Gå til innhold

Vulkanreiser til Island

Fireflies

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med reiseselskapet "Vulkanreiser" og deres pakkereiser til Island?

Noen som også har Islandtips å komme med i juli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket

Jeg har aldri brukt reiseselskap, men planlagt alt selv. Det viktigste juli-tipset jeg har for Island er dra. Du kommer ikke til å angre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Overrasket skrev:

Jeg har aldri brukt reiseselskap, men planlagt alt selv. Det viktigste juli-tipset jeg har for Island er dra. Du kommer ikke til å angre. 

Har du vært på Island? I såfall, noe man bør gjøre når man er der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
2 timer siden, Fireflies skrev:

Har du vært på Island? I såfall, noe man bør gjøre når man er der? :)

Bruk en dag uten planer, men bare på å kaste bort tiden i Reykjavik. Bare la dagen gå, ta med et fotoapparat og en sulten mage, og se hva dagen bringer. Ta en øl, ikke stress med noen ting. Prøv et tilfeldig bakeri og en restaurant som du bare kommer over. 

Ta en hvalsafari, men ikke fra Reykjavik. Dra heller rett nord til Dalvik, og ta en hvalsafari fra der. http://www.arcticseatours.is/

Lei bil og kjør den berømte "Golden Circle", men i "motsatt" retning. "Alle" tar Golden Circle når de er der, og "alle" drar med et reiseselskap. "Alle" reiseselskapene stopper i samme rekkefølge. Hvis du leier bil og drar i motsatt rekkefølge får du de fleste stoppestedene nesten for deg selv. 

Dropp Blue Lagoon. Det er en menneskeskapt pengemaskin. Men kom deg inn i åsene (enten med leiebil eller lokalbuss) og ta en fottur på egenhånd inn til ekte varme kilder. Det er godt skiltet og gode stier. 

Men for all del, ikke dropp turselskaper og organiserte ekskursjoner helt. Men bruk pengene på en skikkelig opplevelse. Det finnes mange isbre- og fjellvandringsturer som er helt knall, og nok best å gjøre med guide. 

Se et par islandske filmer før du drar. De har en særpreget filmindustri som er vel verdt å bli litt kjent med. F.eks. The Oath (Eidurinn), Sparrows (Prestir), Rams (Hrútar), Heartstone (Hjartasteinn).

Jeg tror at de som får mest igjen for et besøke til Island er aktive, friluftsglade mennesker. Hvis du er type "ut i skogen og opp i trærne" så er Island stedet for å leve livet til det fulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ATV- tur med "Safari Quads" , FUN!

Eg elsket den blå lagune, det var himmelsk!!Koste meg hvert sekund i vannet og i baren, hehe.Verd hver krone. Hadde nydelig vær og lite folk. I juli er det nok mer.

Lurt tips med "Golden circle" motsatt vei, selv om vi ikke opplevde kø og styr.

Vulkanreiser har eg hørt bra om!

Ellers er jo Island dyrt...dyrere enn Norge...men, en opplevelse!! God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2017 den 9.47, Overrasket skrev:

Bruk en dag uten planer, men bare på å kaste bort tiden i Reykjavik. Bare la dagen gå, ta med et fotoapparat og en sulten mage, og se hva dagen bringer. Ta en øl, ikke stress med noen ting. Prøv et tilfeldig bakeri og en restaurant som du bare kommer over. 

Ta en hvalsafari, men ikke fra Reykjavik. Dra heller rett nord til Dalvik, og ta en hvalsafari fra der. http://www.arcticseatours.is/

Lei bil og kjør den berømte "Golden Circle", men i "motsatt" retning. "Alle" tar Golden Circle når de er der, og "alle" drar med et reiseselskap. "Alle" reiseselskapene stopper i samme rekkefølge. Hvis du leier bil og drar i motsatt rekkefølge får du de fleste stoppestedene nesten for deg selv. 

Dropp Blue Lagoon. Det er en menneskeskapt pengemaskin. Men kom deg inn i åsene (enten med leiebil eller lokalbuss) og ta en fottur på egenhånd inn til ekte varme kilder. Det er godt skiltet og gode stier. 

Men for all del, ikke dropp turselskaper og organiserte ekskursjoner helt. Men bruk pengene på en skikkelig opplevelse. Det finnes mange isbre- og fjellvandringsturer som er helt knall, og nok best å gjøre med guide. 

Se et par islandske filmer før du drar. De har en særpreget filmindustri som er vel verdt å bli litt kjent med. F.eks. The Oath (Eidurinn), Sparrows (Prestir), Rams (Hrútar), Heartstone (Hjartasteinn).

Jeg tror at de som får mest igjen for et besøke til Island er aktive, friluftsglade mennesker. Hvis du er type "ut i skogen og opp i trærne" så er Island stedet for å leve livet til det fulle.

Måtte bare le litt av den siste setningen....

Der er ingen skog og neste ingen trær på Island :-) Men det absolutte sted for friluftemennesker, ja det er det! Men blir forbløffet når man for første gang ser det kommer damp opp av jorden nesten "overalt", og den vulkanske fjellformasjonen er bare helt spesiell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Hvis du har tenkt deg opp i juli i år, er du litt sent ute. Hotellene er ganske fulle og utvalget i leiebiler er ganske utplukka. Dvs at prisene har gått veldig opp. VI slet med å finne hotell under 2000 kr natta når vi bestilte rundt påsketider, det var steder vi ikke kunne reise fordi det var fullt på alt av hoteller i området. Har likevel stor tro på at det blir en bra tur :-) 

Anonymkode: 33b45...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...