør susen her egentlig, tilsetter 1 boks hermetisk tomat og en liten boks tomatpure, evnt. freser jeg også en halv finhakket løk i kjøttdeigen. Koker inn. Legger alt lagvis og har ost på toppen, gratinerer i ovnen til platene er myke og sausen er kokt inn. Anonymkode: 8481a...dca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå