Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

dette er et spørmål til de av dere som har erfaring som instruktører/undervisere.

For øyeblikket søker jeg jobb som instruktør/underviser i norsk ved (stort sett) private kursskoler. Jeg har ingen formell utdanning innenfor pedagogikk eller lærerutdanning, men jeg har flere års erfaring som instruktør i norsk -  fra utlandet (både kursskoler og universitet). 

Det jeg lurer på er: hva kan man forvente i lønn når man jobber som norsklærer, eller instruktør, ved kursskoler i Norge?

Det jeg ser etter er ca. 20-30%, og vil da være basert på timelønn. Er det noen av dere som har noen idé om hva timelønnen bør ligge på? Og dersom arbeidsgiver heller spør om hva man forventer i lønn, hva er da et realistisk svar?

Alle innspill tas imot med stor takk, og ønsker spesielt å høre fra folk som har eller har hatt denne typen arbeid.

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man tar utgangspunkt i hva skolene lønner sine ansatte, så skal du som lærer uten godkjent utdanning minimum lønnes som en fagarbeider som har begynnerlønn på kr 326  300,-. Pr time (60 min) blir det ca kr 326.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...