AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #1 Skrevet 12. juni 2017 Jeg er ei dame på 32 år, og har siden februar prøvd meg litt på tinderdating. De fleste av mine dater har jeg presentert på "fortell om dine verste dater" her på forumet Som regel går det slik: 1 - Man får en match på tinder, og en av partene sier hei og innleder en samtale 2 - Etter 2-3 dager med litt chatting fram og tilbake avtaler man å møtes i virkeligheten 3 - Man møtes i virkeligheten og her er det to alternativ a) Han har brukt gamle/alt for gode bilder på profilen sin og jeg blir skuffa b) Han er slik jeg trodde han skulle være. For det meste har personligheten stemt med det jeg har inntrykk av på chat. 4 - Jeg blir bombadert av meldinger om hvor hyggelig og bra det var og vi må gjenta det, og det er ikke måte på hvor mye de kosa seg. (Jeg har aldri kysset eller hatt sex med noen på første date bare så det er sagt, som regel møtes for en kaffe/øl/gå en tur e.l over 1 - 3 timer). 5 - Alternativ a) Jeg er ikke interessert i å møtes mer, kan være null kjemi eller føler de ikke er den jeg trodde de skulle være, sender da en melding og takker for daten og sier jeg ikke vil møtes mer. b) Jeg får lyst til å bli kjent med vedkommende og fortsetter å prate med han, legger gjerne til på fb eller andre steder hvor det er enklere å chatte. Så skjer det som jeg synes er helt sært, jeg er alltid hyggelig og svarer så raskt jeg ser en melding, viser interesse og stiller spørsmål tilbake for å holde samtalen i gang, om det er en person jeg ikke helt har kjemi med eller ikke tror det kan bli noe mer med så blir han desperat, intens og skremmer meg bort, og dette før vi har vært intime på noen som helst måte. Om det er en person jeg liker, og har lyst til å bli mer kjent med fordi det kanskje kan bli noe der, er han ofte veldig gira etter første og andre date, skriver til meg dagen lang og overøser meg med komplimenter, men tar jeg noe som helst iniativ til å møtes igjen så backer de helt ut og oppfører seg som om JEG er intens og desperat, dette har jeg aldri vært så skjønner virkelig ikke hva som skjer (dersom daten inviterte meg ut 2 ganger på rad, så kan jeg f.eks spørre om en ny date og foreslå noe, thats it, og da forhaster jeg meg og ting må skje rolig og han vet ikke om han er klar for forhold - jeg har aldri foreslått et forhold, jeg ville bare møtes igjen). Derimot, om jeg mister interessen fordi det ikke blir flere møter og jeg har fått servert den regla ovenfor, og slutter å skrive så mye/ta iniativ, ja da er jeg plutselig drømmedama og det renner inn meldinger dag og natt, da er det jo også for sent fordi jeg har funnet at han ikke er noe for meg. Hva er greia? Dette er menn på over 30 år, menn som har vært i forhold, menn som har barn, menn som burde vært modne. Er det jakten de er ute etter? Vil de ha det de ikke får? Hvordan bør jeg forholde meg til dette? Oppføre meg som en idiot/falskt mot de få jeg faktisk liker i frykt for at normal samtale og dating kan skremme de bort? Anonymkode: c08b9...118
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #2 Skrevet 12. juni 2017 De trenger bekreftelse. Usikre små gutter. Hvis du først må ha med usikre umodne gutter å gjøre, ville jeg gått for unge gutter. De på rundt 16 år. De kan du forme som du vil, og du kan vre storeskje i senga. Kona til Emmanuel Macron har vist at det kan lønne seg på sikt å satse på de unge. Anonymkode: d7b1e...546 2
Gjest Minesveiper Skrevet 12. juni 2017 #3 Skrevet 12. juni 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Derimot, om jeg mister interessen fordi det ikke blir flere møter og jeg har fått servert den regla ovenfor, og slutter å skrive så mye/ta iniativ, ja da er jeg plutselig drømmedama og det renner inn meldinger dag og natt, da er det jo også for sent fordi jeg har funnet at han ikke er noe for meg. Hva er greia? Dette er menn på over 30 år, menn som har vært i forhold, menn som har barn, menn som burde vært modne. Er det jakten de er ute etter? Vil de ha det de ikke får? Hvordan bør jeg forholde meg til dette? Oppføre meg som en idiot/falskt mot de få jeg faktisk liker i frykt for at normal samtale og dating kan skremme de bort? Anonymkode: c08b9...118 Det er litt rart at alle mennene du blir interessert i er slik som du beskriver. Jeg tipper at de mennene som ikke har noe problem med at du tar initiativ og viser interesse er i den gruppen som du konstant avviser. Endret 12. juni 2017 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #4 Skrevet 12. juni 2017 Mye usikre og umodne sex-fokuserte menn på tinder sannsynligvis. Slitsomt, men sånn er det bare. Anonymkode: 0feb5...679 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #5 Skrevet 12. juni 2017 Hvis de fleste av datene dine kvalifiserer til å havne under "fortell om dine verste dater", er det sannsynlig at det enten er deg eller ditt valg av menn som gjør at datene er ille. En generalisering om at menn bare er interessert dersom de blir behandlet dårlig basert på ditt utvalg blir også feil. Generelt er jeg skeptisk til mennesker som overøser med komplimenter, som du skriver at er tilfelle i dine erfaringer, og tror det har mer med denne personlighetstypen å gjøre. Min erfaring er at dette ofte er mennesker som bryr som mest om fasade og oppmerksomhet, og sjeldent er genuine. Anonymkode: 2cbed...576
Sidsel Skrevet 12. juni 2017 #6 Skrevet 12. juni 2017 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg er alltid hyggelig og svarer så raskt jeg ser en melding, viser interesse og stiller spørsmål tilbake for å holde samtalen i gang 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Om det er en person jeg liker, og har lyst til å bli mer kjent med fordi det kanskje kan bli noe der, er han ofte veldig gira etter første og andre date, skriver til meg dagen lang og overøser meg med komplimenter, 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Derimot, om jeg mister interessen fordi det ikke blir flere møter og jeg har fått servert den regla ovenfor, og slutter å skrive så mye/ta iniativ, ja da er jeg plutselig drømmedama og det renner inn meldinger dag og natt, Det høres ut som om du er for pågående/tilgjengelig. Det ligger jo litt i kulturen vår at det er mannen som skal være mest på, skal være på jakt, og dessuten skal "vinne deg". Så når du svarer hele tiden, og legger masse innsats i å få til gode samtaler, så prøver han kanskje å matche deg, med det resultatet at det blir alt for mye for han. Når du da slutter å skrive og å ta initiativ, så blir han interessert igjen, for da er du ikke så tilgjengelig lenger. Det er tross alt en viktig del av å bygge opp spenning og følelser at man får vente litt, lengte litt, lure litt, og ta litt initiativ og nervøst vente på svar. Endret 12. juni 2017 av Sidsel
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #7 Skrevet 12. juni 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei dame på 32 år, og har siden februar prøvd meg litt på tinderdating. De fleste av mine dater har jeg presentert på "fortell om dine verste dater" her på forumet Som regel går det slik: 1 - Man får en match på tinder, og en av partene sier hei og innleder en samtale 2 - Etter 2-3 dager med litt chatting fram og tilbake avtaler man å møtes i virkeligheten 3 - Man møtes i virkeligheten og her er det to alternativ a) Han har brukt gamle/alt for gode bilder på profilen sin og jeg blir skuffa b) Han er slik jeg trodde han skulle være. For det meste har personligheten stemt med det jeg har inntrykk av på chat. 4 - Jeg blir bombadert av meldinger om hvor hyggelig og bra det var og vi må gjenta det, og det er ikke måte på hvor mye de kosa seg. (Jeg har aldri kysset eller hatt sex med noen på første date bare så det er sagt, som regel møtes for en kaffe/øl/gå en tur e.l over 1 - 3 timer). 5 - Alternativ a) Jeg er ikke interessert i å møtes mer, kan være null kjemi eller føler de ikke er den jeg trodde de skulle være, sender da en melding og takker for daten og sier jeg ikke vil møtes mer. b) Jeg får lyst til å bli kjent med vedkommende og fortsetter å prate med han, legger gjerne til på fb eller andre steder hvor det er enklere å chatte. Så skjer det som jeg synes er helt sært, jeg er alltid hyggelig og svarer så raskt jeg ser en melding, viser interesse og stiller spørsmål tilbake for å holde samtalen i gang, om det er en person jeg ikke helt har kjemi med eller ikke tror det kan bli noe mer med så blir han desperat, intens og skremmer meg bort, og dette før vi har vært intime på noen som helst måte. Om det er en person jeg liker, og har lyst til å bli mer kjent med fordi det kanskje kan bli noe der, er han ofte veldig gira etter første og andre date, skriver til meg dagen lang og overøser meg med komplimenter, men tar jeg noe som helst iniativ til å møtes igjen så backer de helt ut og oppfører seg som om JEG er intens og desperat, dette har jeg aldri vært så skjønner virkelig ikke hva som skjer (dersom daten inviterte meg ut 2 ganger på rad, så kan jeg f.eks spørre om en ny date og foreslå noe, thats it, og da forhaster jeg meg og ting må skje rolig og han vet ikke om han er klar for forhold - jeg har aldri foreslått et forhold, jeg ville bare møtes igjen). Derimot, om jeg mister interessen fordi det ikke blir flere møter og jeg har fått servert den regla ovenfor, og slutter å skrive så mye/ta iniativ, ja da er jeg plutselig drømmedama og det renner inn meldinger dag og natt, da er det jo også for sent fordi jeg har funnet at han ikke er noe for meg. Hva er greia? Dette er menn på over 30 år, menn som har vært i forhold, menn som har barn, menn som burde vært modne. Er det jakten de er ute etter? Vil de ha det de ikke får? Hvordan bør jeg forholde meg til dette? Oppføre meg som en idiot/falskt mot de få jeg faktisk liker i frykt for at normal samtale og dating kan skremme de bort? Anonymkode: c08b9...118 Du ser at du er fellesnevneren for alle de verste datene som du selv sier du har skrvet om på KG? Anonymkode: 8ae17...a8e 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #8 Skrevet 12. juni 2017 Sitat Du ser at du er fellesnevneren for alle de verste datene som du selv sier du har skrvet om på KG? Så klart, det er derfor jeg poster det her og spør hvordan jeg bør forholde meg til dette. Sitat Det høres ut som om du er for pågående/tilgjengelig. Det ligger jo litt i kulturen vår at det er mannen som skal være mest på, skal være på jakt, og dessuten skal "vinne deg". Så når du svarer hele tiden, og legger masse innsats i å få til gode samtaler, så prøver han kanskje å matche deg, med det resultatet at det blir alt for mye for han. Når du da slutter å skrive og å ta initiativ, så blir han interessert igjen, for da er du ikke så tilgjengelig lenger. Det er tross alt en viktig del av å bygge opp spenning og følelser at man får vente litt, lengte litt, lure litt, og ta litt initiativ og nervøst vente på svar. Jeg vil jo ikke måtte spille spill og late som om jeg ikke vil prate, fake at jeg er opptatt og vente med å svare, det blir jo hele poenget, om jeg må spille hard to get for å få de interessert er jeg ikke interessert noe mer. Jeg er aldri pågående, eller for mye, vet godt hvordan dette føles da jeg ofte blir skremt selv. Er nok jeg som er dårlig på å velge hvem jeg vil møte, ingen tvil om det - synes bare det er et trist fenomen om det virkelig er så enkelt. Får håpe det finnes noen der ute for meg som klarer å bli kjent på en vennskapelig måte uten at man må spille etter regler Sitat Jeg tipper at de mennene som ikke har noe problem med at du tar initiativ og viser interesse er i den gruppen som du konstant avviser. Det vet jeg ikke, lar mennene ta initiativ til første dater og om jeg ikke vil møte de igjen tar jeg ikke initiativ til å møtes igjen. Anonymkode: c08b9...118
ajarRun Skrevet 13. juni 2017 #9 Skrevet 13. juni 2017 man vil jo ikke ha en flyfille. En lås alle nøkler kan låse opp er en dårlig lås. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #10 Skrevet 13. juni 2017 6 timer siden, amativeReflection skrev: man vil jo ikke ha en flyfille. En lås alle nøkler kan låse opp er en dårlig lås. ...og universalnøkler har ingen egen identitet, så de vil jo ikke damene ha. Anonymkode: da133...3ba 2
ajarRun Skrevet 13. juni 2017 #11 Skrevet 13. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ...og universalnøkler har ingen egen identitet, så de vil jo ikke damene ha. Anonymkode: da133...3ba Akkurat som den restauranten ingen drar til lengre fordi den alltid er full? 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #12 Skrevet 13. juni 2017 Tror kommunikasjon over Internet ødelegger/forstyrrer kjemien en del. Anonymkode: 8dac0...4b9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #13 Skrevet 13. juni 2017 36 minutter siden, amativeReflection skrev: Akkurat som den restauranten ingen drar til lengre fordi den alltid er full? Det sier seg selv at mange nødvendigvis nettopp drar til en restaurant som alltid er full. God stemning! Men ingen liker en vandrepikk! Anonymkode: da133...3ba
ajarRun Skrevet 13. juni 2017 #14 Skrevet 13. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det sier seg selv at mange nødvendigvis nettopp drar til en restaurant som alltid er full. God stemning! Men ingen liker en vandrepikk! Anonymkode: da133...3ba Hvordan klarer den å vandre da? 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #15 Skrevet 13. juni 2017 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Hvordan klarer den å vandre da? Den er selvdreven og trenger seg på i utrengsmål Anonymkode: da133...3ba
Gjest C.Tramell Skrevet 13. juni 2017 #16 Skrevet 13. juni 2017 Det ser for meg ut som mange unge(og eldre...)er livredde for intimitet. De er superivrige på flørtestadiet og liker å stå på for å få napp, men når de faktisk lykkes får de panikk og trekker seg ut. Det virker som de er mer ute etter å få bekreftet at de kan få en partner hvis de vil enn å egentlig få det. Du blir kanskje en utfordring når du behandler dem dårlig, for da kan de flørte videre og likevel holde det hele på et uforpliktende og ufarlig plan til du eventuelt lar deg sjarmere.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #17 Skrevet 13. juni 2017 Takk for svar C.Tramell, det tror jeg det er veldig mye sannhet i - spesielt når jeg ser tilbake på hvordan ting har vært. Tror jeg holder meg unna tinder for nå og satser på de jeg møter i forbindelse med andre ting istedetfor Anonymkode: c08b9...118
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå