Gå til innhold

Jeg tok opp et tv-program litt på måfå her en natt...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Å, bevares! At jeg kan ha gått glipp av hans musikk, liv og til sist død. St. Thomas...om det sier noen noe. 
Hvis dere er interessert og kan få sett den engelske dokumentaren, så gjør det. Den er så vond og sår
at jeg unner alle å synke ned i et annet menneskes liv og virke og ta det inn. Sitt trist og tom tilbake i stolen.
Tenk på alt han holdt på med i medgang og sterk motgang. Ta inn musikken og tekstene med et lydhørt hjerte.
Han forsvant så altfor tidlig i alder, men det var antagelig avgang for hans siste tog som sto på perrongen
                      - og han tok det. 
http://www.aftenposten.no/kultur/St-Thomas-filmen-Et-sart-og-viktig-artistportrett-604902b.html 
Jeg er fullstendig kjørt i grøfta nå av å leve meg inn i alt han var. :sukk: 
https://tv.nrk.no/program/KOID26002516/st-thomas-burn-the-place-you-hide  <<<  Ligger på nrk. Se den. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint at du laget denne tråden Hoppe. :lillesky2:

Jeg så dokumentaren og forundret meg over at jeg aldri hadde hørt om St.Thomas før. For en fin musiker! 

Det var både fint og rørende det hele. :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Ja. :) Midt oppi alt, en flott og ærlig doku som kan stå på sine ben i alle ettertid. 

• Liker 2
Skrevet

^ Hadde  oppheng på den sangen for ca.1000 år siden. Helt glemt den :hjerte:

• Liker 2
Skrevet

:tommelopp: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En flott og viktig dokumentar om en person jeg aldri hadde hørt om før i dag. 

Anonymkode: 52df0...caf

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Han hadde jeg faktisk aldri hørt om, takk Hoppis :lillesky2:Det var helt nydelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ham godt, hørte en del på musikken hans, og husker godt da han døde. Han var en veldig fin type, men hadde noen uheldige offentlige opptredener man ikke visste noe om bakgrunnen for, så jeg husker at jeg noen ganger irriterte meg over ham også, over at han liksom ikke visste sitt eget beste. Samtidig er det naturligvis fint med folk som ikke helt passer inn i de aksepterte malene, dersom det er på riktig måte.

Jeg vet ikke om jeg vil se dokumentaren. Jeg er ikke så glad i eksponering av privatliv, og pleier derfor å unngå dokumentarer og biografier som beveger seg for langt inn i det private...

Anonymkode: cb95b...fc8

• Liker 1
Skrevet

Tja...ettersom det private grep såpass inn i det offentlige og omvendt og han var helt klar og åpen
på at det nå en gang var slik som det var, ser jeg ikke problemet. Anbefaler deg å se. :) 
Mamman og pappan snakker også om den vanskelige tiden. Fremstår ikke som dyneløfting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...