Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som sykepleier, og har gått mange runder med meg selv for å holde ut og trives i et så utfordrende yrke. Er nå blitt veldig trygg i min rolle og trives for det meste godt, sett bort ifra åpenbare ting som f.eks. underbemanning og hektiske vakter. 

Men det jeg sliter med, og som "gnager" slik på meg, er at nesten alle kollegene mine er så utrolig negative. De er jo slitne og har ofte hatt jobben i mange år, så jeg forsøker å tenke hardt på det og vise forståelse. Men det er vanskelig når de ser nesten bare det negative i alt. Kommer jeg eller andre med forslag til endring, som f.eks. å rullere mellom avdelinger hvis det er krevende pasienter, blir vi møtt med negativitet på det også. 

Flere som er i samme båt? Hva gjør man? :ohmy:

Anonymkode: 6e9c3...646

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åja. Kjenner meg godt igjen. Jeg begynte i et firma hvor snittalderen er veldig høy, og de som jobber der har vært "i gamet" i åresvis. Og det var så mye syting og klaging på alt at jeg ble helt gal av det. Alle forsøk på å forbedre ting ble møtt med negativitet. 

For eksempel var det forferdelig mye syting og okking over timeføringssystemet. Det var så fælt atte. Så tok ledelsen tak i alle klagene, og fikk et nytt timeførinssystem. Reaksjonen var typisk: "å, så nå skal vi lære oss ENDA et system, da, som om vi ikke har det ille nok fra før. Da er det vel enda mer bugs i det nye systemet, alle nye systemer er fulle av feil blablabla".... 

Sånn var det med alt. Absolutt alt skulle sytes over, og alle forandringer som ble gjort for å bedre ting de søt over ble møtt med enda mer negativitet. 

Jeg sluttet til slutt. Rett og slett. Jeg orket ikke mer. Det søg så mye energi og glede ut av meg å gå inn i den negativiteten hver dag. Jeg gruet meg sånn til å gå på jobb. 

Så jeg søkte til et nytt sted, hvor snittalderen var såpass lav at folk ikke hadde hatt tid til å bli så bitre og kyniske ennå. Mye bedre.