AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #1 Skrevet 11. juni 2017 Føler jeg må underholde valpen hele tiden så den ikke skal kjede seg. Får så dårlig samvittighet når den sover rett etter vi har stått opp, er redd den sover fordi den kjeder seg fordi jeg ikke klarer å underholde den hele tiden går jo mye turer osv, men føler det ikke er nok for samvittigheten min. Er vel grenser for hvor mye trøtt den kan være? Prøver å leke med den inne osv, men samvittigheten gnager. Hva er normalt? Er så kjipt å ha konstant dårlig samvittighet for at den sover så mye og kanskje kjeder seg. Hilsen bekymret førstegangs hundemamma. Anonymkode: fa8b5...67e
Meadow Skrevet 11. juni 2017 #2 Skrevet 11. juni 2017 (endret) Valpen sover ikke fordi den kjeder seg, valper har et stort søvnbehov- 15-20 timer i døgnet er ikke unormalt. De blir fort slitne, mye inntrykk for en liten kropp! Når du går mange turer og aktiviserer/underholder så mye som du gjør blir den vel helt utslitt. Du trenger heller ikke lære den at det skjer noe hele tiden, plutselig sitter du der med en masete hund. Endret 11. juni 2017 av Meadow 2
Tabris Skrevet 11. juni 2017 #3 Skrevet 11. juni 2017 Enig med Meadow. Hvis du underholder den hele tiden, så får du fort en masete hund. Det er viktig at en hund lærer seg å være rolig inne. Samtidig er det da selvsagt også viktig at en hund får det den har behov for av fysisk og mental aktivisering. 1
Gjest Apistogramma Skrevet 11. juni 2017 #4 Skrevet 11. juni 2017 (endret) ... Endret 15. april 2018 av Apistogramma
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #5 Skrevet 11. juni 2017 Tusen takk for svarene, det hjelper mye å høre sånt ! vet den har behov for mye søvn, men den er jo mye våken også å står å stirrer på meg. Akkurat som at den kjeder seg. Men er vel kanskje jeg som overtenker. Den går ikke lange turer på fjellet osv, men rundt om i gatene og parker. Men er vel sant, blir jo så man sier til barn at de har godt av å kjede seg, er vel kanskje sånn for hunder også sånn at de skal tilpasse seg. hadde ikke trodd dette var det jeg skulle bekymre meg over da jeg skulle få hund. Anonymkode: fa8b5...67e
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #6 Skrevet 12. juni 2017 Ikke la den gå mye på asfalt som valp og unghund! De må få utvikle muskulatur og balanse ute i naturen. La valpen og unghunden gå mest mulig på skogsstier og i ulendt terreng! Dette gjelder forøvrig hunder i alle aldre. Asfalt-trasking gir slitasje og feilbelastninger! Anonymkode: ccadd...595
Perle Skrevet 13. juni 2017 #7 Skrevet 13. juni 2017 La den sove! Den er en "baby" og den behøver søvn. Har dere barn, så lær de inke å vekke å mase med en sove de hund ogdå! Viktig!! Å overstimulere en valp vil føre til at du ender opp med en ekremt maste og stresset hund. Se på det som en positivt tegn at den han funnet roen hos dere og sover. Det betyr at den er glad, mett og trygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå