Gå til innhold

Myggstikk AUU:( og stygt..hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt stukket i hjel av myggen..

dumme meg gikk i shorts i skogen og beina ser ikke ut. Er store hevelser med røde merker som begynner å bli blå. Er på 8 dagen..er minst 19 merker..(og noen litt mindre). Kan ikke vise frem beina, og er svært varmt og gå med bukse hele tiden.

Har smurt meg med eurex(?) mot kløen..men de forsvinner jo søren ikke:( hvor lang tid tar det ca? er det noe annet jeg kan gjøre? Skal til Syden om 2 dager, og gruer meg veldig:(

Anonymkode: 663bd...15e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?:(

AnonymBruker
Skrevet

Du burde jo brukt krem eller spray før du gikk i skogen.

Anonymkode: 6c1e9...bf3

AnonymBruker
Skrevet

Ja det var en impulstur :( hjelper ikke med hva jeg burde gjort, men bør..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke så mye du kan gjøre utenom å smøre med krem eller aloe vera. Jeg har opplevd at myggestikk blir fortere borte når jeg soler dem, så kanskje det hjelper på når du kommer til syden. Og ikke tenk at du ikke kan vise frem beina. Du gjør akkurat som du vil, og det er ingen som legger merke til at du har fått noen stikk

Anonymkode: 674d5...535

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på myggstikk og blir hoven og jævlig, de verste kan også bli blå her. Jeg gir plent faen, natur er natur og spør noen hva som har skjedd sier jeg bare jeg er allergisk mot myggstikk. Kle deg i shorts du!

Anonymkode: 57c33...807

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for fine svar.

er bare så vondt med den kløen..jeg smører og smører.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke så mye du kan gjøre utenom å smøre med krem eller aloe vera. Jeg har opplevd at myggestikk blir fortere borte når jeg soler dem, så kanskje det hjelper på når du kommer til syden. Og ikke tenk at du ikke kan vise frem beina. Du gjør akkurat som du vil, og det er ingen som legger merke til at du har fått noen stikk

Anonymkode: 674d5...535

Men dersom man har klødd seg til blods kan solen gi arr. 

Skrevet

Sutre over myggstikk?

At det er mygg i Norge om sommeren får du da tåle og leve med.  :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer allergisk på myggstikk, de hovner opp til størrelsen av en halv golfball og klør noe inni he.... Fikk beskjed av legen om å ta Zyrtec (allergitabletter).

Anonymkode: e296f...418

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette minte meg på at jeg nok ikke har hatt et myggestikk på rundt 3-4 år. Snodig ettersom jeg er gjerne en av de som blir mest plaget. 

For meg lindrer det med kulde og kryssinnsøkk (med neglene) i myggestikket. Men ettersom du blir blå er det kanskje litt verre enn det jeg er vant til. Dersom du reagerer på mygg kan du forsøke zyrtec som vedkommende over skriver. Dette er reseptfritt. Prøv å holde unna kløingen hvertfall, siden det blir ikke penere om du får sår. 

Anonymkode: 8a3b6...dfd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Sutre over myggstikk?

At det er mygg i Norge om sommeren får du da tåle og leve med.  :)

Det gjør vondt..jeg ber om råd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer allergisk på myggstikk, de hovner opp til størrelsen av en halv golfball og klør noe inni he.... Fikk beskjed av legen om å ta Zyrtec (allergitabletter).

Anonymkode: e296f...418

Er nok også allergisk. Begge leggene swe deformerte ut. Det gjør vondt pga kløen. Zyrtec tar jeg hver dag:(

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette minte meg på at jeg nok ikke har hatt et myggestikk på rundt 3-4 år. Snodig ettersom jeg er gjerne en av de som blir mest plaget. 

For meg lindrer det med kulde og kryssinnsøkk (med neglene) i myggestikket. Men ettersom du blir blå er det kanskje litt verre enn det jeg er vant til. Dersom du reagerer på mygg kan du forsøke zyrtec som vedkommende over skriver. Dette er reseptfritt. Prøv å holde unna kløingen hvertfall, siden det blir ikke penere om du får sår. 

Anonymkode: 8a3b6...dfd

Takk for tips. Ja blemmene var røde, de skiftet farge etter noen timer. Er på zyrtec hele året, og tok også en atarex mot kløen. 

Googlet og leste noe kjerringråd med eddik:s

også vil jeg ikke få sånn på ferie:( er jo ikke bare to eller tre..hele leggen er full og ser ikke ut. Jaja livet dere! Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...