Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #21 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg synes du bør flytte...barn har lett for å tilpasse seg...jeg har selv et barn som bor 8 timer fra faren sin, og hun har ikke tatt noe skade av det. vil også si at hun har ofte kontakt med ham. Lykke til, tenk på deg selv og barnet, ikke faren. PS: skal du gå å være ulykkelig kommer du ikke til å bli den gode mamma som du hadde blitt om du var lykkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 4. januar 2005 #22 Del Skrevet 4. januar 2005 ...jeg har selv et barn som bor 8 timer fra faren sin' date=' og hun har ikke tatt noe skade av det. ....[/quote'] jeg bodde 8 timer fra faren min, fra jeg var 6 og fremover, jeg tok skade av det! det syntes dog ikke før jeg ble voksen, ingen forstod heller at det var det som var del av mine problemer, før jeg var 28 og hadde 6 psykologer som jobbet med meg. Klart mange barn klarer å bo langt fra en av foreldrene, men om man kan unngå det, så er vel det det beste? SPESIELLT når far og barn har ett godt forhold og bruker mye tid sammen (50% ser jeg på som rimelig mye tid). Det blir som å drikke under svangerskapet, mange gjør det og får barn som ikke har tatt skade av det, men om du får ett barn som har tatt skade av det, og du har visst om risikoen, vil du da kunne leve med deg selv når det skjer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 4. januar 2005 #23 Del Skrevet 4. januar 2005 ...barn har lett for å tilpasse seg De tilpasser seg fordi de må, fordi de ikke har noe valg! Det er enten det, eller å være Viggo Venneløs, men det gjør ikke ting noe lettere for det.. Og det er veldig mange barn som ikke deler alle tanker med foreldre. Husk på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #24 Del Skrevet 4. januar 2005 "Mitt råd" er at noe av det verste du kan gjøre er å spørre folk her inne. Ta heller kontakt med fagfolk. Jeg er i akkurat samme situasjon, så jeg vet hva jeg snakker om. Å spørre etter råd her inne har aldri ført noe godt med seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 4. januar 2005 #25 Del Skrevet 4. januar 2005 Dessverre har ikke fagfolk personlig erfaring fra begge sider. Derfor kan det være greit å spørre om råd her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 4. januar 2005 #26 Del Skrevet 4. januar 2005 .... Å spørre etter råd her inne har aldri ført noe godt med seg. ikke for deg kanskje, men for flere av oss andre så har vi fått andre synspunkter og flere tanker ved å dele ting her inne. klart man ikke skal gå imot seg selv og slavisk følge råd her inne! men det man kan gjøre, er å lese svar og andre erfaringer og tenke en gang til! Om man fremdeles ender der man var, så ender man der man var, men å se flere nyanser av en sak, selv om de ikke er utdannede tanker, så er det tanker fra andre erfaringer! proffhjelp er jeg for jeg også, men det betyr ikke at man ikke kan lese og tenke på flere måter utenom heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru. Hagen Skrevet 4. januar 2005 #27 Del Skrevet 4. januar 2005 "Mitt råd" er at noe av det verste du kan gjøre er å spørre folk her inne. Ta heller kontakt med fagfolk. Jeg er i akkurat samme situasjon, så jeg vet hva jeg snakker om. Å spørre etter råd her inne har aldri ført noe godt med seg. Slik snakker kun en person som ikke fikk de svarene hun/han ønsket seg. Om en ikke tåler å få høre hva nadre synses som ikke har støtte erklæringer å komme med, ja så bør man heller ikke legge inn ting til debatt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2005 #28 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg synes hele greia høres søkt ut. Etter 7 år (hvis du hadde lengtet hjem i et år nå), får du en altoverskyggende lengsel etter din barndoms by? Beklager, men jeg tror det er en fiks ide du har fått. Du har bodd i Oslo i lang tid, og er etablert der med venner og jobb. Trondheim er ikke lange flyturen unna. Hvilke garantier har du for at du vil bli mer fornøyd med hverdagen på et nytt sted? Jeg kjenner et par som snakket og drømte om å flytte hjem til barndomsbyen i mange år. Da de omsider tok med seg barna og gjorde det, oppdaget de at det faktisk var helt pyton. Og det ene barnet deres fant seg ikke særlig godt til rette på det nye stedet heller. Så nå snakker de om å flytte tilbake igjen... Jeg har lært meg at det viktigste man må gjøre for å bli lykkelig som menneske er å ta fatt i og jobbe med den livssituasjonen man befinner seg i. Alle drømmer vel om et annet slags liv iblandt, og det er sikkert bare sundt. Det som derimot ikke er sundt, er å la drømmene ta overhånd, slik at man ikke lever her og nå i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #29 Del Skrevet 4. januar 2005 Slik snakker kun en person som ikke fikk de svarene hun/han ønsket seg. Om en ikke tåler å få høre hva nadre synses som ikke har støtte erklæringer å komme med, ja så bør man heller ikke legge inn ting til debatt heller. Til tross for at jeg ikke fikk de svarene jeg ønsket meg så fulgte jeg dem. Det har aldri vært noen som noen gang har spurt hvordan jeg har det..jeg har ofret alt, jobb, venner, familie.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 4. januar 2005 #30 Del Skrevet 4. januar 2005 "Mitt råd" er at noe av det verste du kan gjøre er å spørre folk her inne. Ta heller kontakt med fagfolk. Jeg er i akkurat samme situasjon, så jeg vet hva jeg snakker om. Å spørre etter råd her inne har aldri ført noe godt med seg. Og hva er årsaken til at det værste er å spørre folk her inne. Er det at en ikke får medhold i sine meninger og tanker rundt problemstillingen ? Som de nesten alle de andre her inne er jeg enig i at "å true en 11-åring til å miste sitt etablerte nærmiljø og delevis kontakten med faren" ikke er av det gode. Jeg mener vi har lov å si hva vi mener om flyttingen. Det er også det Mie_05 spør om. Sansynligvis hadde hun ikke spurt om hun ikke var åpen for andres meninger. Det er ikke snakk om å fordømme noen utifra det som er skrevet. Det er isteden snakk om ærlige meninger/råd utifra hva hver og en mener er riktig slik saken står. Et diskusjonsforum hvor alle er enige er ikke et diskusjonsforum. Da bør en sansynligvis henvende seg andre steder. Kansje "Gjest" har et forslag ? Far til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #31 Del Skrevet 4. januar 2005 Hvorfor må en spørre alle andre rundt seg før en tar et valg? Jeg har tatt alle mine beste og mest fornuftige valg selv. Problemer fikk jeg da jeg spurte andre, og føyde meg etter andre. Jeg har forståelse for at man ønsker å få utløp for sin frustrasjon, men vil ikke gi råd om at en tar svar en får her inne særlig seriøst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #32 Del Skrevet 4. januar 2005 Hvorfor må en spørre alle andre rundt seg før en tar et valg? Jeg har tatt alle mine beste og mest fornuftige valg selv. Problemer fikk jeg da jeg spurte andre, og føyde meg etter andre. Jeg har forståelse for at man ønsker å få utløp for sin frustrasjon, men vil ikke gi råd om at en tar svar en får her inne særlig seriøst... Ditt inkludert da, regner jeg med? Selvfølgelig er det helt tåpelig å ta hensyn til andre mennesker når man tar sine valg. Verden hadde utvilsomt vært et bedre sted om alle bare hadde gjort som de hadde følt for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 4. januar 2005 #33 Del Skrevet 4. januar 2005 Hvorfor må en spørre alle andre rundt seg før en tar et valg? Jeg har tatt alle mine beste og mest fornuftige valg selv. Problemer fikk jeg da jeg spurte andre, og føyde meg etter andre. Jeg har forståelse for at man ønsker å få utløp for sin frustrasjon, men vil ikke gi råd om at en tar svar en får her inne særlig seriøst... Det er da ingen som sier at man MÅ, men når man velger å legge ut spørsmål og stiller seg åpen for å få andre inntrykk en kun sine egne, så er ikke det en ufornuftig ting å gjøre, selv om du ikke ønsker å se ting med andre øyne en kun dine egne. selv har jeg luftet problemer her, og tatt imot svarene jeg har fått og tatt dem med i betraktninger flere ganger. jeg har ikke føyd meg etter noen andre en meg selv, men jeg har åpnet meg for å høre andres tanker og erfaringer om en situasjon jeg i utgangspunktet var usikker på!! stor forskjell på å være åpen for nye tanker og på å føye seg etter fremmede mennesker på en diskusjonsside! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #34 Del Skrevet 4. januar 2005 Ditt inkludert da, regner jeg med? Selvfølgelig er det helt tåpelig å ta hensyn til andre mennesker når man tar sine valg. Verden hadde utvilsomt vært et bedre sted om alle bare hadde gjort som de hadde følt for. Jada, mitt inkludert. Jeg kan ihvertdall ikke si at det valget jeg har tatt når det gjelder en lignende situasjon er noe å følge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #35 Del Skrevet 4. januar 2005 [quote="aline"Det er da ingen som sier at man MÅ, men når man velger å legge ut spørsmål og stiller seg åpen for å få andre inntrykk en kun sine egne, så er ikke det en ufornuftig ting å gjøre, selv om du ikke ønsker å se ting med andre øyne en kun dine egne. selv har jeg luftet problemer her, og tatt imot svarene jeg har fått og tatt dem med i betraktninger flere ganger. jeg har ikke føyd meg etter noen andre en meg selv, men jeg har åpnet meg for å høre andres tanker og erfaringer om en situasjon jeg i utgangspunktet var usikker på!! stor forskjell på å være åpen for nye tanker og på å føye seg etter fremmede mennesker på en diskusjonsside! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 4. januar 2005 #36 Del Skrevet 4. januar 2005 ulike meninger vil vi da ha, selv om vi reagerer på det når du forteller at det er det største tøv å høre på hva vi sier, for for meg så var det det du sa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #37 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg har tatt alle mine beste og mest fornuftige valg selv. Problemer fikk jeg da jeg spurte andre, og føyde meg etter andre. Klart det blir slik, når man alltid tenker at jeg vet best og jeg skal ha det slik og slik, uansett hva det medfører for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 4. januar 2005 #38 Del Skrevet 4. januar 2005 Det er vel kanskje ikke nødvendigvis snakk om å føye andre mot eget ønske - men å ta andres argumenter og motforestilleringer med i vurderingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #39 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg lurer på; sett at noen virkelig hadde fulgt råd noen av dere gav( f.eks etter å ha blitt sjikanert på det groveste, fortalt at en hadde diverse diagnoser m.m), som gikk helt på tvers av egne ønsker, og det viste seg å få fatale følger....hva ville dere tenkt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 4. januar 2005 #40 Del Skrevet 4. januar 2005 Min samboers ekskone valgte å ta barna med seg og flytte til hjemstedet sitt. Nå sier hun at hadde pappan brydd seg om barna - hadde han flyttet etter... Vil han se dem - vet han hvor de bor... Har ikke han økonomi til å se barna - da er det ikke hennes problem - for som nevnt over: vil han se barna vet han jo hvor de bor... Min eks og jeg bor 30 minutter fra hverandre. Synes det er langt nok jeg... Jeg synes dog at hovedinnlegger ser problemet med å bare overkjøre pappan og evt barnet... Har imidlertid ikke andre råd til deg enn hva som allerede er skrevet om å snakke sammen med barnet... Andres meninger kan være med på å utvide horisonten og kanskje hjelpe en til å ta en bedre beslutning. Kanskje se at ens sak har flere sider/løsninger... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå