Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte på en jobb for mindre enn 2 uker siden som hadde frist i månedskiftet mai/juni. Jeg mener jeg burde være en bra kandidat da jeg har både relevant utdanning og erfaring så er overrasket over å ikke ha fått noe respons.Tidligere når jeg har søkt jobber så har noen bedrifter vært veldig flinke til å gi tilbakemelding raskt. Både avslag og innkaling. Jeg synes det er god praksis selv om det ikke er så hyggelig med avslag så er det fint å slippe å vente så lenge. Har søkt jobb i dette firmaet før, og da fikk jeg avslag flere måneder etterpå.

Hvor lang ventetid er vanlig på jobbsøknader før man får tilbakemelding, hva er dine erfaringer.?

Anonymkode: 4275a...2ef

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at dette innlegget er nesten 2 mnd gammelt. Dessverre er det blitt slik at det nesten er regelen at en ikke får noen tilbakemelding på søknadene lenger. Det har nok med å gjøre  at det grunnet internettet er blitt en eksplosiv økning i antaller søknader pr. stilling, og en stor "mølle" å administrere både for arbeidsgivere og søkere. Har du enda ikke fått noen tilbakemelding, kan du absolutt ringe og be om det nå.  Det kan være en forglemmelse, og det kan hende at ansettelsesprosessen faktisk har tatt så lang tid. Noen ganger tar ikke 1., 2. og 2. innstilte imot tilbudet når det kommer til stykke, og hver av dem skal ha 8 dagers svarfrist, så dette kan medføre forsinkelse. Det samme kan ferieavviklingen. Noen ganger blir folk ansatte, men en eller begge av partene finner ut at det ikke fungerer som forventet, og det skjer en oppsigelse i prøvetiden. Hvis du fortsatt er interessert i stillingen, kan du ta kontakt og si i fra om det. Da kan du bli aktuell hvis det har skjedd noe uforutsett i første runde-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...