Gå til innhold

Strikking til baby!! Hjelp!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har nettopp fått vite at jeg skal bli tante i sommer, og har selvfølgelig lyst til å gjøre litt stas på den nye babyen...Jeg er egentlig helt håpløs til å strikke, men har alltid tenkt at jeg skal lære meg det når en av mine nærmeste får barn, så nå tenkte jeg å prøve meg, men trenger tips til hva som er lett å starte med. Det lille jeg har prøvd meg på før, har virkelig vært helt mislykket: Jeg mister masker eller ender opp med å få mange ekstra, det blir store hull midt i det jeg strikker og det er så ujevnt og fælt at jeg ikke tør vise det til noen.... Hjelp!!!! Tenkte kanskje på et lappeteppe for det er vel rimelig rett fram, men samtidig tar det vel kanskje litt tid å strikke alle lappene....?? Hor stort må et babyteppe være egentlig?? Har noen tips til noe annet? Type garn? Hva som helst som kan hjelpe en stakkar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikk innom en garnbutikk og forhør deg litt. Et babyteppe med tykt garn og tykke pinner tar ikke så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det veldig "in" med naturlige babytepper, dvs av fin ull.

Det tar litt tid, for du bruker en del masker, men det er ikke så farlig om man mister en maske her og der, og vasker du det etterpå, jevner det seg litt.

Gå i en garnbutikk, be om litt hjelp, så er du i gang før du vet ordet av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espera

Jeg vil aboslutt anbefale deg Nøstebarns Babyteppe! Du strikker med deilig, myk merionull (fåes i flere farger - kjempefine!) på tykke pinner. Kun rette masker, fram og tilbake. Du kna kjøpe garn, pinner og oppskrift i Nøstebarn-butikken (Ligger den på Sagene tro???), eller bestille på nett: www.nostebarn.no

Helt supert for nybegynnere, det blir knallfint og det er ganske rimelig også (i underkant av 200,- for garn, pinner og mønster)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk alle sammen!!! Tror jeg prøver meg på sistnevnte teppe fra Nøstebarn, så får vise hvordan det blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...