Skogkløver Skrevet 12. juni 2017 #1 Skrevet 12. juni 2017 Mini er straks 1 år og har begynt å gå. Problemet er at vi ikke finner sko eller badesko som passer! Det minste vi finner i butikker og på nettet er str 18 noen med link til meg? Det må være skikkelige skinnsko med god støtte. Badeskoene er ikke så nøye. De skal brukes på stranden når vi skal på ferie om 4 uker. Det kommer til å være svært varmt og vi vil ikke at de små føttene skal brenne seg. Stranden vi skal være på er også kjent for en del stein, da må hun nesten ha sko i vannet også... Vi har målt føttene til 9 cm. Som skulle være rundt str 16-17.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #2 Skrevet 12. juni 2017 Her får du problemer, men det har du vel alt oppdaget? Ecco har jeg sett i størrelse 17 mener jeg? Ellers prøv deg på ebay. Husker ikke hva det var jeg fant der for en tid tilbake men de fungerte på små føtter. På stranden er lyse sokker velegnet. Gjerne lave og litt tykke. Hvitt er skittsomt men minst varmt. Anonymkode: 1a915...a12
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #3 Skrevet 12. juni 2017 Du kan bruke sklisokker på stranda. Anonymkode: 81f93...f1c
Skogkløver Skrevet 12. juni 2017 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her får du problemer, men det har du vel alt oppdaget? Ecco har jeg sett i størrelse 17 mener jeg? Ellers prøv deg på ebay. Husker ikke hva det var jeg fant der for en tid tilbake men de fungerte på små føtter. På stranden er lyse sokker velegnet. Gjerne lave og litt tykke. Hvitt er skittsomt men minst varmt. Anonymkode: 1a915...a12 Jeg har oppdaget at det blir problemer ja. Ingen har sko som passer!
Minlillelykke Skrevet 12. juni 2017 #5 Skrevet 12. juni 2017 Snakk med personalet i en god skobutikk. Helst ikke kjede etter egne erfaringer. De kan kanskje klare å hjelpe med å se litt andre veier
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #6 Skrevet 12. juni 2017 Sjekk Zalando. Om de ikke akkurat har klassiske førstegangssko så har de hvertfall sko i str 17, og badesandaler. Anonymkode: 95f79...530 1
Skogkløver Skrevet 12. juni 2017 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2017 22 minutter siden, Minlillelykke skrev: Snakk med personalet i en god skobutikk. Helst ikke kjede etter egne erfaringer. De kan kanskje klare å hjelpe med å se litt andre veier Takk for tips, men jeg har allerede vært innom 5 skobutikker i Bergen sentrum. Deriblandt en butikk som spesialiserer seg på baby/barnesko. Vi har også vært innom totalt 6 andre skobutikker på 3 ulike sentre og 1 på tettsetedet hvor jeg bor. Ingen hadde noen gode tips annet enn å leite på nett. Ingen hadde små nok førstegangssko
Skogkløver Skrevet 12. juni 2017 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk Zalando. Om de ikke akkurat har klassiske førstegangssko så har de hvertfall sko i str 17, og badesandaler. Anonymkode: 95f79...530 Der hadde de badesandaler i 17 ja! :D Det var da noe! Men dessverre ingen skikkelige sko
Bokdamen Skrevet 12. juni 2017 #9 Skrevet 12. juni 2017 34 minutter siden, Skogkløver skrev: Deriblandt en butikk som spesialiserer seg på baby/barnesko. Hvilken er dette?
Minlillelykke Skrevet 12. juni 2017 #10 Skrevet 12. juni 2017 34 minutter siden, Skogkløver skrev: Takk for tips, men jeg har allerede vært innom 5 skobutikker i Bergen sentrum. Deriblandt en butikk som spesialiserer seg på baby/barnesko. Vi har også vært innom totalt 6 andre skobutikker på 3 ulike sentre og 1 på tettsetedet hvor jeg bor. Ingen hadde noen gode tips annet enn å leite på nett. Ingen hadde små nok førstegangssko Helt uttolig! Jeg kan sjekke en lokal her jeg bor for deg i morgen, om du vil? De er kjent for å få til mye her i området
Måbarefåsiat... Skrevet 12. juni 2017 #11 Skrevet 12. juni 2017 Det var små føtter, ja. Men nå er det sommer og gress og bortsett fra varm sand, la ham gå barbeint så lenge som mulig! Det har han så godt av.
Skogkløver Skrevet 12. juni 2017 Forfatter #12 Skrevet 12. juni 2017 1 time siden, Bokdamen skrev: Hvilken er dette? Jeg husker ikke hva den heter, men den lå helt i starten av Strandgaten ved Østre Murallmenning.
Skogkløver Skrevet 12. juni 2017 Forfatter #13 Skrevet 12. juni 2017 1 time siden, Minlillelykke skrev: Helt uttolig! Jeg kan sjekke en lokal her jeg bor for deg i morgen, om du vil? De er kjent for å få til mye her i området Gjerne det hvis du skal innom :D Hvis de har noe kan jeg eventuelt ringe om ikke de har noen gode tips til merker jeg kan leite etter
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #14 Skrevet 12. juni 2017 Hadde samme problemet her. Så han fikk rett og slett gå med myke tøfler ute. Tenker det er like greit, jo lengre uten sko jo bedre Anonymkode: 1ae36...84f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #15 Skrevet 12. juni 2017 Hvorfor må skoene ha god støtte? Er jo mye bedre med lite støtte og en god såle, da får hun trent balansen. Og husk at man skal legge på 1.5 cm for å finne riktig str., da blir det str 17/18 i stedet for 16/17. Anonymkode: 63a94...ab0
Skogkløver Skrevet 12. juni 2017 Forfatter #16 Skrevet 12. juni 2017 1 time siden, Måbarefåsiat... skrev: Det var små føtter, ja. Men nå er det sommer og gress og bortsett fra varm sand, la ham gå barbeint så lenge som mulig! Det har han så godt av. Hun elsker å være ute og leke på grusen utenfor her jeg ser for meg at det kan bli en utfordring når hun starter i bernehage om 6 uker. Da må vi nesten ha sko. Føttene har vokst nesten 2 cm på 1 år, så str 17 vil kanskje passe til da, men heller tvilsomt når hun burde ha 16 nå
Skogkløver Skrevet 12. juni 2017 Forfatter #17 Skrevet 12. juni 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må skoene ha god støtte? Er jo mye bedre med lite støtte og en god såle, da får hun trent balansen. Og husk at man skal legge på 1.5 cm for å finne riktig str., da blir det str 17/18 i stedet for 16/17. Anonymkode: 63a94...ab0 En god helkappe syns jeg er viktig, det er også dette som er anbefalt flere steder. Jeg har sett flere tabeller for å finne størrelse. De fleste sier det samme: 10,0 cm str 17 10,7 cm str 18 11,3 cm str 19 Her er det beregnet med voksetillegg. Tabellene og at skoene vi prøvde var nesten 3 cm for lang i str 18 gjør at jeg er ganske så sikker på hvilken størrelse vi må finne... Svært få voksne ville syns det var greit å gå med sko som er 33% større enn sin egen fot, da kommer jeg heller ikke til å la datteren min måtte gjøre det Endret 12. juni 2017 av Skogkløver 1
Minlillelykke Skrevet 13. juni 2017 #18 Skrevet 13. juni 2017 9 timer siden, Skogkløver skrev: Gjerne det hvis du skal innom :D Hvis de har noe kan jeg eventuelt ringe om ikke de har noen gode tips til merker jeg kan leite etter Jeg skal innom senere i dag, så sender deg en pm når jeg har snakket med de😊 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #19 Skrevet 13. juni 2017 Tror jeg ville ha vurdert et par joggesko. Feks disse fra Zalando: https://m.zalando.no/reebok-classic-classic-joggesko-sandstonechalk-re016d022-b11.html?size=17 De har kategorisert dem som Lær å gå sko. De ser nokså stødige ut. Anonymkode: 7af84...e60
Simbyxor Skrevet 13. juni 2017 #20 Skrevet 13. juni 2017 Bruk sklisokker ja tynne. Ellers ville jeg leid barnet ved bassenget....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå