AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #1 Skrevet 12. juni 2017 Jeg har noen svært ømme klumper under huden i høyre armhule. Ubehagelig når jeg løfter armen. Ser ingen utgang på disse, slik som det vanligvis er på inngrodde hår, de er altså underjordiske. Tror det er to stykker etter hva jeg kan kjenne, men ingen veldig klare kanter. Betente svettekjertler? Det er et søkk i huden, en slags grop mellom disse to klumpene. Den blir tydeligere når jeg prøver å kjenne rundt klumpene. Kanskje ikke relevant, men de siste to mnd har jeg fått en endring i brystene - de er fullere, særlig det høyre. Såre og ømme ved bevegelse, til tider ubehagelig å ligge på siden eller magen. Brystvortene spesielt såre. Jeg har p-stav, på 5 året, stav nr 2, får aldri menstruasjoner. Innser dog at dette godt kan være hormonelt, det er visst en relativt vanlig bivirkning. Tirsdag forrige uke var jeg hos legen pga noe annet og han sjekket da brystene mine i tillegg, for å utelukke alt annet. Da hadde jeg ikke klumpene i armhulen. Bør jeg sjekke igjen eller er det mest sannsynlig helt ufarlig? Han sa at dersom kun ett bryst var sårt og ømt, ville han sendt til mammografi, men at det er usannsynlig at begge er slik dersom det skulle vært brystkreft. Tanker? Anonymkode: 8b575...5dc
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #2 Skrevet 12. juni 2017 Det i armhulene i er mest trolig lymfekjertlene du kjenner. Helt normalt at disse er ømme å ta på, faste (ikke bevegelige). Ta gjerne en sjekk hos lege for sikkerhetsskyld. Er du så bekymret, kan du ta privat mammografi om legen ikke vil henvise deg. Anonymkode: cf747...6f8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #3 Skrevet 12. juni 2017 Det du har i armhulen bør du få en legesjekk på. Bestill en time og forklar til dem på telefinen hva du plages med. Da kan de vurdere om du kan få en hastetime. Anonymkode: 24958...d26
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #4 Skrevet 12. juni 2017 Tenker det er svettekjertelbetenbeose, men vil uansett anbefale deg en legetime. Anonymkode: 42c18...2ba
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #5 Skrevet 12. juni 2017 Svettekjertelbetennelse. Anonymkode: 42c18...2ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå