AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #1 Skrevet 11. juni 2017 For oss som trenger støtte og motivasjon til å gå ned i vekt. Hvordan opplever du å være overvektig? Hva gjør du for å gå ned i vekt? Hvor mye vil du ned i vekt? Anonymkode: 9f5c0...7fb
Prinsesse788 Skrevet 11. juni 2017 #2 Skrevet 11. juni 2017 Flott tråd! Jeg er i slutten av 20-årene. Har vært "chubby" hele livet, brukt mat som trøst. Ble lidenskapelig opptatt av trening, flyttet for meg selv og gikk ned 40 kg. Etter 5 år er nå 30 av dem tilbake. Merker belastningsskader på føtter og ben hvis jeg er i for mye aktivitet. Hofter og korsrygg krangler også. For å unngå videre problemer har vi her hjemme lagt om kostholdet helt. Spiser kun rene råvarer, sjelden alkohol, teller kcal osv. OG det funker! Siste 2mnd har jeg gått ned 6kg, selv om vi spiser godteri lørdagskvelden og tar en flaske vin en annen helg. Trener ikke noe mer enn at jeg går en halvtime-time hver dag. Bruker appene Fitbit og Lifesum for å holde oversikt over kcal inn/uttak. 1
BlendaSensitive Skrevet 11. juni 2017 #3 Skrevet 11. juni 2017 Akkurat nå er jeg bare oppgitt. Er så lei av å telle kalorier, telle karbohydrater, tvinge meg på trening (som jeg bare blir sulten av). Nå for tiden skulle jeg bare ønske at jeg kunne gi blaffen, bli en av de Body Positive. Men liker virkelig ikke kroppen min nå for tiden. Merker på knærne når jeg bikker 77 kg, de stikker i trappene.. Er i en litt deppa fase, vil bare spise usunt, og av en eller annen grunn har jeg blitt skikkelig godtegris - i en alder av 40 år! Tidligere var det "bare" vanlig mat, i store mengder, som var mitt problem. Og øl. Sååå sugen på mat hele tiden!! ps. mann og barn er slanke og aktive - vi spiser allerede felles sunn mat. Det er jeg som smygspiser brød/godteri ellers.. 1
Titania Skrevet 16. juni 2017 #4 Skrevet 16. juni 2017 Hvordan opplever du å være overvektig? Blikk, baksnakking og at folk trekker seg unna i det offentlige. Vanskelig å finne klær, og det sliter på kroppen. Men ellers har jeg det greit Jeg jobber med å redusere overvekten så mye som mulig, og tenker derfor at alle andre ikke skal få plage meg med meningene DE har, når de uansett ikke kjenner meg og vet hva jeg gjør for å gjøre det bedre for meg selv. Men jeg har vært overvektig siden jeg var liten, og er på en måte vokst opp med det. Jeg trives ikke, og jobber med hodet samtidig med vekten, fordi jeg vil ikke at overvekten skal definere meg. Men det er ikke lett, men den fungerer ikke å gi opp heller. Hva gjør du for å gå ned i vekt? Hvor mye vil du ned i vekt? Jeg skulle vært flinkere, men problemer med rygg, hofte og knær gjør ikke fysisk aktivitet like enkelt allitid. Er også litt lat på de dagene kroppen faktisk er snill. Må også bli flinkere med kosthold, fordi i 13-ish år, har det gått i 1-3 måltider om dagen. Der middagen gjerne blir enorm. Så fokuset er å få inn flere og mindre måltider om dagen, før jeg setter fullt fokus på å samtidig velge mye sunnere alternativer. Økonomien er dritt, så uansett hvordan man ser på det, er en grandiosa billigere enn ingredienser til en sunnere middag når jeg fortsatt sliter litt med å stoppe når jeg burde. Men nå er det 2,5 måned siden jeg veide meg sist, og har gått opp 0,3 kg - med omtrent ingen fysisk aktivtet enn det "obligatoriske", mens jeg tidligere hadde gått opp noen kilo på den tiden, så noe må jeg gjøre rett, vil jeg tro Jeg ønsker å komme under tresifret, noe som innebærer en nedgang på minst 70 kg fra dagens status, men jeg velger å ta litt og litt for å ikke gi opp underveis Har til nå gått ned 8-9 kg i år, så det skjer jo NOE
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå