Gjest Gemini7 Skrevet 11. juni 2017 #1 Skrevet 11. juni 2017 har funnet noen meget gode tilbud på en ukes ferie til emiratene og stedene ser bare helt nydelige ut. Men- jeg er litt skeptisk til varmen og lengden på flyturen, da vi skal reise med barn (minste er 9 år). Leser på reiseselskapets sider at det kan bli 45-50 varmegrader på sommeren og opp i 90-100 % luftfuktighet!!!! Er det mulig for en nordmann å være ute i dette klimaet uten å kollapse? Og har det gått greit å reise så langt med barn? Hotellet vi vurderer ser meget luksuriøst ut med aircondition over alt, men man vil jo også bevege seg litt utenfor hotellområdet...
Dart Flavour Skrevet 11. juni 2017 #2 Skrevet 11. juni 2017 Har bare ett tips. Ikke dra dit under ramadan.. Ikke lov å spise/drikke i påsyn av muslimer. Du må dra på et dass for å smugdrikke vann.. 2
Christiane_W Skrevet 11. juni 2017 #3 Skrevet 11. juni 2017 (endret) Lengden på flyturen er ikke avskrekkende spør du meg, men varmen derimot... Var der en langhelg i mai i fjor og endte med å tilbringe mesteparten av tiden ved bassenget på hotellet eller innendørs med aircondition. Var rundt 40 varmegrader og høy luftfuktighet, føltes som å møte en mur av varme når man gikk utendørs. Overhodet ikke behagelig. Har hørt at beste tiden å besøke Dubai er sent i oktober til månedsskiftet mars/april, da er visst temperaturen levelig, selv for en nordboer. Endret 11. juni 2017 av Christiane_W Rettet skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #4 Skrevet 12. juni 2017 Vi har vært mye i emiratene og feriert, sist i vinterferien. vi trives utrolig godt der, føler vi får veldig mye for pengene. Servicen kan ikke sammenlignes med "charterland", maten, hotellene ja alt egentlig. Masse å finne på både for barn og voksne, men husk å ta med godt med penger da det meste er veldig dyrt Vi trives best å reise i mai måned dit vær og temeraturmessig. Vi har også vært i juli, og jeg syns ikke det var sååå avskrekkende som mange skal ha det til. Ja det er varmt, ja det er høy luftfuktighet,men er den på badeferie så er det vanlig å bade om dagen, og om kvelden er det nok å finne på innendørs, selv om vi også har ruslet rundt i Marina i Dubai da også. Så hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke vært i tvil, jeg hadde reist. Et lite tips, gå inn på Tripadvisor under forumgruppe for Dubai og les om tips der. Veldig mange tyskere og engelskmenn som ikke kan tenke seg å feriere et annet sted. Anonymkode: 83728...c79
Gjest Gemini7 Skrevet 12. juni 2017 #5 Skrevet 12. juni 2017 Tusen takk! Vi er fortsatt litt i tenkeboksen. Det ser innmari fristende ut, men tenker med gru på ferien vi hadde til Kreta i ca 40 grader, da minstemor konstant hang med hodet og sutret over kvalme og vondt i magen med mindre vi la henne "til bløt" i bassenget.. hun fikset varmen veldig dårlig.. :/ Men nå blir det jo badeferie, selvsagt.. skal udersøke mer og vil gjerne ha flere svar.
Christiane_W Skrevet 12. juni 2017 #6 Skrevet 12. juni 2017 Vi var forresten veldig fornøyd med Jumeirah Creekside Hotel - supert femstjerners hotell til en overkommelig pris. Det er nok mer et forretningshotell enn et typisk familiehotell, men de har et fint basseng på bakkeplan og som gjest der har man fri tilgang til badelandet Wild Wadi Waterpark samt at man får et dagspass til stranda på Zabeel Zaray i løpet av oppholdet. Hotellet har gratis shuttlebuss til både Wild Wadi og Zabeel Zaray, samt Dubai Mall og noen andre steder (kjøreplan ligger på rommet).
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #7 Skrevet 12. juni 2017 Jeg elsker Dubai. Har vært der 2 ganger, og skal tilbake! Sist jeg var der var i fjor. Da bodde jeg på Fairmont the palm. Nydelig hotell med bra service. Dubai er så rent og pent. Hyggelig folk også. Det er mye å finne på i Dubai, så man kjeder seg aldri. Vi bruker Emirates fly når vi skal til Dubai. Beste flyene vi har prøvd. Jeg gleder meg til jeg skal tilbake til Dubai Anonymkode: fbe2c...435
Gjest Gemini7 Skrevet 13. juni 2017 #8 Skrevet 13. juni 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker Dubai. Har vært der 2 ganger, og skal tilbake! Sist jeg var der var i fjor. Da bodde jeg på Fairmont the palm. Nydelig hotell med bra service. Dubai er så rent og pent. Hyggelig folk også. Det er mye å finne på i Dubai, så man kjeder seg aldri. Vi bruker Emirates fly når vi skal til Dubai. Beste flyene vi har prøvd. Jeg gleder meg til jeg skal tilbake til Dubai Anonymkode: fbe2c...435 Takk for svar du også- og hva med varmen.....?
Gjest Gemini7 Skrevet 13. juni 2017 #9 Skrevet 13. juni 2017 14 timer siden, Christiane_W skrev: Vi var forresten veldig fornøyd med Jumeirah Creekside Hotel - supert femstjerners hotell til en overkommelig pris. Det er nok mer et forretningshotell enn et typisk familiehotell, men de har et fint basseng på bakkeplan og som gjest der har man fri tilgang til badelandet Wild Wadi Waterpark samt at man får et dagspass til stranda på Zabeel Zaray i løpet av oppholdet. Hotellet har gratis shuttlebuss til både Wild Wadi og Zabeel Zaray, samt Dubai Mall og noen andre steder (kjøreplan ligger på rommet). høres ut som en bra løsning..
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #10 Skrevet 15. juni 2017 Var i Abu Dhabi og Dubai i august i fjor, altså i 50 varmegrader- men fortsatt en fantastisk opplevelse! Var drependes hett å gå rundt på dag- og kveldstid, så vi lå for det meste på takterrassen til hotellet og badet og drakk god drikke. Haha. Ellers var vi inne på forskjellige kjøpesentre, noe som var kult og gøy- man kan gjøre alt mulig der inne. Anbefaler Dubai på det varmeste! Bare ikke på det varmeste bokstavelig talt..... 😇 Anonymkode: fb91b...f00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå