Gå til innhold

Røyker du?

Samantha

Røyker du?  

1. 1. Røyker du?

• Ja
      10
    • Ja, men eg prøvar å slutte no
      0
    • Ja, men eg har tenkt til å slutte
      3
    • Røykte før, men har slutta
      20
    • Røyker på fest og i "hyggelig lag"
      5
    • Røyker (so og seie) aldri, men har prøvd
      11
    • Har aldri prøvd å røyke
      15

Anbefalte innlegg

Røyker du? Korfor? :smoke:

Er det virkelig så vanskelig å slutte?

Eg har aldri røykt fast, men har prøvd fleire gongar.

Syns det smakar utrulig fælt, rett og slett. Og henger meg på alle dei "vanlige" argumenta: Det er helseskadelig, dyrt, det luktar ekkelt av deg osv.

Dessuten innbiller eg meg at om eg hadde røykt fast, så hadde eg klart å slutte uten problem. Jepp! Det trur eg faktisk.

No begynner den nye realityserien "Stump røyken!" på TvNorge. Syns det blir berre litt for teit eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessuten innbiller eg meg at om eg hadde røykt fast, så hadde eg klart å slutte uten problem. Jepp! Det trur eg faktisk.

Det er utrolig lett for deg å si, du har aldri "vært der". Det er en grunn til at det heter å røyke fast. Siden du aldri har kommet dit synes jeg ikke du trenger å være så påståelig.

Ja, jeg har røyka før, i syv år. Jeg sluttet i sommer, og med hjelp fra Allen Carr "endelig ikke-røyker!" gikk det faktisk fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns ikkje at orda "innbille" og "trur" er så veldig påståelige, men...

Ærlig talt, eg kjenner maaange som røyker, så eg har skjønt at det ikkje er lett å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri prøvd.

Snakket med mamma om det for noen dager siden og hun ble sjokkert å prøvde å presser meg til å prøve :ler: kommer nok aldri til å prøve det nei - røyking er faktisk noe av det mest motbydelige jeg vet om... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor tror du at du hadde klart det uten problem :roll:

Oh my God! :roll: Snakk om å vere hårsår. Sorry miau!

Eg INNBILLE meg at eg hadde klart det ja, men eg skjønnar at det ikkje er så lett som eg trur. Men som du seier, sidan eg aldri har vore avhengig av røyk, så anar ikkje eg kordan det er å skulle slutte.

Det var absolutt ikkje ment å vere bedrevitar og "Heyhey, eg hadde klart å slutte!".

Men eg skjønnar ikkje tingen med røyking, og her og no TRUR og INNBILLER eg meg at eg hadde klart å slutte uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyket i 16 år jeg :oops:

Sluttet for halvannet år siden ved hjelp av Allen Carr's bok "Endelig ikke røyker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyket i 16 år jeg :oops:

Sluttet for halvannet år siden ved hjelp av Allen Carr's bok "Endelig ikke røyker"

Nesten det samme her, jeg røyket i 15 år, og sluttet for snart 2 år siden.

Takket være Allen Carr!

Og jeg syntes ikke det var så ille å slutte, jeg. Ble nesten litt skuffet over hvor lett det var...

Har tatt to trekk siden jeg sluttet, forrige gang var i mai, og jeg tror ikke det blir noen neste gang. Det har helt sluttet å friste meg.

Og godt er det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp jeg røyker - ca en hver dag (siste før leggetid er den jeg ikke vil gi fra meg) og jeg har ikke noen planer om å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg røyket fast i 14 år, sluttet for to år siden, har toårsjubileum den 17. januar!! :danse:

du kan tro du hadde klart å slutte uten problemer så mye du vil, så lenge du ikke har anelse om hva avhengighet av ett stoff innebærer, så vil du heller ikke ha kunskap til å forstå hva det kan gjør med kroppen din og psyken din.

Nikotin er ett mer avhengighetsgivende stoff en flere narkotiske stoffer som blir brukt av narkomane (har ingen link for hånden dessverre, trengs det så skal jeg lete), tror du at du kunne sluttet å være stoffavhengig uten problemer også, om du hadde vært så uheldig å havne der?

for noen er det lett å slutte å røyke, for veldig mange så er det IKKE lett, i det hele tatt. Jeg prøvde tre ganger før jeg lykkes, og det måtte en stor omveltning til i livet mitt ellers + røykesluttekurs for at jeg skulle klare det, og røykesluttkurset hadde ikke klart det på egenhånd! Hadde jeg ikke vært i den situasjonen jeg var i, så hadde jeg ikke klart det, det er jeg rimelig sikker på.

Jeg hadde det totalt jævlig, hver bidige dag i fem uker!!

og det er ikke fordi jeg er ett svakt menneske. :wink:

tro gjerne at det er lett å slutte, men ikke fortell folk som faktisk ER der, når du faktisk ikke har grunnlag for å ane hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg røyker og har ingen planer på å slutte. Koser meg med røyken, og har ikke kommet til det punktet, der jeg føler at nok er nok. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sluttet for 1 år siden.

Har dagligt lyst på røyk men vil aldri mer slutte, så da må jeg ikke begynne igjenn.

Jeg synes ikke det var noe lett å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Sluttet 1.1.04, så har holdt oppe i litt over et år!

Digger å være ikke-røyker!

Sluttet på grunn av viljen.

Leste Allen Carr, men var så bevisst på at jeg skulle slutte at hadde ikke store innvirkningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...