Gå til innhold

Hunden biter valpen..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hentet hjem en valp igår. Han er 9 uker. Hjemme har vi en hund fra før som er 1,5 år. De møttes første gang ute på nøytral grunn, og den eldste hunden kunne ikke brydd seg mindre om valpen, heller ikke etter vi kom inn i huset. Sånn varte det, helt til inatt når valpen pep litt. Da begynte den eldste hunden å bjeffe skikkelig, helst trykt oppi valpen. Akkurat som at han ikke fikk lov til å pipe. Med en gang valpen la seg til å sove igjen, sluttet eldste hunden å bjeffe og gikk å la seg han også, da brydde han seg ikke igjen. Men! Når vi skulle stå opp så kom ikke valpen seg ned fra madrassen og peip litt. Da bjeffet eldste hunden igjen og nippet han i ansiktet sånn at valpen hylte. Samme skjedde på stuen, valpen pep, men denne gangen beit den eldste hunden han skikkelig. Bare beit, slapp han, så beit han igjen. Prøvde ikke dra han med seg eller noe, bare stakk hodet raskt bort til han og beit. Akkurat som at den lille er en pipeleke. Valpen hylte helt vilt, både mens det skjedde og i sekundene etterpå. Den lille er jo en knøttliten ball på 400 gram bare, og den eldste verken knurret etter bjeffet eller noe rett før han bet så jeg ble kjempesjokka. Aldri sett noe til den oppførselen i hunden. Såååå hjelp! What to do??😢😢😢 

Anonymkode: 26038...7b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hold dem separert når dere ikke kan ha 100% fokus på hundene. 

Anonymkode: b76a2...7c1

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville også ha skjermet valpen fra den voksne og la den voksne bli vant med valpen på trygg avstand. Jeg ville uansett ikke kjeftet på den store, det øker bare stresset og kan gi dårlige assosiasjoner til valpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...