Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #1 Skrevet 3. januar 2005 Hva ville dere ha gjort om styrer i barnehagen løy så det rann? Villle dere vurdert saken utifra hva det ble løyet om, eller ville dere miste total tillit? Bør man i det hele tatt gjøre noe?
LilleBille Skrevet 3. januar 2005 #2 Skrevet 3. januar 2005 Det kommer vel veldig an på hva det lyves om.. - om man bør gjøre noe. Jeg ville for eksempel anse at vedkommende lyver - om h*n refererer til bibelen som sannhet. Andre ville vel ikke se det på den måten. Jeg ville nok da påpeke at det ikke er "sannhet" .. og at ting kanskje bør sies på en annen måte. Noen ganger kan en hvit løgn være på sin plass - det være seg for ikke å såre hhv. for å skåne et barn etc. - og regnes fortielse som løgn i denne sammenhengen? Regner du det som løgn om feks. styrer skryter av et barns "utkledning"/påkledning - uten at vedkommende egentlig mener det? I denne sammenhengen ville jeg ikke se noen grunn til at jeg skulle si noe om det.. Synes det blir litt for diffust å skulle ta stilling til hva som bør gjøres når det refereres generelt bare til at styrer lyver.
Gjest LoisLane Skrevet 3. januar 2005 #3 Skrevet 3. januar 2005 Hva ville dere ha gjort om styrer i barnehagen løy så det rann? Bør man i det hele tatt gjøre noe? Om man bør gjøre noe? Selvfølgelig! Jeg hadde rapportert til styrerens overordnede. Tør jeg spørre om hva det lyves om?
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #4 Skrevet 3. januar 2005 Skriv ned hver gang det lyves, dato og hva om. Send klage til komunesjefen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå