AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #1 Skrevet 12. juni 2017 Hvem er den typiske personen som er registrert på Couchsurfing? Er det folk som ønsker å bli kjent med andre av motsatt kjønn? Som en slags "Tinder"? Googlet en fyr jeg kjenner og vet han er singel så vet ikke helt hva han får ut av CS annet enn evt damer på besøk. Anonymkode: 9e765...e85
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #2 Skrevet 12. juni 2017 Så du aner med andre ord ikke hva det er. det er folk som stiller gjestesengen eller sofaen til disposisjon for folk på reise. Hvis jeg har en natt i London fks og ikke orker stresse med hotell eller har råd til det, så kan jeg se om det er noen i nærheten med ledig plass. Da møter jeg ett nytt menneske, og sparer penger. Anonymkode: 9d7d3...2f6 5
Gjest Overrasket Skrevet 12. juni 2017 #3 Skrevet 12. juni 2017 Merker du har mye fordommer om dette temaet, TS. Hvorfor i alle dager skulle couchsurfing være forbeholdt folk i forhold? Couchsurfing er ikke en sjekkeside. Når det er sagt finner du hele spekteret av folk der, akkurat som en kveld på byen. Du finner folk som helt sikkert er ute etter sex, folk som ikke planla å ha sex, men som traff hverandre og hadde en gnist, og folk som ikke har sex med andre couchsurfing-medlemmer. Jeg har vært vert for en håndfull reisende. For meg (og de som har overnattet hos meg) har det handlet om flotte samtaler, god mat og trivelig lag, men ikke en bevisst sjekkearena.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #4 Skrevet 12. juni 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du aner med andre ord ikke hva det er. det er folk som stiller gjestesengen eller sofaen til disposisjon for folk på reise. Hvis jeg har en natt i London fks og ikke orker stresse med hotell eller har råd til det, så kan jeg se om det er noen i nærheten med ledig plass. Da møter jeg ett nytt menneske, og sparer penger. Anonymkode: 9d7d3...2f6 Ja men hva får de ut av det? Det er jo sikkert ikke så mye penger at det er noe poeng om man ikke også er ute etter noe sosialt? Anonymkode: 9e765...e85
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #5 Skrevet 12. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men hva får de ut av det? Det er jo sikkert ikke så mye penger at det er noe poeng om man ikke også er ute etter noe sosialt? Anonymkode: 9e765...e85 Hvorfor velger du ikke å svare @Overrasket i stedet for meg? Der fikk du ett veldig godt svar av en som tydeligvis har brukt tjenesten! Det de får ut av tjenesten er at de kan benytte seg av tjenesten hvis de er på reise også. Anonymkode: 9d7d3...2f6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #6 Skrevet 12. juni 2017 42 minutter siden, Overrasket skrev: EnMerker du har mye fordommer om dette temaet, TS. Hvorfor i alle dager skulle couchsurfing være forbeholdt folk i forhold? Couchsurfing er ikke en sjekkeside. Når det er sagt finner du hele spekteret av folk der, akkurat som en kveld på byen. Du finner folk som helt sikkert er ute etter sex, folk som ikke planla å ha sex, men som traff hverandre og hadde en gnist, og folk som ikke har sex med andre couchsurfing-medlemmer. Jeg har vært vert for en håndfull reisende. For meg (og de som har overnattet hos meg) har det handlet om flotte samtaler, god mat og trivelig lag, men ikke en bevisst sjekkearena. Bevisst sjekkearena? Det er vel tinder sist jeg sjekket. Men har du hatt sex med noen fra denne tjenesten? Anonymkode: bec7f...07f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #7 Skrevet 12. juni 2017 45 minutter siden, Overrasket skrev: Merker du har mye fordommer om dette temaet, TS. Hvorfor i alle dager skulle couchsurfing være forbeholdt folk i forhold? Couchsurfing er ikke en sjekkeside. Når det er sagt finner du hele spekteret av folk der, akkurat som en kveld på byen. Du finner folk som helt sikkert er ute etter sex, folk som ikke planla å ha sex, men som traff hverandre og hadde en gnist, og folk som ikke har sex med andre couchsurfing-medlemmer. Jeg har vært vert for en håndfull reisende. For meg (og de som har overnattet hos meg) har det handlet om flotte samtaler, god mat og trivelig lag, men ikke en bevisst sjekkearena. Ok men du gjorde det for det sosiale? Var det fordi du savner det i hverdagen generelt og ønsket å treffe folk? Anonymkode: 9e765...e85
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #8 Skrevet 12. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvem er den typiske personen som er registrert på Couchsurfing? Er det folk som ønsker å bli kjent med andre av motsatt kjønn? Som en slags "Tinder"? Googlet en fyr jeg kjenner og vet han er singel så vet ikke helt hva han får ut av CS annet enn evt damer på besøk. Anonymkode: 9e765...e85 Virker jo nesten som prostitusjon om et er sånn at man tilbyr noen å bo hos seg i håp om sex. Anonymkode: d51a2...5b3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #9 Skrevet 12. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Virker jo nesten som prostitusjon om et er sånn at man tilbyr noen å bo hos seg i håp om sex. Anonymkode: d51a2...5b3 Ja men har sett mange unge menn på CS når jeg søkte etter et sted å bo noen dager da jeg flyttet til utlandet. Ville jo tro de fleste er single når de er er i starten av 30-årene og tilbyr en sofa. De fleste eier jo ikke digre villaer i den alderen. Så om de hadde kjæreste hadde det blitt litt awkward med et femte hjul på vogna liksom Anonymkode: 9e765...e85
Gjest Overrasket Skrevet 12. juni 2017 #10 Skrevet 12. juni 2017 (endret) 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bevisst sjekkearena? Det er vel tinder sist jeg sjekket. Men har du hatt sex med noen fra denne tjenesten? Anonymkode: bec7f...07f Nei. Men jeg prøvde å sette sammen ett svar som dekket både Couchsuring generelt og min egen bruk av tjenesten. Man må være passe naiv om man tror at ingen brukere på couchsurfing ikke er ute etter sex først og fremst. Spesielt for kvinner som reiser alene er det greit å ha åpne øyne rundt dette. Men det kan også være greit å kjenne til håndfaste eksempler på at tjenesten rett og slett bare brukes for uskyldige, sosiale sammenhenger. 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok men du gjorde det for det sosiale? Var det fordi du savner det i hverdagen generelt og ønsket å treffe folk? Anonymkode: 9e765...e85 Couchsuring dekker ikke noe jeg ellers savner og er ingen erstatning for andre sosiale areaner. Jeg møter nye mennesker overalt hele tiden, og jeg har også masse flotte venner. Men det som er flott med Couchsurfing er at man kan lese om andre brukere og spesielt prøve å møte folk man ser ut til å ha mye til felles med. Den siste personen som bruke gjesterommet mitt var en person fra en stat i Amerika som jeg kjenner veldig godt, og med interesse for språk, kreativ skriving, italiensk vin, fotografi og lange fotturer. Personen hadde også masse reise-erfaringer, noen som vi hadde felles og noen som var nye for meg. Jeg visste altså med engang at vi hadde 5-6 temaer å holde praten gående om. Perfekt! Couchsuring har også en nødsovernatting-funksjon. Hvis reisende plutselig er på et fremmed sted uten overnatting for natten, av en eller annen grunn, kan man legge ut en melding på couchsurfing. Jeg pleier å svare på de når jeg kan. Jeg har selv ankommet de merkeligste steder i verden uten å ha overnatting, og jeg har alltid klart å snu en slik situasjon til en flott opplevelse. Derfor strekker jeg gjerne ut en hjelpende hånd til noen som er i sin tolvte time, enten det er folk som legger ut en melding på nettet eller noen jeg tilfeldigvis møter på andre måter. Redigert for tilleggskommentar: Det virker som om du TS tror at Couchsuring er for folk med sosiale utfordringer. I min erfaring er det faktisk i hovedsak sosialt intelligente mennesker som bruker tjenesten. Det betyr ikke at jeg ikke anbefaler alle å være forsiktig. Endret 12. juni 2017 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #11 Skrevet 12. juni 2017 Jeg har vært aktiv på CS siden 2011. Har hatt kjæreste nesten helt siden jeg startet med det, og har ikke hatt sex eller klint med noen fra siden. Har alltid stått veldig klart på min profil at jeg ikke er singel. Har kun opplevd en ubehagelig opplevelse med en franskmann, ellers har alle vært helt topp. Jeg har møtt noen som har endt opp med å bli en av mine aller beste venner gjennom siden. Må si jeg synes dette er meget spesielt å henge seg opp i av TS. Anonymkode: 8cd20...f32 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #12 Skrevet 12. juni 2017 Mitt inntrykk av couchsurfing er at det er åpne og sosiale folk som digger å bli kjent med folk fra andre steder, uten kjønnspreferanser eller ønske og håp om sex. Mange jeg kjenner benytter seg ofte av couchsurfing for å spare penger på tur, og fordi de liker å bli kjent med folk selv. Kun hørt om en negativ /seksuell opplevelse, der to venninder kom til en som hadde en skrue løs fra første stund, og første kvelden prøvde å sjenke de og sa at de kunne sove alle sammen i senga hans. Ikke noe "værre" enn det, de takket nei , sov på eget rom, og fant noen andre å couchsurfe hos dagen etterpå. Er såklart sikkert noen som kanskje vil syntes noen på besøk er søte, men de fleste har manerer og bruker ikke couchsurfing som noe sjekke side nei. Anonymkode: 5a3b5...2fa
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #13 Skrevet 14. juni 2017 Fordommer? Når ble det trygt å overnatte hos totalt ukjente? Uansett kjønn....man vet aldri om de er de de utgir seg for. FYI, voldtektsdanseren fant ofre via couch surfing. Har også hørt pålitelige (og artige) historier om sluskete, hippiaktige mennesker som levde blant skitten oppvask og katteavføring. Anonymkode: 7d81e...c2f
funginger Skrevet 14. juni 2017 #14 Skrevet 14. juni 2017 Jeg vil si at det generelt er motsatt, det er veldig sosiale og utadvendte folk. Jeg har hørt om folk som har hatt sex med hosten sin, men det må jo være opp til hver enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå