Gå til innhold

Folk som blir utstøtt, ER de annerldes enn mesteparten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er det lenger. Jeg lever et betydelig bedre liv og har fått bekjente via jobb og ny by. Men jeg har vært der at jeg alltid var den folk begynte å unngå, den siste folk spurte ut(reserve), og ikke ei folk kontakter. Stygge kommentarer kunne jeg fort få og. 

Men jeg leser her, jeg leser rundt om kring. Virker som det er så vanlig å bli mobbet. Men viss det er så vanlig, hvorfor følte jeg meg så annerledes? Og man ER vel uheldig dersom man blir utplukket av gud til mobbeofferet. INGEN missunner vel den egenskapen. 

Anonymkode: da990...bbf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som hos høner, er det alltid de svakeste som blir plukket på. Er du genuint glad i deg selv og har selvrespekt? Finner du deg i å bli utstøtt og mobbet? Da er det det du vil få også. Slipp folk inn på deg, noe som kan bli lettere dersom du lærer å bli ordentlig glad i deg selv. Det vil det oppstå en magnetisk effekt som får mennesker til å like deg. Et eksempel er babyer. Hva er grunnen til at alle elsker babyer? Jo de setter aldri spørsmål ved hvor mye de er verdt. De er ekte, og seg selv. Prøver ikke å bevise noe for verden. 

Det er lett for deg å føle deg annerledes hvis du har følt deg annerledes som barn. Hadde du ikke de samme klærne som andre på din alder? Hadde du lav selvtillitt\selvfølellse? Spesielt barn er opptatte av å være som alle andre, og ikke skille seg særlig ut, og denne følelsen kan henge igjen. Gi av deg selv, vær ekte, og bli GENUINT glad i deg selv. Lover at du vil se forandringer. 

Man er kapteinen for sitt eget liv og det som skjer. Det er som regel en grunn til at alt skjer, og det er du som kan gjøre noe med det. 

Anonymkode: 04301...928

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som hos høner, er det alltid de svakeste som blir plukket på. Er du genuint glad i deg selv og har selvrespekt? Finner du deg i å bli utstøtt og mobbet? Da er det det du vil få også. Slipp folk inn på deg, noe som kan bli lettere dersom du lærer å bli ordentlig glad i deg selv. Det vil det oppstå en magnetisk effekt som får mennesker til å like deg. Et eksempel er babyer. Hva er grunnen til at alle elsker babyer? Jo de setter aldri spørsmål ved hvor mye de er verdt. De er ekte, og seg selv. Prøver ikke å bevise noe for verden. 

Det er lett for deg å føle deg annerledes hvis du har følt deg annerledes som barn. Hadde du ikke de samme klærne som andre på din alder? Hadde du lav selvtillitt\selvfølellse? Spesielt barn er opptatte av å være som alle andre, og ikke skille seg særlig ut, og denne følelsen kan henge igjen. Gi av deg selv, vær ekte, og bli GENUINT glad i deg selv. Lover at du vil se forandringer. 

Man er kapteinen for sitt eget liv og det som skjer. Det er som regel en grunn til at alt skjer, og det er du som kan gjøre noe med det. 

Anonymkode: 04301...928

Mobbere plukker desverre ikke på bare de svakeste :)

De kan like gjerne være, de som har egne meninger og i tillegg tørr å stå for de.
De kan velge ut de som får gode karakterer, for fysj, man skal ikke være skolelys, flinkere enn alle andre..
De kan finne på å mobbe en person, fordi en av foreldrene har en dårlig betalt jobb.
Er moren din alenemor, og barn med flere fedre? -Det er god nok mobbegrunn for mobbere...
Har du en egen stil, tørr å skille deg ut? Ikke gjør det. Du er da ett lett offer for mobbere..

Mobbere bryr seg ikke, de velger ut offere uansett =) 

Det beste er å komme seg unna, starte ett nytt liv ^^

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke. Jeg er fortsatt "annerledes", skada på noe vis. Ikke pga. mobbing, det er noe som alltid har vært der. Jeg trodde alltid det ville bli bedre når jeg flyttet og kom meg til et nytt miljø, hvor folk ikke visste at jeg var "en sånn en". Men det følger meg overalt. Tror du er heldig, en av de tilfeldig utvalgte som ikke har egenskapen. Hva enn det er.

Anonymkode: e3272...f8a

Gjest glowmustgoon
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Chibi skrev:

Mobbere plukker desverre ikke på bare de svakeste :)

De kan like gjerne være, de som har egne meninger og i tillegg tørr å stå for de.
De kan velge ut de som får gode karakterer, for fysj, man skal ikke være skolelys, flinkere enn alle andre..
De kan finne på å mobbe en person, fordi en av foreldrene har en dårlig betalt jobb.
Er moren din alenemor, og barn med flere fedre? -Det er god nok mobbegrunn for mobbere...
Har du en egen stil, tørr å skille deg ut? Ikke gjør det. Du er da ett lett offer for mobbere..

Mobbere bryr seg ikke, de velger ut offere uansett =) 

Det beste er å komme seg unna, starte ett nytt liv ^^

haha nei, ingen mobber av den grunnen ene og alene. alle eksemplene du bruker er veldig konkrete, men tenk mer abstrakt. hvem mobber fordi foreldrene dine har en dårlig jobb og har meninger du tørr å stå for liksom

rømme fra alle problemene dine ja, kjør på. what comes around goes around, og det blir ikke bedre dersom du ikke tar tak og skaper forandringer selv

Endret av glowmustgoon
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: c5354...1bb

Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)

Hei TS. Ut ifra topic oppfatter jeg det som at du mener at alle mobbeoffer må ha noe til felles ? At de deler en eller annen særhet eller svakhet? 

- Svaret er nei. Det gjør de ikke. 

Jeg tror majoriteten av befolkninga opplever en eller flere perioder i livet med enten erting eller mobbing. 

Hvor alvorlig det er, hva man mobbes for, og hva som utløste det osv, tror jeg er tilfeldig. 

Endret av noe tilfeldig
Skrevet
Akkurat nå, glowmustgoon skrev:

haha nei, ingen mobber av den grunnen ene og alene. alle eksemplene her er veldig konkrete, men tenk mer abstrakt. du er ikke svak fordi du har egne meninger eller fordi foreldrene har en dårlig betalt jobb? værste jeg har hørt...

Javel? og det vet du fordi?

Jeg vet om en jente som ble mobbet så mye at hun tok selvmord, bare fordi moren var alkoholiker..

Jeg vet om en annen som også ble mobbet fordi han hadde 6 halvsøsken. Mora lå rundt med alle på bygda, derfor ble barna mobbet av bygdedyran. "Mor di er hore! Hun knuller på alle!" Gutten tok selvmord.

Alt det jeg nevnte tidligere; Jeg har sett det med mine egne øyner og det har hendt med meg.
Men MEG.. Klarte de ikke å ta livet av ^^  (Vel, bare nesten, jeg flyttet langt langt langt vekk) =) 
Tenåringene var sterke individer, helt til bygdetrollet slukte de hel.
Om mobbere velger ett offer, så bryr de seg ikke om du er fattig eller rik, om du er sterk eller svak, liten, stor, tynn, feit...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ikke direkte mobbet, men utestengt på ungdomskolen. Jeg var en helt normal, sunn tenåring; flink på skolen, drev med sport, sminket meg veldig diskret, opptatt av klær og holdt meg unna rusmidler. Jeg ble for kjedelig på hjemplassen. Jeg måtte jo være kul nok til å drite i skolen, ligge rundt med eldre gutter og være drita hver helg, må vite. 

Anonymkode: 416a7...ceb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...