Gå til innhold

Røyker du?

Samantha

Røyker du?  

1. 1. Røyker du?

• Ja
      10
    • Ja, men eg prøvar å slutte no
      0
    • Ja, men eg har tenkt til å slutte
      3
    • Røykte før, men har slutta
      20
    • Røyker på fest og i "hyggelig lag"
      5
    • Røyker (so og seie) aldri, men har prøvd
      11
    • Har aldri prøvd å røyke
      15

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slutta å røyke for to år siden. Før det slutta jeg å røyke mer eller mindre med jamne mellomrom uten videre flaks :o Denne gangen har jeg slutta på skikkelig og skal ikke ha en sneip innenfor mine lepper igjen!...................................................................Det er liksom den måten du slutter å røyke på da........................................................... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......

........

tro gjerne at det er lett å slutte, men ikke fortell folk som faktisk ER der, når du faktisk ikke har grunnlag for å ane hva du snakker om.

Ops, har visst trakka på enda ei tå? :sjenert:

Trudde eg fikk "forklart" meg etter det miau skreiv. Veit ikkje om du las det?

Eg TRUR ikkje at det er lett å slutte, eg skjønnar faktisk at det ikkje er berre-berre.

Poenget var at eg, som aldri har røykt fast, innbiller meg at eg hadde klart å slutte. Derfor var spørsmålet: Er det virkelig så vanskelig å slutte?

Som sagt før: det var ikkje meninga å virke som bedrevitar og at det er null problem å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker...

Skal slutte.......en dag! :sjarmor:

Samme her.. For øyblikket har jeg overhodet ikke lyst til å slutte, men har ikke lyst til å røyke resten av livet heller. Har vel kommet frem til den konklusjonen at jeg slutter når jeg blir gravid og skal ha barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...Eg TRUR ikkje at det er lett å slutte' date= eg skjønnar faktisk at det ikkje er berre-berre.

Poenget var at eg, som aldri har røykt fast, innbiller meg at eg hadde klart å slutte. Derfor var spørsmålet: Er det virkelig så vanskelig å slutte?

Som sagt før: det var ikkje meninga å virke som bedrevitar og at det er null problem å slutte.

ehh.. er du sikker på at du skjønner at det er vanskelig for veldig mange å slutte? :wink:

nei, ikke tråkket på mine tær, men jeg reagerer ja, fordi jeg har opplevd SÅ ufattelig mange ikke-røykere som mener at det kan da ikke være noe problem!

og jeg tror faktisk at det ER vanskelig å forstå avhengighet av et stoff når man ikke har vært i situasjonen selv, men da synes jeg også man skal trå veldig varsomt fordi mange faktisk sliter virkelig med dette.

mange av de som har røyket fast, lenge, KAN faktisk ikke "bare slutte", vi kan slutte ja! men ikke bare! :wink:

jeg gikk selv i fem uker og var ett elende å være rundt, hadde det også jævlig hver eneste dag i de fem ukene, det røyna på kan du si! jeg spurte meg selv flere ganger om det var verd det, men klarte heldigvis å holde ut.

det er forskjell på folk, noen slutter virkelig uten det minste problem, men har de røyka fast lenge? det er jeg usikker på, kjenner ikke selv noen faste røykere som har røyket lenge som faktisk slutta "lett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke-røyker.:-D Røyket i ca 10 år, men sluttet for snart to år siden. Jeg trives mye bedre som ikke-røyker enn jeg gjorde de siste årene som røyker. Bortsett i fra når jeg er på fest da.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Litjmæ

Jeg har aldri røyket og kommer heller aldri til å gjøre det.

Kjempebra at det er så mange som har sluttet og er på vei til å slutte! Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var storrøyker.

31. mai blir det 10 år siden jeg sluttet - og det har gått veldig bra. For min del gikk det greit å kutte tvert - men det skal også sies at jeg var veldig innstilt på å klare det.

Skal man slutte må man være innstilt på det selv - nytter ikke å skal slutte fordi andre vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

7. januar er det 2 år siden jeg sluttet å røyke. Da hadde jeg røyka halve livet mitt.

Det avgjørende for meg var min egen motivasjon for å slutte å røyke. Flere ganger før har jeg trappet ned og holdt opp i perioder men motivasjonen var aldri helt på topp - ikke før jeg bestemtet meg for at NOK var NOK for 2 år siden. Så må jeg si at da syns jeg det var lekende lett å slutte. Jeg hadde ingen problemer med å sitte på røykerommet på jobben sammen med de andre og etter hvert som tiden gikk syns jeg det luktet kvalmt og ble en større og større anti røyker! Nå er det samboeren min som bearbeides og han har ikke røyka siden nyttårsaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet sommeren 03, og jeg kjenner fremdeles suget etter røyk innimellom.

Etter å ha røyket i 20 år, de siste årene mellom 20 og 40 til dagen, så var det på tide, men absolutt ikke lette å slutte.

Jeg var litt på det planet Madam Felle er, jeg koste meg med røyken min, det vil si, 5 av alle de jeg røykte koste jeg meg med. De andre var bare fordi jeg røykte.

Da 14 åringen mente at han kunne røyke når jeg gjorde fant jeg ut at det var på tide å gi meg.

Jeg er glad jeg har sluttet, men vil ikke si at jeg aldri mer kommer til å ta en sigarett, jeg vil bare ikke si NÅR jeg kommer til å ta den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Dessuten innbiller eg meg at om eg hadde røykt fast, så hadde eg klart å slutte uten problem. Jepp! Det trur eg faktisk.

Det der er så utrolig tåpelig å si, når man ikke har noen forutsetninger for å vite.

Det finnes mennesker som er avhengige av cola, jeg kan godt si at det tror jeg fint jeg skulle klart å venne meg av meg, dte er lett for meg og si for jeg avskyr cola. (men jeg sier dte ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det mangler et alternativ der, eller to..?

Jeg røyker, men hadde en gang et opphold på tre år for mange år tilbake, og et opphold på to, tre uker en gang...

Skal slutte, men det passer liksom nesten aldri, ett eller annet som skjærer seg, uansett.

Får vente til det passer, igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt et trekk av en røyk på over 2 år - det er en fornøyelse og slippe den avhengigheten lenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg røyker... :oops:

Både vil og vil ikke slutte... Synes det er godt å ha den røyken på kvelden når ungene har lagt seg. Da greier jeg å slappe av og er klar for en ny dag. Jeg røyker også om dagen, men aldri forann barna!

Nå er jeg nede i 3-4 om dagen!! :-) men jeg tror det er lenge til jeg er motivert til å slutte helt. Selv om jeg så gjerne vil, det er jo så helseskadelig, uakseptert, og det lukter vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet 7.august etter nesten 10år med røyking. Det var latterlig enkelt og jeg hadde overraskende lite plager. Nå er kortet mitt aldri tomt og jeg stinker ikke lenger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forresten første gang jeg prøvde å slutte, og jeg brukte ikke bøker, kurs eller nikotinpreparater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet 7.august etter nesten 10år med røyking. Det var latterlig enkelt og jeg hadde overraskende lite plager. Nå er kortet mitt aldri tomt og jeg stinker ikke lenger :D

Hvordan klarte du det!!??? :o

Jeg har prøvd flere ganger, vært skikkelig motivert, og planlagt hva jeg skulle gjøre om suget ble for ille.

Men så snart jeg ble sliten og stresset over maset det er å ha to unger alene, så sprakk jeg. Det er så utrolig godt! et par trekk ute på trappa, og jeg er klar for maset igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...