Gå til innhold

Økonomieksperter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De gangene jeg har åpnet sånne "finansaviser" og slikt så ser jeg ting som "teknisk analyse" og "ekspertråd", som angivelig skal forutsi hva som skal skje med noen aksjer slik at en kan tjene penger. Men enhver logikk tilsier at kan en faktisk spå kursen, så gir en ikke de rådene bort da blir en heller mangemilliardær selv, med mindre poenget er at siden avisen når ut til mange folk så kan mange folk la seg lure til å tro at kursen går opp og siden mange lar seg lure og kjøper så stiger faktisk kursen litt og avisen" spådde" rett ?

Noen som kan utdype hva som er greia ?

Anonymkode: fcab2...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart mange av disse tjener penger selv også, selv om det er svært strengt i forhold til opplysningsplikten, de må rapportere til sine arbeidsgivere hver gang de kjøper og selger, og mange ganger får de ikke lov til å kjøpe og selge selv, dette i situasjoner hvor de vet for mye! Men ja, de tjener godt på sine egne råd også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De gangene jeg har åpnet sånne "finansaviser" og slikt så ser jeg ting som "teknisk analyse" og "ekspertråd", som angivelig skal forutsi hva som skal skje med noen aksjer slik at en kan tjene penger. Men enhver logikk tilsier at kan en faktisk spå kursen, så gir en ikke de rådene bort da blir en heller mangemilliardær selv, med mindre poenget er at siden avisen når ut til mange folk så kan mange folk la seg lure til å tro at kursen går opp og siden mange lar seg lure og kjøper så stiger faktisk kursen litt og avisen" spådde" rett ?

Noen som kan utdype hva som er greia ?

Anonymkode: fcab2...ab4

Du kan trygt ignorere både spåmenn og teknisk analyse. Innen slike "råd" har kommet frem til deg/mannen i gata har alle de proffe alt handlet på dem og hele gevinsten er tatt ut.

Forretningsmodellen her er nok å først komme med et råd til betalende kunder (kjøp aksje A) når de har rukket å kjøpe kommer de med samme råd i avisa slik at sauene kjøper og drar opp kursen og de som fikk "rådet" først kan ta ut fortjenesten.

Med mindre du sitter på noe saftig innsideinformasjon bør du heller kjøpe et indexfond 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Teknisk analyse hører hjemme i Allers, ved siden av astrologi-spalten.

Anonymkode: e4d6f...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...