AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #1 Skrevet 12. juni 2017 Jeg har skuffet og bedratt min ektemann, 3 ganger. Første gangen ble jeg med en tidligere fling hjem, vi hadde ikke sex. Men intensjonen var der. Han fikk det ikke til. Andre gangen hadde jeg sex. Tredje gangen hadde jeg sex. Dette skjedde når jeg hadde et alkohol problem og det er en stund siden nå. Jeg har sluttet og drikke. Så dette vil ALDRI skje igjen. Kan dette tilgis? Anonymkode: 5e588...1a6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #2 Skrevet 12. juni 2017 Skuffet? Du har bedratt han og kan ikke skylde på alkohol for å være utro. Anonymkode: b949e...f15 7
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #3 Skrevet 12. juni 2017 Det kan kun mannen din svare på. Anonymkode: 2d635...4d8 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #5 Skrevet 12. juni 2017 Siden alkohol bare var en bivirkning finnes det en mulighet for det ja. Mange ville nok tilgitt deg, men bare mannen din kan svare på om han tilgir deg. Anonymkode: 9127e...4cb
Sphere Skrevet 12. juni 2017 #6 Skrevet 12. juni 2017 Nei, alkohol er kun forsterkeren. Hadde aldri stolt på deg igjen. 2
Commander Skrevet 12. juni 2017 #7 Skrevet 12. juni 2017 Skylder på alkoholen? Betyr det du ikke tar ansvar for egne handlinger? I såfall nei. Det grunnleggende er ikke endret..... 2
Hillbill Skrevet 12. juni 2017 #9 Skrevet 12. juni 2017 Kun mannen din kan svare på det. Jeg er vel ikke helt objektiv all den tid jeg har blitt bedratt selv. Det var en helt for jævlig opplevelse, som førte til skilsmisse. Så spør du meg om jeg ville tilgitt er svaret et ubetinget nei!
Perle Skrevet 12. juni 2017 #10 Skrevet 12. juni 2017 Bra du har fått irden på alkoholproblemet. Prøv å tilgi deg selv først, også er Det jo opp til din mann å bestemme om HAN vil tilgi. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #11 Skrevet 12. juni 2017 Vet han om det? Hvor lenge har du vært avholdsmenneske, og er du 200% innstilt - og SIKKER på at du til en hver anledning i resten av deres fremtid greier å holde deg unna alkohol noen sinne igjen? Jeg tilga min mann fordi han sluttet å drikke , men han bryter stadig sitt løfte etter en god periode og drikker igjen. Når han da drikker sier han det er utenkelig å aldri drikke noen sinne igjen, men dagen derpå er det jo såklart det han lover. Han får ikke flere sjanser fra meg nå , avtalen var stopp med alkohol resten av forholdet vårt ellers har vi ikke noe forhold lenger. Når alkohol gjør at moralene senkes og utroskap skjer, er ett av stegene for å gjennoppbygge tilliten at den som er blitt bedratt aldri får assosiasjoner til de kveldene, eller noe som helst grunn eller frykt til å tro det samme kan skje igjen. Drikking gir meg da både assosiasjon til de kveldene, og frykt til at det samme skjer igjen. Da tilgis man ikke mer, da driter man i forholdet sitt. Anonymkode: 9adc4...fef
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #13 Skrevet 12. juni 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har skuffet og bedratt min ektemann, 3 ganger. Første gangen ble jeg med en tidligere fling hjem, vi hadde ikke sex. Men intensjonen var der. Han fikk det ikke til. Andre gangen hadde jeg sex. Tredje gangen hadde jeg sex. Dette skjedde når jeg hadde et alkohol problem og det er en stund siden nå. Jeg har sluttet og drikke. Så dette vil ALDRI skje igjen. Kan dette tilgis? Anonymkode: 5e588...1a6 Tilgivelse er noe som ibor hvert enkelt menneske. Noen kan tilgi det meste, andre tilgir ingenting mens andre er en variant av disse to nevnte alternativene. Det viktigste er dog at du tilgir deg selv og takler å leve med det du har med deg fra din fortid. Anonymkode: d9f67...920 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #14 Skrevet 12. juni 2017 Nei, pga gjentakelse. Anonymkode: 19e03...464 1
Rotemor Skrevet 12. juni 2017 #15 Skrevet 12. juni 2017 Har du tenkt å fortelle han det? Eller har han oppdaget det?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #16 Skrevet 13. juni 2017 Jeg har fortalt mannen min om dette. Han har selv sett at jeg ikke behøver å drikke mye og at jeg får black out. Jeg har ikke rørt alkohol på 2 år. Han sier at han prøver å tilgi, men kan ikke love. Anonymkode: 5e588...1a6
Solivagant Skrevet 13. juni 2017 #17 Skrevet 13. juni 2017 Jeg hadde ikke klart å tilgi. Du kan ikke skylde på alkoholen her. Gjentakelsene gjør det enda vanskeligere å tilgi, om ikke umulig. Som om tilliten ikke var vanskelig nok å bygge opp etter et engangstilfelle. Jeg hadde ikke prøvd engang, men det er meg. Uansett bra du har fått orden på alkoholproblemet.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #18 Skrevet 13. juni 2017 Selvsagt skal du tilgis. Du har tross alt ikke gjort noe galt. Anonymkode: 2c011...fbc
FluffyJuggernaut Skrevet 13. juni 2017 #19 Skrevet 13. juni 2017 Nei, jeg hadde ikke greid å tilgitt. Håper du har fått hjelp med alkoholproblemet ditt.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #20 Skrevet 13. juni 2017 Du kan ikke tilgis, men han kan tåle at det har skjedd og leve videre. Få hjelp, kvinnemenneske 😡😡😡 Anonymkode: a68f7...11b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå