Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2005 #1 Skrevet 3. januar 2005 Dagen før bryllupet vårt, altså 23. juni, er det sankthansaften, og då hadde det vore kosleg med ein grillfest for alle dei langveisfarande gjestene våre (og dei andre gjestene, dersom dei har lyst å komme), f.eks i hagen til mamma. Er det nokon som har forslag til korleis ein slik kveld kan arrangerast? Eg ser for meg at vi stiller med grillar (halve oljtønner med kol i, og rist på), salat og brus, og så tar folk med seg den grillmaten dei sjølv ynskjer. Bord og benkar lagar vi av lange plater som står på slike "hestar". (hugsar ikkje heilt kva det heiter, men meiner ein slik snekker-ting-liknande sak...) Av hensyn til den store dagen (og naboane), reknar eg med at vi kjem til å runde av før midnatt, men det vil likevel bli tid til å få prata litt med gjestene våre, og tid for dei til å mingle litt. Trur ein grillfest kan bli veldig kosleg.
Huldra:) Skrevet 3. januar 2005 #2 Skrevet 3. januar 2005 Dette tenkte vi også på, men siden mange av gjestene våre må ordne overnatting selv, tror jeg mange kan synes dette blir litt kostbart... Derfor får vi se hva vi finner på... Men det er en super ide slik at gjestene på forhånd kan bli litt kjente med hverandre. Da blir kanskje ikke bryllupet dagen etter så innmari stivt heller...
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2005 #3 Skrevet 3. januar 2005 Kostbart? Grillfest eller å komme dagen før, meiner du? Sjølve grillmaten kostar jo ikkje stort. Og grillfesten er jo for dei som ynskje å komme dagen før då, det er ein del som kjem så tidleg.
Huldra:) Skrevet 3. januar 2005 #4 Skrevet 3. januar 2005 Nei, jeg mente at det er dyrt å måtte ha en overnatting ekstra på hotell, hytter, etc.
Martha Stewart Skrevet 3. januar 2005 #5 Skrevet 3. januar 2005 Grillfest er en god idé! En fin gest til de som likevel kommer dagen før. Høres ut som dere har en bra plan. :-)
Olifant Skrevet 3. januar 2005 #6 Skrevet 3. januar 2005 Jeg synes grillfest høres ut som en kjempeide og det høres jo ut som du har kontroll på det meste. Sikkert lurt at dere stiller med tilbehør så gjestene bare trenger å ta med seg noe å kaste på grillen. Vi har også tenkt på å ta en bli-kjent fest kvelden før for de som ankommer på fredagen, men har ikke tenkt på hva vi vil gjøre, ideen om grillfest er nå notert bak øret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå