AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #1 Del Skrevet 12. juni 2017 Jeg skjønner virkelig ikke hva som menes med dette læreplanmålet.. Kan man ta fram f.eks at kirken helt siden antikken har funnes og at øst-romeriket fantes helt frem til 1453? eller er det andre ting? Er takknemlig for alle tips Anonymkode: 239bc...89f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 12. juni 2017 #2 Del Skrevet 12. juni 2017 Leser det som brudd i utvikling eller ikke. Som svartedøden, brudd i utvikling pga alle prestene dauet som fluer. Den type ting kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #3 Del Skrevet 12. juni 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner virkelig ikke hva som menes med dette læreplanmålet.. Kan man ta fram f.eks at kirken helt siden antikken har funnes og at øst-romeriket fantes helt frem til 1453? eller er det andre ting? Er takknemlig for alle tips Anonymkode: 239bc...89f Middelalderen er jo en tidsepoke som er fulle av eksempler på dette, kirken eksempelvis: brudd! Katolisisme vs protestantisme, samfunnet endrer seg pga. pesten, store riker faller fra hverandre, handelen vokser (hanseatene eksempelvis, eller handelsbyene i italia), utviklingen i kunst, osv osv. Anonymkode: 61400...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #4 Del Skrevet 12. juni 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Middelalderen er jo en tidsepoke som er fulle av eksempler på dette, kirken eksempelvis: brudd! Katolisisme vs protestantisme, samfunnet endrer seg pga. pesten, store riker faller fra hverandre, handelen vokser (hanseatene eksempelvis, eller handelsbyene i italia), utviklingen i kunst, osv osv. Anonymkode: 61400...907 på hvilken måte ble det brudd med kirken? man har jo kristendommen fortsatt. Mener du at kirken mistet mer makt over folket generelt? Anonymkode: 239bc...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #5 Del Skrevet 12. juni 2017 Må legge til at jeg tror jeg bare skal snakke om den europeiske, og ikke den norske middelalderen Anonymkode: 239bc...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 12. juni 2017 #6 Del Skrevet 12. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: på hvilken måte ble det brudd med kirken? man har jo kristendommen fortsatt. Mener du at kirken mistet mer makt over folket generelt? Anonymkode: 239bc...89f Det ble jo brudd med kirken når protestantene brøt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå