AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #1 Del Skrevet 11. juni 2017 Jeg har hatt en venninne i nærmere 3 år nå, som jeg ble kjent med da vi begynte å studere sammen. I begynnelsen hadde vi det mye gøy og var opptatt av det samme, eks. gå ut på byen. Og vennskapet vårt dreide seg i hovedsak om det. Hun er av typen som ofte snakker om seg selv og er veldig glad i oppmerksomhet, mens jeg er stikk motsatt. Vi har hatt flere diskusjoner, mye på grunn av at hun reagerer veldig sterkt om jeg tar mine egne valg. Jeg er et år eldre enn henne og siden ifjor har jeg vel følt at jeg har vokst veldig fra henne, og ønsket å prioritere annerledes. I høst la jeg om livsstilen min og begynte å fokusere mer på trening og skole, og valgte å ikke bli med henne på byen hver helg. Nå har jeg fått meg en kjæreste, og trives mye bedre i den nye tilværelsen min. Dette har også blitt et problem da venninnen min mener hun blir nedprioritert og at jeg ikke blir med ut fordi jeg har fått kjæreste. Så til problemet; hun vil være en del av livet mitt, og mener vi er veldig like, og ser på meg som en av sine nærmeste men jeg deler ikke den oppfattelsen. Jeg har stilt opp for hun når hun har trengt meg, og det er som regel meg som har måtte ta initiativet til å finne på noe. Når jeg har hatt det vanskelig, begynner hun å snakke om problemene sine. Jeg føler vennskapet vårt bare tapper meg for energi og jeg får egentlig ingenting ut av det annet enn negativitet når jeg velger å gjøre som jeg selv vil. Å være venn med hun har på en måte blitt en "plikt" og jeg er ikke meg selv når jeg er med hun, jeg føler jeg må være en annen for å gjøre hun fornøyd. Men det er vel ikke sånn et vennskap skal være? Så hvordan bryter man ut av vennskapet? Jeg er ganske sikker på at hun blir sur og lager drama om jeg konfronterer hun, så er det da bedre å bare å la være å ta kontakt og la vennskapet dø ut? Anonymkode: edde6...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #2 Del Skrevet 12. juni 2017 Haha, her har du jo en fantastisk lekse å lære! En ypperlig anledning til å se saken fra to sider. Du skriver: - i starten hadde dere det gøy sammen, hadde felles interesser, bl a bytur og fest - det var du som tok initiativ til å være sammen - nå har du fått deg kjæreste, og gidder ikke være sammen med henne lenger... For det er jo sånn det er fra hennes ståsted. Du fikk kjæreste, plutselig sybes du "hun tapper deg for energi".... Oversatt: du må yte noe i vennskapet og kan ikke bare nyte. Ditch henne du, mange jenter som får kjæreste gjør sånt. Ikke ei sånn jente? Nei, ingen føler selvsagt selv at de hører til i den kategorien.... Anonymkode: 3b0ac...022 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siljuss93 Skrevet 12. juni 2017 #3 Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) te 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Endret 12. juni 2017 av Siljuss93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louisandsteve Skrevet 12. juni 2017 #4 Del Skrevet 12. juni 2017 Om hun setter fokuset over på seg selv når du deler problemene dine, burde du droppet henne for lenge siden.. Det finnes tusenvis av venner der ute som du ikke har møtt enda. Ikke ta det så tungt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå