Gå til innhold

En annen tar over min jobb når jeg har blitt permittert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Har blitt permittert fra jobben pga mulig brudd i en avtale og dårlig salg. Denne avtalen berører ikke avdelingen som jeg er leder for, "min" avdeling går for full drift. Likevel har jeg blitt permittert men de "under" meg jobber for fullt. Nå har jeg fått hendvendelser på mail om å gi fra meg kundelister og sette opp en oppdragsliste over hva som må gjøres fremover i min avdeling så en annen kan holde avdelingen i gang, som hovedsakelig er min jobb. 

Noen som vet om dette er lov? Tatt opp med arbeidsgiver at dette er urimelig at de skal permittere meg og gi stillingen min til en annen fordi han har lite å gjøre. Ble møtt med en arrogant holdning og dårlige unnskyldninger som jeg måtte høre på i 30 minutter før jeg ga opp diskusjonen. 

Anonymkode: 396b7...a37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er gode grunner hvorfor man skal være fagorganisert. 

Anonymkode: 099ab...54d

• Liker 1
Skrevet

Dette tar du med fagforeningen. Det høres rart ut, men fagforeningen din vil kunne fortelle deg hva arbeidsgiveren din kan/ikke kan.

AnonymBruker
Skrevet

Er du ikke medlem av noen fagorganisasjon, kan du ta kontakt med advokat. Advokatregninger løper ikke løpsk som mange tror, du har hele tiden kontroll, akkurat som du har når du leier inn en elektriker. 

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=99396/

Anonymkode: d1eb5...2fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...