Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og ett spørsmål til. På jobb har jeg WinZip som jeg kan bruke til å komprimere filer med. Men på hjemmePC'n har jeg det ikke. I hvertfall klarer jeg ikke finne det. Har forsøkt å søke på c:uten hell. Er det noen som vet hvor jeg kan finne et greit verktøy slik at jeg kan komprimere filer også på hjemmePC'n?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken Windows-versjon har du? Hvis du har Windows XP, så er WinZip innebygd. Bare høyreklikk på den pakkede (zip)-fila, og velg "Extract to.." (eller "Pakk ut"?)

Lurer på om du kan laste ned WinZip gratis fra internett. Ellers kan du se om du finner WinRar, som er bedre, men som koster penger. :)

Catzy

Skrevet

Winzip koster penger, men en prøveversjon kan lastes ned her.

Skrevet

:klø:

Har XP ja, men har ikke funnet tegn til noe "zip". Hvor var det jeg kunne forsøke å høyreklikke, Catzy?

Skrevet

Hvis du har en zippet fil (dvs en fil som ender på zip), så høyreklikk på denne fila og trykk på Extract eller Pakk ut.

Kan du foresten se filendelser? Ellers er det vanskelig å se om det er en zip-fil eller ikke.

Catzy

Skrevet

I XP så åpnes zip-arkiver akkurat som vanlige filer, og man får se alle filene som vanlig. På venstersiden et sted kan man velge "extract all files" eller noe sånt.

Men det finnes jo også program som ordner dette.

f.eks. FilZip http://www.filzip.com/ (gratis) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...