AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #1 Skrevet 12. juni 2017 Hei! Skal feire bursdag og må da ha en glutenfri kake som både barn og voksne kan like. Kriteriene er at den må være ganske rask å lage og smake så godt som en "vanlig kake". Alternativt, er noen av de ferdigposene fra dagligvarehandelen å anbefale? Anonymkode: 25dbb...736
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #2 Skrevet 12. juni 2017 Finnes mix med sjokoladekaker fra tor/Regia? Som er glutenfrie. Toro sine Muffins i mix er og glutenfrie. Anonymkode: 2f1ae...e7f
Gjest Kattifnatten Skrevet 12. juni 2017 #3 Skrevet 12. juni 2017 Jeg liker sjokolademuffinsen til Toro. Om du liker brownies, er disse gode (Regal har glutenfrie brownies, men jeg syns ikke den er så god). Pavlova er naturlig glutenfri, og smaker kjempegodt nå om sommeren. Suksessterte er også en naturlig glutenfri kake, men kanskje mer for voksne? Om du bruker 2 poser av den lyse muffinsen til Toro, kan du lage eplekake i rund form.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #4 Skrevet 12. juni 2017 Hva slags kake ser du for deg? Jeg har kakeboken til cecilie Ågotnes og hitill er alle kakene der vært gode. Anonymkode: 996a6...f07
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #5 Skrevet 12. juni 2017 Om du går på detsoteliv.no kan du filtrere søket på "Uten hvetemel". Da får du opp masse kaker, hvorav de fleste er glutenfrie Suksessterte er vel helt glutenfri, og knallgod. Anonymkode: 209b7...59c
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #6 Skrevet 12. juni 2017 Pavlova. Hvis en har tid til noe som skal stå litt i kjøleskapet anbefaler jeg Israelkake. Den er nyyyydelig. Anonymkode: 599fd...099
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #7 Skrevet 12. juni 2017 Oboy kake er glutenfri, den er vel noe de fleste liker, både barn og voksne. Ellers er det veldig lett å bake glutenfritt, jeg bruker bare toro sin fine glutenfrie mix, erstatter den med vanlig mel. Bare ikke lag hvetebakst, for det blir ikke godt. Men vanlige kaker, blir nesten bedre glutenfritt. Anonymkode: afc1c...e8f 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #8 Skrevet 12. juni 2017 http://www.detsoteliv.no/oppskrift/sarah-bernhardt-i-langpanne Anonymkode: f3737...e1b
Chelsea Skrevet 12. juni 2017 #9 Skrevet 12. juni 2017 En annen utfordring jeg har som jeg håper jeg kan få tips til i denne tråden. Trenger å bake en kake som er både gluten- og melkefri (kan ikke inneholde melkeprotein eller laktose (har ikke greie på dette, er det det samme???). Ønsker også at kaken er testet og funker og er god, så det å google seg frem til oppskrifter er jo greit men ingen garanti for smaken :-)
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #10 Skrevet 12. juni 2017 4 minutter siden, Chelsea skrev: En annen utfordring jeg har som jeg håper jeg kan få tips til i denne tråden. Trenger å bake en kake som er både gluten- og melkefri (kan ikke inneholde melkeprotein eller laktose (har ikke greie på dette, er det det samme???). Ønsker også at kaken er testet og funker og er god, så det å google seg frem til oppskrifter er jo greit men ingen garanti for smaken :-) Melkeprotein er protein og laktose er sukker. Her er gode oppskrifter: https://glutenogmelkefri.com/category/kaker/ Anonymkode: 599fd...099 2
MarianneE Skrevet 13. juni 2017 #11 Skrevet 13. juni 2017 Jeg spiser glutenfritt og når jeg skal bake baker jeg vanlig kake, bare bytter ut hvetemel med glutenfritt.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #14 Skrevet 14. juni 2017 På 12.6.2017 den 11.00, AnonymBruker skrev: Om du går på detsoteliv.no kan du filtrere søket på "Uten hvetemel". Da får du opp masse kaker, hvorav de fleste er glutenfrie Suksessterte er vel helt glutenfri, og knallgod. Anonymkode: 209b7...59c Jeg mener jeg lagde ei glutenfri kake derfra for ei stund siden, men den skulle stå ei stund før servering, så er kanskje ikke å aktuell? Men den var innmari god iallefall. Bunnen besto av ferdig kransekakemasse blandet med noe (egg?) og så var det sjokolademousse på toppen. Nam! Ellers tror jeg sånne sjokoladerullekaker med smørkrem ofte lages med potetmel, så det er kanskje en mulighet? Evt lag ei ostekake med kjeksbunn hvor du bruker glutenfrie kjeks. Eller fromagekake? Anonymkode: bdfb5...7ec
Teardrop Skrevet 15. juni 2017 #15 Skrevet 15. juni 2017 Toro. Gode, enkle OG allergi vennlig. Lanpannemixen
Arkana Skrevet 16. juni 2017 #16 Skrevet 16. juni 2017 Hvis du skal ha noe skikkelig raskt så er Toro sjokoladekake langpanne glutenfri. Jeg synes personlig at den ikke er spesielt god (men andre er sikkert uenige, smaken er som baken) og ville gått for f.eks. suksessterte som er naturlig glutenfri og som de fleste liker. Den tar ikke spesielt lang tid å lage da, du lager den gule kremen mens bunnene stekes, men det er litt mer å gjøre enn å røre sammen en ferdigpose da. (De har forresten Almondy suksessterte i frysedisken om du virkelig skal ha det raskt.)
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #17 Skrevet 16. juni 2017 På 12.6.2017 den 11.03, AnonymBruker skrev: Oboy kake er glutenfri, den er vel noe de fleste liker, både barn og voksne. Ellers er det veldig lett å bake glutenfritt, jeg bruker bare toro sin fine glutenfrie mix, erstatter den med vanlig mel. Bare ikke lag hvetebakst, for det blir ikke godt. Men vanlige kaker, blir nesten bedre glutenfritt. Anonymkode: afc1c...e8f Er ikke oboy-kaken tatt ut av segmentet? Anonymkode: 996a6...f07
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå