Gå til innhold

Utslett i underlivet.... hva er dette? (Bilde)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har i flere mnd vært plaget med utslett i underlivet. Eller, det er ikke på slimhinnene, men på huden på utsiden av kjønnsleppene på en måte. Det er på utsiden av mellomkjøttet, og huden i mellomkjøttet. Det er små røde prikker, som klør. Når jeg klør på det (ubevisst om natten) blir det sår som svir ganske graftig. Utslettet på mellomkjøttet gjør sex vondt. Det blir lindret av god fuktighetskrem, men går ikke bort. Hva kan dette være? Jeg skal til legen, men han har veldig lang ventetid og er ikke så veldig flink. Vurderer privat gynekolog, men må få feriepenger først. Så: noen som har peiling? Hva er det, og hva hjalp? 

Det kan være en kjønnsykdom, men jeg vet ikke hva da det sitter i huden og ikke slimhinnene. Har hatt samme kjæreste i 3 år, og er veldig sikker på at ingen av oss har vært utro. Kjæresten min har heller ingen plager eller lignende utslett.

IMG_0986.JPG

IMG_0987.JPG

Anonymkode: 9b4a3...b69

AnonymBruker
Skrevet

Og: jeg vokset før, da var det ingen problem. Barberte meg en gang pga økonomi - og det var da det startet. Da var det mye værre, kom umiddelbart etterpå. Nå har jeg ikke fjernet hår på flere mnd (bare trimmet med saks).

Skrevet

Hvis fastlegen din har lang ventetid kan du vurdere å bytte. Eller du kan ringe inn for å få hastetime? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, funginger skrev:

Hvis fastlegen din har lang ventetid kan du vurdere å bytte. Eller du kan ringe inn for å få hastetime? 

Mja, mn vet ikke om de andre er noe bedre.. lite sted :P kan jeg få hastetime for dette? Har jo hatt det i månedsvis, er jo sånn sett ikke noe som haster...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mja, mn vet ikke om de andre er noe bedre.. lite sted :P kan jeg få hastetime for dette? Har jo hatt det i månedsvis, er jo sånn sett ikke noe som haster...

Ville tro du får det hvis du forklarer. Jeg har fått time samme dagen eller dagen etter et parr ganger før ting som haster.... og det ser jo veldig ubehagelig ut det der 

Anonymkode: 8aa27...c56

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du bare si at det haster, da. Det ser jo veldig ubehagelig ut. Er nok greit å få det ute av verden. 

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som herpes. Husk at herpes kan smitte fra munn til underliv og mange med herpesviruset merker ikke/har ikke utbrudd.

Anonymkode: 06069...bf5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Synes det ser ut (og høres ut) som sopp. Jeg ville ha prøvd canesten-krem et par dager, det rett reseptfritt og ikke farlig å prøve ut om det gir virkning. Er det sopp, blir det borte i løpet av få dager. Mulig du evt også må bruke en stikkpille med canesten hvis du har gått så lenge med det at det har satt seg på innsiden også.

Anonymkode: f18f3...007

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

https://nhi.no/sykdommer/hud/pussholdig-utslett-ekskl-akne/harkjertelbetennelse-follikulitt/

Mulig innlegget blir slettet nå da... men jeg synes det ser veldig ut som follikulitt eller hårsekkbetennelse.  Kan stemme med at det kom ifbm barbering.  Kan forsøke vaske et par ganger daglig med klorhexidin el.  Gå med luftige klær, sov uten truse etc. 

Anonymkode: 2cbd3...0ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Har i flere mnd vært plaget med utslett i underlivet. Eller, det er ikke på slimhinnene, men på huden på utsiden av kjønnsleppene på en måte. Det er på utsiden av mellomkjøttet, og huden i mellomkjøttet. Det er små røde prikker, som klør. Når jeg klør på det (ubevisst om natten) blir det sår som svir ganske graftig. Utslettet på mellomkjøttet gjør sex vondt. Det blir lindret av god fuktighetskrem, men går ikke bort. Hva kan dette være? Jeg skal til legen, men han har veldig lang ventetid og er ikke så veldig flink. Vurderer privat gynekolog, men må få feriepenger først. Så: noen som har peiling? Hva er det, og hva hjalp? 

Det kan være en kjønnsykdom, men jeg vet ikke hva da det sitter i huden og ikke slimhinnene. Har hatt samme kjæreste i 3 år, og er veldig sikker på at ingen av oss har vært utro. Kjæresten min har heller ingen plager eller lignende utslett.

IMG_0986.JPG

IMG_0987.JPG

Ser og høres ut som en soppinfeksjon. Du kan ringe fastlegen din i morgen tidlig straks de åpner telefonen og så at du trenger hastetime fordi du har sterkt ubehag i underlivet. 

Hastetimer deles ut etter første mann til møllen prinsippet. Du trenger ikke kaste bort totusen kroner på en privat gynekolog for dette. 

Anonymkode: fc27a...4f1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er herpes.  Med så mange lesjoner måtte det vært førstegangsutbrudd og da skulle ts vært mye sykere, og lesjonene svært smertefulle.  I tillegg burde det vært både på hud og slimhinner.  Og det hadde blitt bra av seg selv i løpet av noen uker. Kan se ut som sopp, men her og burde det påvirket slimhinner ved så langvarig sykdom, og det ville ikke lage små "kviser" som man ser på bildet.  Jeg stemmer på follikulitt ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville tro du får det hvis du forklarer. Jeg har fått time samme dagen eller dagen etter et parr ganger før ting som haster.... og det ser jo veldig ubehagelig ut det der 

Anonymkode: 8aa27...c56

12 minutter siden, funginger skrev:

Da får du bare si at det haster, da. Det ser jo veldig ubehagelig ut. Er nok greit å få det ute av verden. 

Jaja.. det er ikke like vondt som det ser ut altså :) bare svir ved urinering, svien er nok borte til i morgen så går det over til røde prikker igjen.. skal vurdere legen i morgen! 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det ser ut (og høres ut) som sopp. Jeg ville ha prøvd canesten-krem et par dager, det rett reseptfritt og ikke farlig å prøve ut om det gir virkning. Er det sopp, blir det borte i løpet av få dager. Mulig du evt også må bruke en stikkpille med canesten hvis du har gått så lenge med det at det har satt seg på innsiden også.

Anonymkode: f18f3...007

Det er ikke sopp :) det har jeg hatt utallige ganger før, og det er ikke som dette i det hele tatt. Jeg pleier å få veldig hissige, røde slimhinner, tykk utflod og konstant, sinnsyk kløe på slimhinnene. Dette er som sagt ikke slimhinnene, men på den vanlige huden rundt 😋

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er herpes.  Med så mange lesjoner måtte det vært førstegangsutbrudd og da skulle ts vært mye sykere, og lesjonene svært smertefulle.  I tillegg burde det vært både på hud og slimhinner.  Og det hadde blitt bra av seg selv i løpet av noen uker. Kan se ut som sopp, men her og burde det påvirket slimhinner ved så langvarig sykdom, og det ville ikke lage små "kviser" som man ser på bildet.  Jeg stemmer på follikulitt ;)

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som herpes. Husk at herpes kan smitte fra munn til underliv og mange med herpesviruset merker ikke/har ikke utbrudd.

Anonymkode: 06069...bf5

Det kan være herpes, veldig mange har jo det. Men det er ikke like smertefult som herpes beskrives, det er heller ikke blemmer - men mer kviser eller nupper. Blir sår når jeg klør på det. Har ingen merker av noe på slimhinnene, bare huden - også litt merkelig.. jeg er som sagt 99% sikker på at det ikke er sopp. Jeg skal sjekke ut folikulitt 😀

Takker for alle gode forslag! 

AnonymBruker
Skrevet

Uff da, dette ser ikke noe særlig ut. Hvor lenge må du vente på time? Hvis du må vente en måned eller lignende ville jeg nok ha oppsøkt privat gynekolog. Årsakene til utslettet kan være mange (og det ser du vel også gjennom de siste innleggene).

Anonymkode: 9e9c4...474

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns også det virker som det kan være sopp. Har du prøvd canesten? 

Anonymkode: 4884c...daf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff da, dette ser ikke noe særlig ut. Hvor lenge må du vente på time? Hvis du må vente en måned eller lignende ville jeg nok ha oppsøkt privat gynekolog. Årsakene til utslettet kan være mange (og det ser du vel også gjennom de siste innleggene).

Anonymkode: 9e9c4...474

Må vente rundt en måned ja... 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syns også det virker som det kan være sopp. Har du prøvd canesten? 

Anonymkode: 4884c...daf

Er ikke sopp :) 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som hårrotsbetennelse. Skyldes bakterier eller sopp. 

Anonymkode: 10169...f0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare husk å si på apoteket at du skal bruke desinfeksjonen (klorhexidinen) nedentil så du får noe som er tilpasset dette, huden er jo litt sart, så noen typer kan sikkert bli litt heftig (finnes i forskjellige styrker).  

Ellers blir jeg jo veldig nysgjerrig, og håper du oppdaterer når du finner ut hva det er :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tette truser. Klamt. Gå uten truser og kutt ut alt som heter såpe

Anonymkode: 5c194...725

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tette truser. Klamt. Gå uten truser og kutt ut alt som heter såpe

Anonymkode: 5c194...725

Bruker bomullstruser, løse bukser, null såpe og sover naken fra før av... var veldig plaget med sopp før.

AnonymBruker
Skrevet

Sløv barberhøvel

Anonymkode: a1eda...636

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...