AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #1 Skrevet 11. juni 2017 Altaå noen som prøver å komme i kontakt med deg, men gir deg en dårlig følelse. Det er ikke ofte, men jeg har hatt opplevelsen med to personer i hele mitt 25 år lange liv. Slike folk som begynner å kontakte deg, tydeligvis føler de har vært så mye nærmere deg enn det du selv føler. Og kan bli ganske fornærmet når du ikke helt gjengjelder kontakten. Jeg føler de er litt needy typer på en måte. Jeg er ikke sånn som stenger ute folk, men enkelte gir meg bare en ubehagelig følelse ved første kontakt, jeg vet ikke hvorfor. Fler som har gjort dette? Anonymkode: 9466a...a2c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #2 Skrevet 11. juni 2017 Aldri opplevd det fordi noen føler de er mye nærmere meg enn det jeg føler, det syntes jeg bare er hyggelig og vitner om at jeg gir inntrykk på folk og er meningsfull. Men har vært mennesker jeg har blitt kjent med, eller kjent over tid som har endret seg, og gitt meg en dårlig følelse ja. Ikke alltid jeg tar steget de første gangene intuisjonen sier at disse ikke er bra for meg, men når jeg først innser at intuisjonen hadde rett koster det meg ikke fem flate øre å stenge de ute og kutte kontakt. Anonymkode: 2dd07...61d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #3 Skrevet 11. juni 2017 Nja, sikkert ikke det samme, men har skjøvet venner bort fra meg som jeg i dag angrer skikkelig på og jeg føler meg som et dårlig menneske. Det kom av at vennene mine lyktes med ting i livet og forandret seg mens jeg bare stod på stedet hvil, og jeg ble vel bitter og redd for å bli "avslørt" som sosial taper så jeg fadet dem ut. Jeg fikk jo en dårlig følelse da de kontaktet meg, men jeg forstod ikke den følelsen før i ettertid. Jeg vet ikke hva som er problemet med disse folkene du beskriver, TS, men synes du først og fremst burde sette pris på at noen ønsker å være sammen med deg! Når det er sagt så skal jeg først si at på generelt grunnlagg så kan ikke alle like alle, og det må jo også være lov! Det jeg reagerer på er at du oppgir som grunn at du opplever dem som "needy". At de er "needy" synes jeg er en ekstremt dårlig grunn (og noe arrogant) for ikke å ville være sammen med dem, og det kan jo være de ikke har så mange nære venner selv og ønsker nettopp deg som venn. Den dårlige følelsen de gir deg bør du identifisere. F.eks. hos meg handler sånne dårlige følelser ofte om at jeg misunner dem, eller hvis jeg opplever dem som litt "tapere" så er det fordi de har de noen av de samme karaktertrekkene som jeg ikke liker ved meg selv, og jeg unngår dem for å ikke assosiere meg selv med "sosiale tapere". Lykke til! Hilsen sosial taper, og en ellers needy person. Anonymkode: d50cf...13e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #4 Skrevet 11. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri opplevd det fordi noen føler de er mye nærmere meg enn det jeg føler, det syntes jeg bare er hyggelig og vitner om at jeg gir inntrykk på folk og er meningsfull. Men har vært mennesker jeg har blitt kjent med, eller kjent over tid som har endret seg, og gitt meg en dårlig følelse ja. Ikke alltid jeg tar steget de første gangene intuisjonen sier at disse ikke er bra for meg, men når jeg først innser at intuisjonen hadde rett koster det meg ikke fem flate øre å stenge de ute og kutte kontakt. Anonymkode: 2dd07...61d Mine to eksempler: hun ene var like gammel som meg. Vi møttes via felles bekjente, for en dag og kom godt over ens. Hadde ikke kontakt på mange mnd, men så beg vi på samme videregående. Hun kommer bort til meg og sier hun har savnet meg så fælt! Det kom så brått! Husker ikke hav jeg sa. Men et par dager etterpå kommer hun foran masse mennesker og spør høyt "hvorfor er du sur på meg?!" Jeg sa jeg er ikke sur, hadde ikke noe å være sur for egentlig. Hun hadde en rekke ustabile venninner som kunne være venninner med folk en dag og så slenge dritt den andre. Så fort snudde hun. Han andre var en jeg jobbet med for flere år siden. 10 år eldre enn meg, nå i 30 årene et sted. Han kunne være en del sur, men vi kunne prate helt greit. Han tok kontakt på instagram for litt siden, begynte å sende meldinger. Deretter la han meg til på facebook og begynte å skrive der og. Følelsen blir ikke akuratt bedre når en person prøver flere metoder for å komme inn på meg. I tillegg hadde vi ingenting til felles. Anonymkode: 9466a...a2c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #5 Skrevet 11. juni 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja, sikkert ikke det samme, men har skjøvet venner bort fra meg som jeg i dag angrer skikkelig på og jeg føler meg som et dårlig menneske. Det kom av at vennene mine lyktes med ting i livet og forandret seg mens jeg bare stod på stedet hvil, og jeg ble vel bitter og redd for å bli "avslørt" som sosial taper så jeg fadet dem ut. Jeg fikk jo en dårlig følelse da de kontaktet meg, men jeg forstod ikke den følelsen før i ettertid. Jeg vet ikke hva som er problemet med disse folkene du beskriver, TS, men synes du først og fremst burde sette pris på at noen ønsker å være sammen med deg! Når det er sagt så skal jeg først si at på generelt grunnlagg så kan ikke alle like alle, og det må jo også være lov! Det jeg reagerer på er at du oppgir som grunn at du opplever dem som "needy". At de er "needy" synes jeg er en ekstremt dårlig grunn (og noe arrogant) for ikke å ville være sammen med dem, og det kan jo være de ikke har så mange nære venner selv og ønsker nettopp deg som venn. Den dårlige følelsen de gir deg bør du identifisere. F.eks. hos meg handler sånne dårlige følelser ofte om at jeg misunner dem, eller hvis jeg opplever dem som litt "tapere" så er det fordi de har de noen av de samme karaktertrekkene som jeg ikke liker ved meg selv, og jeg unngår dem for å ikke assosiere meg selv med "sosiale tapere". Lykke til! Hilsen sosial taper, og en ellers needy person. Anonymkode: d50cf...13e Nei, denne følelsen er det kun to som har gitt meg. Jeg sner ikke hva det kom av. Men jeg ble stresset inni meg! Dårlig av dem rett og slett. Som om de skulle trenge seg på meg. Anonymkode: 9466a...a2c
Wenda Skrevet 11. juni 2017 #6 Skrevet 11. juni 2017 Ja jeg har bare kuttet kontakt med flere personer. Deriblant min egen mor Orker ikke mennesker i livet mitt som trekker meg ned, er negative, suger energi ut av meg eller på andre måter forsurer livet mitt
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #7 Skrevet 11. juni 2017 Ja, en dame som var veldig pågående, og jeg fikk en veldig dårlig følelse da det kom til henne. Så jeg valgte å ikke ha kontakt med henne. Og jeg hadde rett, da jeg kjenner andre, som ble venn med henne. For hun er ei som sluker vennene sine, krever alt av de, og bare lager drama. Ellers var det en bestekompis jeg hadde. Vi var sammen hele tiden, han slet skikkelig psykisk, så da var jeg der for han døgnet rundt, dro han ut på alt han likte, så han skulle få tankene over på noe annet. Han var suicidal. Og etter 1 år, var han mye bedre. Og da hadde han aldri tid til meg. Jeg havnet på sykehuset og, men han hadde ikke tid til å komme på besøk. Selv om han bodde 5 min unna. Så da kuttet jeg han helt ut. En som bare er der, da han trenger deg, men aldri skal stille opp selv. Det gidder jeg ikke. Anonymkode: 58df3...7c7 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #8 Skrevet 11. juni 2017 Ts her, takk for svar. Hun jeg snakker om er typisk ei slik, som hvis noen f.eks satt og sa noe til deg og du tilfeldigvis så et par sek på henne, så kunne hun kommet bort og spurt om det var henne dere snakket om. Anonymkode: 9466a...a2c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #9 Skrevet 11. juni 2017 Ja jeg har kuttet ut flere negative mennesker opp igjennom. Stol på magefølelsen ts. Man skylder dem ikke noe. Anonymkode: b9b28...b23
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #10 Skrevet 11. juni 2017 Jeg minimerer kontakten med mine foreldre og ett av mine søsken. Anonymkode: efbb0...451
fuglekvitter__ Skrevet 12. juni 2017 #11 Skrevet 12. juni 2017 (endret) På 11.6.2017 den 20.50, AnonymBruker skrev: Ja jeg har kuttet ut flere negative mennesker opp igjennom. Stol på magefølelsen ts. Man skylder dem ikke noe. Anonymkode: b9b28...b23 Bare en som jeg vet om, men jeg stengte aldri personen ute. Man bare har ikke så mye kontakt, men å utestenge noen gidder jeg ikke. Du må ha hatt noen grusomme opplevelser når du skriver: "Man skylder dem ikke noe"? Hva mener du med needy TS? Altså - det er vennskap du prater om. At folk rett og slett er masete? Det kommer jo an på hvordan kvinner og menn kontakter et annet menneske. Hvis noen maser og overrumpler folk hele tiden så ville alle opplevd det slik tror jeg. Endret 12. juni 2017 av fuglekvitter__
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #12 Skrevet 13. juni 2017 8 timer siden, fuglekvitter__ skrev: Bare en som jeg vet om, men jeg stengte aldri personen ute. Man bare har ikke så mye kontakt, men å utestenge noen gidder jeg ikke. Du må ha hatt noen grusomme opplevelser når du skriver: "Man skylder dem ikke noe"? Hva mener du med needy TS? Altså - det er vennskap du prater om. At folk rett og slett er masete? Det kommer jo an på hvordan kvinner og menn kontakter et annet menneske. Hvis noen maser og overrumpler folk hele tiden så ville alle opplevd det slik tror jeg. Ja, hadde det fortsatt som første gang jeg traff henne tror jeg det ville gått bra. Men hun ble vel det man kaller overruplende ja. Anonymkode: 9466a...a2c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #13 Skrevet 13. juni 2017 Personen du tenker på TS er nok i seg selv en energivampyr. Hun er narsisistisk av seg og har dårlig selvtillit, og antar at alle hater henne. Jeg synes det er deiligere å ha venner som er stødige og sterke, og kan stille opp litt for deg gjennom å vise støtte og forståelse. Folk som man kan snakke med uten at de bruker deg som søppelbøtte for alle mulige usikkerheter de skulle ha. Folk som kan løse ting på en selvstendig måte uten å måtte dele alt av problemer med andre men som ikke alltid er perfekte heller Ingen går livet gjennom konstant stødig og sterk. Men å kunne støtte noen er fantastisk, og få støtte er like godt. Anonymkode: f17bd...309
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #14 Skrevet 13. juni 2017 Ja, har opplevd det ganske mange ganger. Noen av de oppførte seg som stalkere etterhvert. Tenker at de ikke hadde normale sosiale antenner. Et par var det sannelig en kamp å bli kvitt også, da de ikke aksepterte å bli stengt ute..det var merkelige opplevelser. Anonymkode: 627e0...53a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå