Gå til innhold

Hvorfor velger noen å ikke vaksinere barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig argumentet de bruker, de som ikke vil vaksinere barna sine? Jeg skjønner det ikke...

Anonymkode: 2eed5...c2e

Videoannonse
Annonse
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig argumentet de bruker, de som ikke vil vaksinere barna sine? Jeg skjønner det ikke...

De tror det forårsaker autisme. 

Skrevet

Det er nok flere grunner. Noen tror det forårsaker sykdom eller alvorlige bivirkninger, noen er redd for hva de inneholder, noen mener det er unødvendig å vaksinere, noen er bare trassige og vil ikke følge osv. De fleste foreldre ønsker det som er best for barna sine, men vi har jo ulike evner til å ta til oss informasjon og har ulike måter å se verden på og da blir også valgene vi tar for barna våre ulike. Det er synd at så mange foreldre tror at det beste for barnet sitt ikke er å vaksinere dem, ikke minst fordi dette får konsekvenser ikke bare for deres egne barn, men også for mange andres, og dessverre ser det ut til at forskning og fornuft ikke når inn. I f.eks. Australia far man nå ikke lenger barnetrygd for barn som er uvaksinerte uten god grunn (noe som heldigvis har økt vaksinasjonsraten) og de ønsker også å nekte uvaksinerte barn barnehageplass.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre ungen har en sykdom eller allergi som gjør at det ikke bør vaksineres er eneste grunn til å ikke vaksinere barna sine dumskap.

Anonymkode: e75c3...a93

• Liker 12
Skrevet

Som andre sier, de tror ofte at barn blir skadet av vaksinene.

AnonymBruker
Skrevet

"I f.eks. Australia far man nå ikke lenger barnetrygd for barn som er uvaksinerte uten god grunn (noe som heldigvis har økt vaksinasjonsraten) og de ønsker også å nekte uvaksinerte barn barnehageplass"

Jeg hadde barna i privat barnehage. Foreldre som frivillig valgte bort vaksine fikk ikke plass i barnehagen. Passet meg helt ypperlig!

Anonymkode: de201...3d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"I f.eks. Australia far man nå ikke lenger barnetrygd for barn som er uvaksinerte uten god grunn (noe som heldigvis har økt vaksinasjonsraten) og de ønsker også å nekte uvaksinerte barn barnehageplass"

Jeg hadde barna i privat barnehage. Foreldre som frivillig valgte bort vaksine fikk ikke plass i barnehagen. Passet meg helt ypperlig!

Anonymkode: de201...3d5

Åhh.. Den barnehagen vil jeg også ha barna mine i.

Anonymkode: 9a497...2c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er det ikke et valg, men en bestemmelse fra behandlende lege som gjør at barn ikke får vaksiner. Her er et eksempel http://www.bt.no/btmeninger/debatt/Egoistisk-a-ikke-vaksinere-335449b.html  

Andre kan leve i en hellig overbevisning om at vaksine er farlig/skadelig og unngår å vaksinere av den grunn. Slike personer kan være like vanskelig å endre holdningene til som å få en religiøs person til å slutte å tro. 

Anonymkode: a216a...c9f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger er det ikke et valg, men en bestemmelse fra behandlende lege som gjør at barn ikke får vaksiner. Her er et eksempel http://www.bt.no/btmeninger/debatt/Egoistisk-a-ikke-vaksinere-335449b.html  

Andre kan leve i en hellig overbevisning om at vaksine er farlig/skadelig og unngår å vaksinere av den grunn. Slike personer kan være like vanskelig å endre holdningene til som å få en religiøs person til å slutte å tro. 

Anonymkode: a216a...c9f

Om du leser kommentarer så ser du at de fleste snakker om frivillig nekt. Det betyr at vi skjønner at det finnes gyldige argumenter. 

Anonymkode: 9a497...2c9

• Liker 1
Skrevet

Dette med autisme og vaksiner stammer fra en av de mest alvorlige forsknings-svindlene som er avdekket. Ekstra alvorlig er det jo at usannheten lever videre.

I tillegg er det en ide om at vaksiner er unaturlig. De vil heller la naturen ordne opp.

Men de er blinde for at det naturlige som er at ca halvparten av småbarn dør av sykdom.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok vaksinen mot svineinfluensa, og angrer meg for det. Var gravid da epidemien brøt ut, og helsesøster sa jeg burde gjøre det pga barnet i magen. Har følt meg trøtt og sliten etter det, veldig fort utslitt. Men jeg vet jo selvsagt ikke om det er grunnen... Selv om flere har fått påvist narkolepsi etter nettopp denne vaksinen.

Likevel følger vi alle statens anbefalinger mht vaksiner. Akkurat når det gjelder kunnskap om medisin og helse, er jeg veldig glad for at vi lever i moderne tid, og forstår ikke de som vil ha middelalderske tendenser - eller vil la andre, vaksinerte barn bære sine egne uvaksinerte på sine skuldrer.

Anonymkode: 5e6f1...b36

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du redd vaksinert ts?

Og dere andre i tråden? Er dere re vaksinert? 

Ingen vits å vaksinere barna når de voksne går rundt å bærer på smitten uansett. Flokkimunitet finnes ikke, og det er faktisk de over 25 år sin feil! 

Anonymkode: 96b8d...b6c

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du redd vaksinert ts?

Og dere andre i tråden? Er dere re vaksinert? 

Ingen vits å vaksinere barna når de voksne går rundt å bærer på smitten uansett. Flokkimunitet finnes ikke, og det er faktisk de over 25 år sin feil! 

Det er ingen vits å vaksinere barna når andre går med smitten allikevel?? Hvor er logikken i det? Det er vel desto MER viktig å vaksinere barna, om det er smitte som går... 

"Pfff, det er fortsatt masse polio i "land X" allikevel, så like greit å bare droppe vaksinen" 

Anonymkode: ae79b...511

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ikke vil ha giftstoffer i dem med påfølgende bivirkninger, og vet at uvaksinerte barn er friskere enn vaksinerte?

Anonymkode: ce9e0...439

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leste i avisa at det var en gutt som døde pga. foreldrene nektet han antibiotika. Dette var de imot. Er vel samme type mennesker som ikke vaksinerer barna sine. De tror det er en tro man kan være for og imot. Fakta er ikke fakta for de dessverre. 

Anonymkode: e780a...1eb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen vits å vaksinere barna når andre går med smitten allikevel?? Hvor er logikken i det? Det er vel desto MER viktig å vaksinere barna, om det er smitte som går... 

"Pfff, det er fortsatt masse polio i "land X" allikevel, så like greit å bare droppe vaksinen" 

Ser du ikke tv? Det jeg skrev over er siste uttalelse fra samfunnsforskere ol i Norge.  Det hele bygger på holdninger. Når man når en viss % på uvaksinerte voksne er det ikke like stor trygghet i det! 

Hvor du får det siste du skriver fra, det vet ikke jeg men det var en idiotisk påstand. Man bør ta polio, og det er et fåtall norske borgere som ikke har tatt den. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du ikke tv? Det jeg skrev over er siste uttalelse fra samfunnsforskere ol i Norge.  Det hele bygger på holdninger. Når man når en viss % på uvaksinerte voksne er det ikke like stor trygghet i det! 

Hvor du får det siste du skriver fra, det vet ikke jeg men det var en idiotisk påstand. Man bør ta polio, og det er et fåtall norske borgere som ikke har tatt den. 

Link? 

Du skjønner nok selv hvorfor påstanden om at man like gjerne kan droppe vaksinen er fullstendig tåpelig. Om man vet at man har lavere vaksinedekning enn man bør ha, så vil det ikke akkurat være fornuftig å bidra til enda lavere vaksinedekning, da er det som sagt ENDA viktigere at man sørger for at barna blir vaksinerte. 

Det siste jeg skrev er basert på det samme. Kunne skrevet hvilken som helst sykdom der. "Siden "land X" fortsatt har mye av "sykdom Y" så er det ikke like trygt, så da kan man like gjerne droppe å vaksinere." Ja, det er en idiotisk påstand, like idiotisk som den jeg først kommenterte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...