Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte på en 30% stilling på SFO. Tenkte at det sikkert var fordelt på to-tre dager i uka, for det har jeg vært borti tidligere.

Da har man vært der litt før skolen starter (som regel hatt timer i skoletiden så man ikke har trengt å gå hjem i mellomtida, og dermed fått større stilling tilsammen) og så vært på SFO etter skoletid.

Men den jeg søkte på var fordelt på alle ukedager, fikk jeg høre på intervjuet. Altså mindre enn tre timer hver dag, midt på dagen. Jeg fullførte intervjuet men tenkte at dette ikke er noe for meg. Det kan være mulighet for vikartimer i skoletida også, men det er jo bare om andre ansatte er syke/på ferie osv. Ikke særlig ofte sikkert?

I dag ble jeg tilbudt stillingen. Jeg sa at jeg må tenke litt på det. Må svare innen et par dager. 

På den positive siden så er det fast stilling. Jeg vet fra tidligere jobber at det fort kan bli større stilling i jobb på skole. Men siden denne er i SFO er det kanskje litt begrenset?

Jeg er ringevikar et annet sted. Så langt har jeg jobbet 1-3 dager i uka, hatt en uke uten jobb, så et par dager en uke og så full uke, så en dag uka etter.. Veldig varierende altså, og der er det ikke særlig håp om noe fast i stor stilling etterhvert der.

Jeg virkelig stortrives i ringevikarjobben. Å si ja til 30%en vil bety at jeg ikke i det heletatt kan jobbe der mer.

Jeg prøver å finne 100% stilling såklart. Hun som intervjuet meg vet at jeg vil jobbe så mye som mulig. 

Jeg kan starte i 30% og så se om det blir mer i realiteten. Men å binde seg til en så håpløs arb.tid er jeg litt skeptisk til. Det lukker jo muligheten for andre deltidsjobber både på dagtid og ettermiddag/kveld...?

Det er beintøft å få fast heltidsstilling her. Fast 30% er på en måte bedre enn ringevikar. Men det er ikke mer enn to mnd siden jeg startet å se etter jobb. Det kan alltids dukke opp noe.

Nå tenker jeg vil at det er best å si nei. Selv om jeg tror jeg ville trivdes der, og har likt lignende jobber før.

Hva er dine tanker? Hva ville du gjort? Hva bør jeg tenke på? For og imot?

Anonymkode: 63375...b2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får helt sikkert en del vikartimer, det er MYE sykdom blant lærere (spesielt hvis det er mange som har små barn), det kan jeg love deg ikke er et problem. Det utelukker vel ikke muligheten for jobb på kveldstid et annet sted?

Anonymkode: 874e9...7f9

AnonymBruker
Skrevet

En fast liten stilling vil jo gi noe trygghet- og gi deg fortrinn dersom det lyses ut større faste stillinger?

Anonymkode: 299fa...3fa

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får helt sikkert en del vikartimer, det er MYE sykdom blant lærere. Det utelukker vel ikke muligheten for jobb på kveldstid et annet sted

Jeg er bare assistent. Hun som intervjuet meg skrøt av hvor lite sykefravær det er der, for å vise hvor godt folk trives der også.

En viktig ting jeg ikke skrev i første innlegg: Jeg vet at kommunen har dårlig råd, så de tar inn minst mulig vikarer, prøver å klare seg med de ansatte de har.

Kveldsjobber starter gjerne på ettermiddagen. Men kan jo være mulig å finne noe som kan kombineres.

Jeg kan takke ja, men være helt ærlig om at jeg ønsker å jobbe mye mer, så jeg må fortsatt søke andre jobber hvis det viser seg å ikke bli mange vikartimer i tillegg.

Anonymkode: 63375...b2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...