Gå til innhold

Vet dere noe prestasjonsfremmende som er lovlig å innta før konkurranse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noe som kan få meg til å klare å løpe fortere,  holde den høye farta lengre og syra vekke lengst mulig? -som er lovlig vel og merke :-) funker paracet f.eks?

Anonymkode: 655f9...c53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du kan ta kreatin. Det hjelper litt mot det.

Skrevet

Koffein, taurin og natron. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, linsejesus skrev:

Koffein, taurin og natron

Natron? Har jeg aldri hørt om som prestasjonsfremmende, vet du hva den gjør? 

Skrevet
1 time siden, Pinkee skrev:

Natron? Har jeg aldri hørt om som prestasjonsfremmende, vet du hva den gjør? 

Du kan lese om det her: http://suppversity.blogspot.no/search/label/NAHCO3

OBS at det heter natrtiumbikarbonat på norsk og sodium bicarbonate på engelsk.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er taurin? Kreatin har jeg jo -skal prøve dette. Takk! (Ts)

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, linsejesus skrev:

Du kan lese om det her: http://suppversity.blogspot.no/search/label/NAHCO3

OBS at det heter natrtiumbikarbonat på norsk og sodium bicarbonate på engelsk.

Det var vanskelig lesestoff! :-) hvordan funker det? Blande sammen og innta før løpet eller underveis?

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Ikke start med det der. I Norge er miljøet så smått og talentene er ikke så mange. Tren smartere enn de andre, jobb hardere enn de andre og vær den siste til å gi opp. Det handler om kraften du har inne i deg, ikke den mytiske kraften av ting du putter i deg. Å være en idrettsmann eller -kvinne handler ikke om å hoppe over reglene. Det handler om å være best. Det er ingen grunn til at noen skal kunne slå deg på innsats og treningsprogram. Når du har forstått hva det egentlig betyr, kommer du til å le av deg selv for å ha sett etter snarveier. 

Endret av Overrasket
AnonymBruker
Skrevet

Et godt svar egentlig! :-) takk overrasket! Er kanskje ute etter en litt lettvint løsning fordi jeg har fått trent litt mindre enn planlagt, spist dårligere og sovet lite :-) er bare mosjonist - men hadde vært så sykt digg å forbedret tiden min litt. Ikke verdens undergang om det ikke skjer :-) har hjertebankproblemer og stress-relaterte dobbeltslag -så energidrikke og store mengder koffein er nok ikke så god løsning for meg. :-) 

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er taurin? Kreatin har jeg jo -skal prøve dette. Takk! (Ts)

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var vanskelig lesestoff! :-) hvordan funker det? Blande sammen og innta før løpet eller underveis?

Det står en del om taurin på samme siden. Ja, artiklene er tekniske, men har som regel en "bottom line" nederst der han kommer med konkrete råd ut fra de enkelte forskningsartiklene han omtaler.

Jeg kjøper taurin der jeg får det billigst på nett, sist var det Gymgrossisten. Natron kjøper jeg dritbillig på eBay. Jeg blander en teskje daglig i varmt/lunkent vann, da løser det seg lettere opp. Det smaker IKKE godt, så jeg styrter det og følger opp med et glass brus eller juice for å maskere smaken.

Jeg føler selv at det virker. Jeg har ikke en regelmessig nok livsrytme til at jeg kan vurdere ordentlig hvor stor effekten er, dessuten er en "studie" med én person verdiløs, for ikke å snakke om at jeg kan være et "offer" for placeboeffekten. Men jeg bruker det fordi forskningen så vidt jeg kan se viser at det virker på de fleste, og det er billig.

AnonymBruker
Skrevet

Blanding av cola og kaffe. Det bruker langrennsløperne, og det finnes studier som viser at koffein har en rimelig prestasjonsfremmende effekt. Jeg tror ikke paracet vil hjelpe med mindre du har vondt et sted

Anonymkode: 87a5d...c3b

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blanding av cola og kaffe. Det bruker langrennsløperne, og det finnes studier som viser at koffein har en rimelig prestasjonsfremmende effekt. Jeg tror ikke paracet vil hjelpe med mindre du har vondt et sted

Anonymkode: 87a5d...c3b

Haha! Det ER ganske vondt å løpe! :-D men du har nok rett :-) 

Skrevet

Koffein gjør at du prestere bedre, blant annet fordi du tåler mer smerte. Men det kan også gjøre at du presser kroppen for langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...