Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle vakre. 

Har vært singel hele mitt liv og lurer på om dere der ute har noen tips til hvordan jeg kan finne den store kjærligheten. 

Sliter med det at jeg alltid mistolker lust for love. Dvs at får jeg et fnugg oppmerksomhet fra det motsatte kjønn skal det ikke mye til før jeg blir naiv å trur de liker meg for meg, og ikke bare for kroppen og utseenet mitt. Sliter med dårlig selvtillt til tross for et vakkert utseene, å føler dette skinner gjennom på dating fronten. 

Har dere noen tips? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så lett, men du må rett og slett bli flinkere til å stille krav. Gjøre ting på dine premisser. Og ta sjansen på å miste en del (skrot) på veien. 

Anonymkode: 63e1b...bfb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Demp utseendet ditt, si fra når noen tar på deg eller gir deg seksuelle komplimenter at de skal slutte å ta på deg / at du ikke liker komplimenter fra noen som ikke kjenner innsiden av deg. Heng med de over tid, mange måneder, som venner, la de bli kjent med innsiden av deg og du innsiden av han. Så ser du om de fortsatt kjemper for å få deg eller ikke. Ikke ha sex og se hvor interessert de er da.  Da vet du om det er love eller lust.

Anonymkode: 96288...b0f

• Liker 1
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Demp utseendet ditt, si fra når noen tar på deg eller gir deg seksuelle komplimenter at de skal slutte å ta på deg / at du ikke liker komplimenter fra noen som ikke kjenner innsiden av deg. Heng med de over tid, mange måneder, som venner, la de bli kjent med innsiden av deg og du innsiden av han. Så ser du om de fortsatt kjemper for å få deg eller ikke. Ikke ha sex og se hvor interessert de er da.  Da vet du om det er love eller lust.

Aldri undervurder hvor lenge en mann vil jobbe for å komme i buksene dine. Jeg vet om flere som holder koken i årevis. Det er faktisk ganske vanlig. 

Er mye bedre råd etter min mening er å bruke tid til å bli ordentlig kjent. Kom deg inn på innsiden, bak masken. Det er der du finner ut om du elsker noen, og omvendt. For klarhetens skyld ; jeg tror ikke lyst er noe å være redd for. Det må bare være litt mer til deg hele enn som så. 

Endret av Arcturus
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Arcturus skrev:

Aldri undervurder hvor lenge en mann vil jobbe for å komme i buksene dine. Jeg vet om flere som holder koken i årevis. Det er faktisk ganske vanlig. 

Er mye bedre råd etter min mening er å bruke tid til å bli ordentlig kjent. Kom deg inn på innsiden, bak masken. Det er der du finner ut om du elsker noen, og omvendt. For klarhetens skyld ; jeg tror ikke lyst er noe å være redd for. Det må bare være litt mer til deg hele enn som så. 

Jada, mange menn som går med dette håpet i årevis. Men ikke som samtidig viser 100% dedikasjon. De mennene som går sånn rundt i årevis, vimser jo rundt med andre damer og får litt oppmerksomhet her og der og puler litt her og der underveis.
Jeg mener at man skal få bevist at mannen faktisk ikke er interessert i oppmerksomheten fra andre damer, ikke interessert i å pule andre, selvom han så må vente i månedsvis - eller årevis, om han er oppriktig interessert.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jada, mange menn som går med dette håpet i årevis. Men ikke som samtidig viser 100% dedikasjon. De mennene som går sånn rundt i årevis, vimser jo rundt med andre damer og får litt oppmerksomhet her og der og puler litt her og der underveis.
Jeg mener at man skal få bevist at mannen faktisk ikke er interessert i oppmerksomheten fra andre damer, ikke interessert i å pule andre, selvom han så må vente i månedsvis - eller årevis, om han er oppriktig interessert.

Jeg synes denne tilnærmingen er litt dårlig. Jeg ville vært redd for at det tiltrakk seg en type mann som du egentlig ikke vil ha. Altså da en som er så monoman og goal-oriented at han omtrent spiddet seg på gjerdet han må sitte på for å. 'vinne'. Jeg ville mye heller forsøkt å finne den fyren som er team mate, en medspiller, en som jobber med deg uten å sette seg selv i situasjonen at han må gå i nesegrus rød løper rulling for å endelig få smacke kusa. Det er noe usunt og nesten litt farlig i den typen menn som kjører det løpet. Det virker ubalansert og usunt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Arcturus skrev:

Jeg synes denne tilnærmingen er litt dårlig. Jeg ville vært redd for at det tiltrakk seg en type mann som du egentlig ikke vil ha. Altså da en som er så monoman og goal-oriented at han omtrent spiddet seg på gjerdet han må sitte på for å. 'vinne'. Jeg ville mye heller forsøkt å finne den fyren som er team mate, en medspiller, en som jobber med deg uten å sette seg selv i situasjonen at han må gå i nesegrus rød løper rulling for å endelig få smacke kusa. Det er noe usunt og nesten litt farlig i den typen menn som kjører det løpet. Det virker ubalansert og usunt. 

Som kvinne med selvrespekt er jeg uenig med deg her. Som et par skal man absolutt være teammates, men kjærlighet er ikke et spill. Kjærlighet er en big deal, og mannen skal bevise for meg at han er verdt det det innebærer. Fuckboys finnes det nok av, og mange av de er gode på å spille, da er det min oppgave å nettopp skille spillerne fra de gode gifteemnene.
Om målet hans er å "endelig få smacke kusa" som du så gifteemneaktig (not) kaller det, så er han ikke interessant for meg heller. Da lar han seg styre av lust og dårlige manerer (spesielt om han kaller det "smacke kusa"!? Lol?!) , for meg er det ubalansert mentalitet, og usunt syn på kvinner. Målet til en som vil elske meg bør være å bli godt kjent med meg uten å gjøre det med ett mål, som er å få "smacke kusa" mi.

• Liker 3
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som kvinne med selvrespekt er jeg uenig med deg her. Som et par skal man absolutt være teammates, men kjærlighet er ikke et spill. Kjærlighet er en big deal, og mannen skal bevise for meg at han er verdt det det innebærer. Fuckboys finnes det nok av, og mange av de er gode på å spille, da er det min oppgave å nettopp skille spillerne fra de gode gifteemnene.
Om målet hans er å "endelig få smacke kusa" som du så gifteemneaktig (not) kaller det, så er han ikke interessant for meg heller. Da lar han seg styre av lust og dårlige manerer (spesielt om han kaller det "smacke kusa"!? Lol?!) , for meg er det ubalansert mentalitet, og usunt syn på kvinner. Målet til en som vil elske meg bør være å bli godt kjent med meg uten å gjøre det med ett mål, som er å få "smacke kusa" mi.

Nettopp, så godt at du understreker poenget mitt. Jeg tror altså ikke det er beste veien til det målet å velge de mennene som 'holder ut' med påført sexnekt og en armlengdes avstand for å 'bevise' ting. Du unngår kanskje de mest øyeblikkelige fuckboys, men kan ende opp med en seriøst forstyrret manipulator.

Jeg har mye større tro på å, som du så fint selv skriver, ikke spille spill (håper du selv ser ironien i ditt eget innlegg?). Prosessen i å innlede et seriøst forhold bør være så naturlig flytende og menneskelig som mulig etter min mening. Ja, du kan bli lurt, men disse teknikkene for å helgardere seg tror jeg gjør mer skade enn nytte. Nå dater jeg ikke menn, men jeg vet at de kompisene jeg har som er de beste eksempler, godt gift med høy utdanning og respektable jobber, som kler seg pent og behandler de rundt seg med respekt og omsorg, aldri ville akseptert et spill der han måtte bevise sin gunst utover det rent nødvendige og normale. De har funnet sine koner gjennom normale samtaler over et bord, på fest, via venner. De har vært genuine og selv vært genuine mot av sine fremtidige partnere. 

Den reelle utfordringen er å finne de gode mennene. Du kan ha så mange strategier du klarer, men du vil aldri gjøre en dårlig mann god. Det eneste du kan klare er å gjøre en god mann dårlig for akkurat deg. 

Nøkkelen her er selvrespekt. Du får ikke en mann med respekt for seg selv til å inngå en avtale der innledningsvise fasene er så skjeve som dere her skisserer. Det er jo bare den beste taktikk for å finne dere helt feil menn. Tro meg, de som svelger disse urimelige kamelene som plasseres i veibanen til å bli kjent er det bare de verste menn som vil akseptere. 

Endret av Arcturus
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...