AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #1 Skrevet 11. juni 2017 Hvis dere hadde visst at personen dere ghostet har det helt forferdelig med seg selv, savner deg, forsøker febrilsk å få kontakt med deg, forstår ikke hvorfor du ikke svarer, tenker at hvis du bare hadde svart "nei" så hadde han/hun vært den første til å respektere det, og er deprimert.. Hadde dere allikevel valgt å ghoste personen da, uten å gi vedkommende en liten forklaring engang? Hilsen en som overhodet ikke forstår.... Anonymkode: edd89...8d7 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #2 Skrevet 11. juni 2017 Ja. Det er spesielt når folk har problemer med å regulere egne følelser at jeg ghoster. Det er ingen forklaring i verden som bøter på folks problemer med seg selv. Noen mennesker er så opptatte av egne følelser at de ikke gidder å lese andres tegn på mangel på interesse, eller avvisning, selv når det er supertydelig. Det blir bare ignorert, og så fortsetter de å pushe i egeninteresse. Da faller de for egen egoisme til slutt, og så skjønner de ingenting når de ikke får ting slik de vil ha dem med en annen person. Anonymkode: 8c7ab...01e 9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #3 Skrevet 11. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Det er spesielt når folk har problemer med å regulere egne følelser at jeg ghoster. Det er ingen forklaring i verden som bøter på folks problemer med seg selv. Noen mennesker er så opptatte av egne følelser at de ikke gidder å lese andres tegn på mangel på interesse, eller avvisning, selv når det er supertydelig. Det blir bare ignorert, og så fortsetter de å pushe i egeninteresse. Da faller de for egen egoisme til slutt, og så skjønner de ingenting når de ikke får ting slik de vil ha dem med en annen person. Anonymkode: 8c7ab...01e WOW det var et hardt svar..... Jeg kjenner mange som har blitt ghostet uten noen som helst grunn eller forvarsel... Er de da egoister? Jeg ble selv ghostet for noen år siden. Jeg hadde vært sammen med en mann nesten 1 år. Han var SÅ forelsket i meg, og annonserte høyt og tydelig på en fest hos familien hans at vi skulle gifte oss osv. Vi svevde på en sky hele helgen. Tirsdagen kom og han kontaktet meg ikke som avtalt. Jeg ringte ham, men ingen svar. Det tok 1 uke, før jeg fikk tak i ham. Da bare sa han at det var over og la på. Ingen forklaring - ingenting. Mener du da at jeg bare skulle ledd av det hele?? Og at jeg var egoistisk som ikke forstod hva som skjedde?? Har snakket med han i ettertid, og det var ikke jeg som var egoistisk eller vanskelig..... Det var han som hadde psykiske problemer.... Anonymkode: 06e12...eb5 8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #4 Skrevet 11. juni 2017 Jeg ghostet fordi fordi jeg fikk så nok med meg selv. Jeg følte jeg måtte jobbe med meg selv før jeg i det hele tatt klarte å ha noe som helst dorhold til andre. En av mine nærmeste kompiser hadde tydelig følelser for meg, og han fortsatte å mase på hvorfor ditt og hvorfor datt. Ble mer og mer lei fyren. Anonymkode: 395d1...960 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #5 Skrevet 11. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ghostet fordi fordi jeg fikk så nok med meg selv. Jeg følte jeg måtte jobbe med meg selv før jeg i det hele tatt klarte å ha noe som helst dorhold til andre. En av mine nærmeste kompiser hadde tydelig følelser for meg, og han fortsatte å mase på hvorfor ditt og hvorfor datt. Ble mer og mer lei fyren. Anonymkode: 395d1...960 Dette innebærte at jeg bosatte meg et helt annet sted, uten at noen fikk vite det. Skiftet til hemmelig nummer og slettet meg fra alt på SoMe. Anonymkode: 395d1...960
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #6 Skrevet 11. juni 2017 Alle skjønner jo at ghosting er kjipt gjort , det er ikke sånn at man skiller mellom de som tar ekstra hardt på det og ikke. Har man først en moral som gjør at man ghoster så bryr man seg ikke uansett. Men lærdommen kan jo være at man ikke skal bli avhengig av oppmerksomheten til en person så fort, at det ikke betyr så mye om man blir ghosta. En person man har en langvarig følelsesrelasjon til ghoster ikke, det er jo mest flørter dette gjelder, så aldri legg følelser i en flørt. Anonymkode: febf8...84d 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #7 Skrevet 11. juni 2017 Følelser er bortkastet. Anonymkode: 08f3a...3ff
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #8 Skrevet 11. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Det er spesielt når folk har problemer med å regulere egne følelser at jeg ghoster. Det er ingen forklaring i verden som bøter på folks problemer med seg selv. Noen mennesker er så opptatte av egne følelser at de ikke gidder å lese andres tegn på mangel på interesse, eller avvisning, selv når det er supertydelig. Det blir bare ignorert, og så fortsetter de å pushe i egeninteresse. Da faller de for egen egoisme til slutt, og så skjønner de ingenting når de ikke får ting slik de vil ha dem med en annen person. Anonymkode: 8c7ab...01e You my friend, you said it! Anonymkode: 25404...e62
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #9 Skrevet 11. juni 2017 Jeg tipper at de fleste som ghoster tenker at det er på tide at du tar et hint når du fortsetter å ta kontakt. Anonymkode: 1193f...d16 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #10 Skrevet 11. juni 2017 Ghosting er ikke normalt. Anonymkode: 60015...a4a 1
wintergirl Skrevet 11. juni 2017 #11 Skrevet 11. juni 2017 Hva er ditt tilfelle da, ta? Er det en du har møtt, chattet med? "Kjent" vedkommende lenge?
OnFire Skrevet 12. juni 2017 #12 Skrevet 12. juni 2017 Slike mennesker er søppel. Vær glad for at du fant ut det allerede i datingfasen. Ingen god følelse, men det er ikke deg det er noe galt med. Teit å mase på slike søppelmennesker, men det er i bunn og grunn personen som ghost'er som ikke er noe å samle på. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #13 Skrevet 12. juni 2017 Hva er å ghoste? Finnes det ikke et norsk ord? Veldig internasjonal måte å si ting på... yes indeed... Anonymkode: e0c55...841 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #14 Skrevet 12. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: WOW det var et hardt svar..... Jeg kjenner mange som har blitt ghostet uten noen som helst grunn eller forvarsel... Er de da egoister? Jeg ble selv ghostet for noen år siden. Jeg hadde vært sammen med en mann nesten 1 år. Han var SÅ forelsket i meg, og annonserte høyt og tydelig på en fest hos familien hans at vi skulle gifte oss osv. Vi svevde på en sky hele helgen. Tirsdagen kom og han kontaktet meg ikke som avtalt. Jeg ringte ham, men ingen svar. Det tok 1 uke, før jeg fikk tak i ham. Da bare sa han at det var over og la på. Ingen forklaring - ingenting. Mener du da at jeg bare skulle ledd av det hele?? Og at jeg var egoistisk som ikke forstod hva som skjedde?? Har snakket med han i ettertid, og det var ikke jeg som var egoistisk eller vanskelig..... Det var han som hadde psykiske problemer.... Anonymkode: 06e12...eb5 Har opplevd det samme, men jeg føler ikke at jeg har rett på et annet menneske på noe som helst vis, eller at de skylder meg noe. Heller ikke tvungne forklaringer på ting de kanskje ikke kan eller er klar for å sette ord på. Det er et privilegium å ha noen i sitt liv, og ønsker de ikke å være i mitt liv, så respekterer jeg det, og lar de gå uten å holde en stor følelsesmessig dramatisk pity party for meg selv. Anonymkode: 8c7ab...01e
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #15 Skrevet 12. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: En person man har en langvarig følelsesrelasjon til ghoster ikke..... Anonymkode: febf8...84d JODA!!! Da snakker vi tidligere bestevenn i 3 år på vgs, senere kjæreste, kontakt til og fra i mange år, elsker og venn. Blitt gohstet av denne personen for mange år siden. Fikk av en eller annen grunn kontakt igjen og nå etter å ha hatt daglig kontakt på snap o.l. i nesten 1 år og truffet hverandre blitt ghostet igjen. Trist som f..... da vi har en så lang historie sammen og jeg i hvert fall anså denne personen som min venn om ikke annet. Plutselig ikke et ord, ingen forklaring....No nothing. Feige mannfolk!! Hadde tilgitt ham at han ghostet meg når vi var 19, men snart 40... Fy fader! Det er virkelig ikke greit! Unnskyld, måtte bare ha en utblåsning her!! Hovedpersonen svarer jo ikke så.... men følge storyen min på snap gjør han stadig...Forstå det den som kan....😂😂 Anonymkode: 65e9c...f14 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #16 Skrevet 12. juni 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har opplevd det samme, men jeg føler ikke at jeg har rett på et annet menneske på noe som helst vis, eller at de skylder meg noe. Heller ikke tvungne forklaringer på ting de kanskje ikke kan eller er klar for å sette ord på. Det er et privilegium å ha noen i sitt liv, og ønsker de ikke å være i mitt liv, så respekterer jeg det, og lar de gå uten å holde en stor følelsesmessig dramatisk pity party for meg selv. Anonymkode: 8c7ab...01e Det er da ikke så jævlig vanskelig å si - sorry, jeg gidder ikke mer. Det hadde liksom vært nok! Syns man fortjener såpass, men mulig jeg er for storforlangende... Anonymkode: 65e9c...f14 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #17 Skrevet 12. juni 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke så jævlig vanskelig å si - sorry, jeg gidder ikke mer. Det hadde liksom vært nok! Syns man fortjener såpass, men mulig jeg er for storforlangende... Anonymkode: 65e9c...f14 Det er faktisk ikke nok å si det. Tro meg, jeg har sagt det rett ut og det resulterte i at han ble enda mere intenst for at interessen min skulle ta seg opp. Overøse meg med gaver, troppe opp på jobb, trening, hjem hos meg hvis jeg ikke svarer på e-post, telefon eller sosiale medier. Derfor var det lettest for meg å bare ghoste. Jeg har blitt ghostet selv jeg og, men det var ikke noe mer enn at jeg slettet personen ut av livet mitt og sette fokus fremover. Anonymkode: 65c72...fc4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #18 Skrevet 12. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk ikke nok å si det. Tro meg, jeg har sagt det rett ut og det resulterte i at han ble enda mere intenst for at interessen min skulle ta seg opp. Overøse meg med gaver, troppe opp på jobb, trening, hjem hos meg hvis jeg ikke svarer på e-post, telefon eller sosiale medier. Derfor var det lettest for meg å bare ghoste. Jeg har blitt ghostet selv jeg og, men det var ikke noe mer enn at jeg slettet personen ut av livet mitt og sette fokus fremover. Anonymkode: 65c72...fc4 Om det kreves mer forklaring for at vedkommende skal forstå greia så syns jeg kanskje ikke det burde være så vanskelig , men forskjell på folk man har truffet en gang og noen man har vært sammen med i lang tid da f.eks. Men synes uansett ikke det er greit å ghoste selv om jeg skjønner at det kan være en enkel utvei! Anonymkode: 65e9c...f14
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #19 Skrevet 12. juni 2017 1 time siden, wintergirl skrev: Hva er ditt tilfelle da, ta? Er det en du har møtt, chattet med? "Kjent" vedkommende lenge? Jeg tror dette har mye å si. Selv kunne jeg aldri funnet på å ghoste noen jeg faktisk hadde datet en periode. Men jeg har ghostet et par på Tinder, etter flere dagers god chatting, har det enten blitt for intenst at han maser, for "falsk" (alt er så flott og fint og vi fremstiller oss på så bra måte, så knyter det seg i magen min at nå får han interesse for den beste utgaven av meg, og vil bli skuffet når han blir kjent med den dårlige utgaven av meg, på dager jeg ikke er like blid og positiv og sjarmerende, dager jeg helst vil være i fred og ikke imponere noen, da trekker jeg meg unna pga egen usikkerhet) , eller at en liten ting blir en stor dealbreaker for meg. Det kan være som at de plutselig spør om å få se et "sexy" bilde (respektløst syntes jeg), eller at de jobber i militæret (jeg kunne aldri vært med noen som jobber for et system som bidrar til krig). Ved sistnevnte er det ikke alltid jeg gidder å ta meg bryet med å pirke på og påpeke sånne ting, og syntes det blir lettere å bare unmatche de, for det er jo ikke noe direkte galt med de, bare min oppfatning av de. Har også ghostet en bekjent en gang som ble med meg hjem men hadde så liten tiss og dårlig hygiene at det ble helt uaktuelt for meg å både sove/ha sex sammen(som lå i tankene først) og fortsette kontakten med han, ikke en gang som venn, for da ville han tro jeg kanskje fremdeles var interessert. Valgte å fade han ut i alle hans videre forsøk på kontakt... Feigt, jeg vet... Anonymkode: febf8...84d 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #20 Skrevet 12. juni 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: JODA!!! Da snakker vi tidligere bestevenn i 3 år på vgs, senere kjæreste, kontakt til og fra i mange år, elsker og venn. Blitt gohstet av denne personen for mange år siden. Fikk av en eller annen grunn kontakt igjen og nå etter å ha hatt daglig kontakt på snap o.l. i nesten 1 år og truffet hverandre blitt ghostet igjen. Trist som f..... da vi har en så lang historie sammen og jeg i hvert fall anså denne personen som min venn om ikke annet. Plutselig ikke et ord, ingen forklaring....No nothing. Feige mannfolk!! Hadde tilgitt ham at han ghostet meg når vi var 19, men snart 40... Fy fader! Det er virkelig ikke greit! Unnskyld, måtte bare ha en utblåsning her!! Hovedpersonen svarer jo ikke så.... men følge storyen min på snap gjør han stadig...Forstå det den som kan....😂😂 Anonymkode: 65e9c...f14 En som åpenbart har problemer med seg selv, ikke deg det er noe galt med! Skjønner godt at du ikke syntes det er greit, det er IKKE greit! Anonymkode: febf8...84d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå