AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #1 Skrevet 11. juni 2017 Hei, håper noen kan hjelpe meg med dette. jeg er ferdig utdannet som regnskapsfører for tre år siden, den gangen jeg søkte etter jobb de mente jeg måtte ha erfaring og det hadde jeg ikke innen regnskap, kunn det jeg lærte på universitetet. Mer en tre år jobber jeg innen dagligvarebutikk og får ikke så mye lønn, tenker veldig ofte på det iforhold hvor mye jeg kunne tjene når jeg kan jobbe som regnskapsfører. Jeg har mange kostnader å betale så er veldig avhening av den jobben. Men jeg ønsker å finne meg en jobb innen utdanningen min og mange spør etter erfaring og det har jeg ikke og jeg kan ikke slutte på jobben min for å begynne med praksis innen regnskap. Har noen forslag på hva jeg kan gjøre ? Har prøvd å søke nesten over alt i langt periode uten å lykkes Håper virkelig noen har noen tips Anonymkode: 0b49f...794
Ananas. Skrevet 11. juni 2017 #2 Skrevet 11. juni 2017 Kjenner ikke bransjen din noe særlig, så har egentlig ingen tips å komme med. Ville bare fortelle at en kamerat av meg fikk seg jobb som regnskapsfører etter å ha tatt på seg å føre regnskap for noen få, små frivillige organisasjoner ved siden av jobben sin et år. Da hadde han plutselig arbeid å vise til selv om det var ubetalt og veldig enkle regnskaper.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #3 Skrevet 11. juni 2017 4 minutter siden, Ananas. skrev: Kjenner ikke bransjen din noe særlig, så har egentlig ingen tips å komme med. Ville bare fortelle at en kamerat av meg fikk seg jobb som regnskapsfører etter å ha tatt på seg å føre regnskap for noen få, små frivillige organisasjoner ved siden av jobben sin et år. Da hadde han plutselig arbeid å vise til selv om det var ubetalt og veldig enkle regnskaper. Tusen hjertelig takk for svar, men hvordan kan jeg gjøre dette ? Det er det som er litt vanskelig å finne organisasjober og er ikke sikkert de vil ansette deg når du har ikke erfaring Anonymkode: 0b49f...794
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #4 Skrevet 11. juni 2017 Har du prøvd via vikarbyråer? ,ange får jobb midleritidg via byrå, og når firmaet ser at de fungerer i jobben så får de fast anesettelse i firmaet de har vært vikar i. Anonymkode: 39db2...270
Ananas. Skrevet 11. juni 2017 #5 Skrevet 11. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen hjertelig takk for svar, men hvordan kan jeg gjøre dette ? Det er det som er litt vanskelig å finne organisasjober og er ikke sikkert de vil ansette deg når du har ikke erfaring Anonymkode: 0b49f...794 Tror han gjorde det via folk han kjente, type "Kjenner en som sitter i styret i håndballgruppa, jeg spør dem om de kan ha bruk for en som fører regnskapet i år". Mange av disse organisasjonene har jo egentlig bare helt vanlige medlemmer som sitter med disse tingene, så jeg har inntrykk av at de blir veldig takknemlige når noen tilbyr seg å ta den jobben. Det smarteste er nok å tenke over hvem du har i nettverket ditt og om noen av dem kan være tilknyttet en litt mindre organisasjon som kan ha bruk for hjelp. Det blir jo ikke betalt, men om du får noen få sånne oppdrag så har du plutselig noe å vise til. Her erstatter du jo ikke en annen regnskapsfører, men sannsynligvis en forelder eller et helt vanlig medlem, så de krever ikke nødvendigvis erfaring på samme måte.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #6 Skrevet 11. juni 2017 En venninne av meg fikk praksisplass via NAV med en jobb innen regnskap. Har du prøvd å kontakte NAV til å få den muligheten? Ett annet alternativ er å jobbe gratis i begynnelsen hos en gründerbedrift, sjekk ut startupmatcher.com. Anonymkode: eb296...160
Nieve Skrevet 25. juni 2017 #7 Skrevet 25. juni 2017 Nordpå er det lettere å få jobb selv uten erfaring i regnskapsbyråer og bedrifter, så hvis du har mulighet å flytte noen år så kan du få litt erfaring og samtidig få nedskrevet en del av studielånet ditt. (Finnmark og Nord-Troms).
minikrølla Skrevet 25. juni 2017 #8 Skrevet 25. juni 2017 På 12.6.2017 den 0.13, AnonymBruker skrev: Tusen hjertelig takk for svar, men hvordan kan jeg gjøre dette ? Det er det som er litt vanskelig å finne organisasjober og er ikke sikkert de vil ansette deg når du har ikke erfaring Anonymkode: 0b49f...794 Lokale idrettslag f.eks. 😊
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #9 Skrevet 25. juni 2017 Har samma sit som deg. Anonymkode: bb121...fd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå