Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære har lenge lovt at han skulle fri til meg på nyttårsaften. Da vi gikk inn etter rakettene hadde det enda ikke skjedd og han så at jeg reagerte på noe. Plutselig utbryter han: "Å faen, jeg glemte deg jeg". Ble kjempe lei meg og gikk og la meg.

Det hører med til historien at ekteskap ikke betyr noe for han, men han gifter seg med meg hvis jeg vil, fordi jeg betyr så mye for han.

Blir det riktig da?

Folk er forskjellige, for meg er det å gifte meg veldig viktig. Det er bare sånn jeg er. Jeg ble kjempe lei meg og skuffa da han glemte å fri. Jeg gråt mye, han mener jeg ikke er helt god i hue fordi jeg reagerte slik jeg gjorde. At det eneste som betyr noe for meg er å gifte meg. Jeg reagerte slik jeg gjorde fordi jeg følte han hadde holdt meg for narr lenge. Hvem glemmer å fri!!!!

Innspill, anyone????

Videoannonse
Annonse
Gjest Atheena
Skrevet

:o Skulle ønske jeg hadde de samme luxsusproblemene som deg!!!!!

Gjest Vindelspev
Skrevet
Hvem glemmer å fri!!!!

En mann som ikke ønsker å gifte seg, "glemmer" å fri. Når han attpåtil forteller deg at han ikke ønsker å gifte seg, bør det jo ringe noen bjeller. Han glemte det kanskje ikke bevisst, men...

Jeg synes det er flott at han vil gjøre dette for din skyld, men jeg mener han gjør dere begge en bjørnetjeneste. Man gifter seg ikke med en som ikke vil gifte seg. Hva om han ender opp med å klandre deg for å ha presset han?

Prat om det, og se om ikke dere kan finne ut av noe som passer dere begge. Det viktigste er vel tross alt at dere har hverandre, ikke hva papiret sier? (jepp, vet at ekteskapet innebærer flere ting enn et papir, men det er vel neppe pga det formelle at hun så inderlig vil gifte seg.) Om den samlivsformen ikke er noe han personlig ønsker, så bør dere ikke gifte dere.

Skrevet

Hva mener du med det?

Jeg mener det er tillitsbrudd å love en ting også ikke gjøre det. Romantisk som jeg er hadde jeg faktisk gledet meg til og drømt om dette lenge.

Er jeg helt på jordet eller?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvor romantisk er det når han egentlig ikke vil?

Skrevet

Den siste her var ment til Atheena

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er tydelig at han egentlig ikke ønsker å gifte seg med deg! Dette er noe han gjør for din skyld, ikke for dere begge. Jeg ville aldri klart å gifte meg med noen som egentlig ikke ville.

Det er nok på tide at du ser sannheten i øynene og kommer deg ned fra din rosa sky.

Skrevet

Han sier ikke at han ikke vil, men at ekteskap ikke betyr noe for han. Folk er jo forskjellige.

Skrevet
Det er tydelig at han egentlig ikke ønsker å gifte seg med deg! Dette er noe han gjør for din skyld' date=' ikke for dere begge. Jeg ville aldri klart å gifte meg med noen som egentlig ikke ville.[/quote']

Nei, det er det jeg luerer på også. Vet ikke om jeg klarer å gifte seg meg med en "som ikke vil" eller som det ikke betyr noe for...

Gjest Anonymous
Skrevet

Basert på det du skriver her ville jeg faktisk lagt alle bryllupsplanene på hylla for godt.

Skrevet
Basert på det du skriver her ville jeg faktisk lagt alle bryllupsplanene på hylla for godt.

Et litt mere utfyllende svar, please?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mye mer behøver du? Han sier jo at ekteskap ikke betyr noe for han. Vil du virkelig stå til alters med en fyr som tenker "faen, nå er det Rosenborg-Brann på tv'en"?

Skrevet
Hvor mye mer behøver du? Han sier jo at ekteskap ikke betyr noe for han. Vil du virkelig stå til alters med en fyr som tenker "faen' date=' nå er det Rosenborg-Brann på tv'en"?[/quote']

Nei, du har vel rett...

Skrevet

Synes han reagerte litt rart på at han "glemte" glmete frieriet. Kunne han ikke bare fridd der og da?

Men når det er sagt, hvis dere likevel har bestemt dere for å gifte dere så er det vel ikke så veldig farlig om han kommer med et romantisk frieri eller ikke? Kan dere ikke bare sette igang med bryllupsplanleggingen da? Synes ikke du skal høre på dem som advarer deg mot typen fordi han ikke har noe spesielt ønske om å gifte seg. Så lenge han ønsker å leve sammen med deg hele livet (det er jo det som er det viktigste) og atpåtil gjerne gifter seg for din skyld så må det vel være helt fint.

Skrevet

Det er flust av dem som ikke har tro på ekteskapet, men som likevel har tro på et livslangt forhold uten at det må innebære å gifte seg. Kanskje føler de at ekteskapet er en institusjon som setter rammer og grenser for forholdet som ikke er nødvendig, og som kanskje kan virke hemmende? (Utfra at det skaper forventinger om noe som ikke bare dreier seg om et forhold mellom to mennesker som er glade i hverandre, men større forpliktelser overfor slekt og samfunn.)

Ikke aner jeg hvilken begrunnelse han har for ikke å "ha tro på ekteskapet". Men det er vel ikke det som han mener er det viktigste mellom to mennesker.

Han hadde tydligvis bestemt seg å fri, var det noe du visste om??? Da kan det jo ikke være noe særlig romantisk til tross for at det var nyttårsaften. Dersom det kommer uventet og oppriktig så kan det være en mandag i februar for min del. Og da vi det bi superromantisk uansett. Nyttårsaften er en klisje som han muligens trodde du ville like. Men han glemte seg. Dette var ikke noe han glede-gruet seg til. Ikke noe han tenkte på hele kvelden. Men noe han føler seg forpliktet til å gjøre for å glede deg. Han vet at dette er noe du vil, og håpet vel at dette ville sette en stopper for "maset" (Presset?) (Ikke sikkert at du maser, men dette er jo ikke noe han ønsker.)

Haster det slik da? Hva med å gi ham den tiden han trenger, og kanskje innstille deg på at det aldri blir noe bryllup om du ønsker denne mannen i livet ditt.

La ham heller fri når du vet han oppriktig mener det.

Og du er ikke alene. Min superromantiske venninne har måtte innse det samme, og de har tro på et evig forhold uten at det blir noe bryllup. (Selv om jeg vet at det er noe hun godt kunne tenke seg!) Men at det er de to som hører sammen tviler jeg ikke et sekund på, og ikke de heller.

La romantikken blomstre på andre måter enn å drømme om et bryllup som kun en av dere ønsker.

Skrevet

For meg er det helt fjernt at dere hadde avtalt når han skulle fri. Han er nok glad i deg, som vil gjøre det for din del, men er nok derfor også lettere å glemme siden han egentlig ikke vil...

Gjest Gjesta
Skrevet
For meg er det helt fjernt at dere hadde avtalt når han skulle fri.

Enig. Og for meg virker det enda fjernere at et planlagt frieri kan være romantisk.. (Planlagt mellom partene)

Hvis du er så keen på å gifte deg kan du fri selv,.. Han er vel mann nok til å svare nei hvis et ekteskap ikke er noe han ønsker?...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...