Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gode karakterer, men jeg har lyst til å bli sykepleier. Det som stopper meg er fordommene jeg ser mot sykepleiere og sykepleiestudiet - sylepleiere antas å være dumme og studiet anses som et studie for de som ikke fikk til bedre. Er det slik mange tenker?

Jeg er i tillegg slank, blond og kanskje en "typisk sykepleiestudent" i utseende, og jeg kvier meg for å si at jeg ønsker å studere dette, fordi jeg er redd folk tenker at jeg er dum. 

Anonymkode: a7258...a90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: dec1f...665

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gode karakterer, men jeg har lyst til å bli sykepleier. Det som stopper meg er fordommene jeg ser mot sykepleiere og sykepleiestudiet - sylepleiere antas å være dumme og studiet anses som et studie for de som ikke fikk til bedre. Er det slik mange tenker?

Jeg er i tillegg slank, blond og kanskje en "typisk sykepleiestudent" i utseende, og jeg kvier meg for å si at jeg ønsker å studere dette, fordi jeg er redd folk tenker at jeg er dum. 

Første gang jeg hører at noen ser på sykepleiere som dumme.

• Liker 41
Skrevet

Nei, det tenker jeg ikke. 

• Liker 9
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Ikke la andres idiotiske tanker stoppe deg fra å utdanne deg til det du vil. Det er et kjempefint og givende yrke.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør begynne å jobbe med holdningene dine, dersom du tenker å bli sykepleier. Sykepleiere er som pasienter, de kommer i alle varianter og med alle mulig  variasjon av karaterer. Noen så vidt over snittet andre godt over snittet for å komme inn. 

Det er ikke karaterene dine fra vgs som teller men holdningene dine og evnen til å være raus i forhold til alle medmennesker du møter. 

Anonymkode: 38b87...dd2

• Liker 24
Skrevet

Absolutt ikke.

Kjenner mange sykepleiere. De er alle dyktige og gode mennesker, fulle av empati og omsorg.

De gangene jeg på sykehus har hatt kontakt med de, så har jeg ingenting annet enn beundring for sykepleiere.

Samme sier min mann, som er lege. At sykepleiere er dyktige og veldig faglig kompetente.

• Liker 10
Skrevet

Kvifor i alle dagar skulle eg tenke at sjukepleiararar er dumme?? 

• Liker 6
Skrevet

Har aldri tenkt at sykepleiere er dumme. Har heller aldri hørt andre tenke det heller. 

Sykepleiere har jo tre år på høyskole, det er mer enn lang nok utdanning for min del 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

KG er kanskje ikke plassen til å spørre om dette da det er en liten gjeng her inne som gjør alt de kan for å rakke ned på sykepleiere og ironisk nok selv ikke har noen utdanning. 

Jeg er sykepleierstudent og opplever lite eller ingen fordommer. Det er i grunn en bachelorgrad og det er det langt i fra alle som har. Er veldig stolt av det yrket jeg har valgt. Hadde jeg skulle tatt et lett studie hadde jeg ikke valgt sykepleien. 

Anonymkode: bbd70...de3

• Liker 14
Skrevet

All respekt til sykepleiere. De har en knallhard jobb =) 
De som jobber innenfor yrket er heller ikke dumme XD

Utrolig nok er det en god del mennesker som studerer sykepleie, men som aldri burde jobbet med mennesker :) 
Så de folka er faktisk dumme, rett og slett..Ikke bare ødelegger de for seg selv, men også for pasienter og pårørerende.
(Det er snakk om mennesker, men mangel på sympati og empati)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Man må skille mellom det å mene at sykepleierutdanningen ikke er spesielt krevende akademisk og det å mene at sykepleiere er dumme. 

Det er ikke spesielt vanskelig å bestå teoriprøven når man tar lappen, men det betyr jo ikke at alle bilister er dumme. 

Endret av Gardermobanen
  • Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg føler at mange sykepleiere prøver å gjøre utdanningen og yrket deres til å være mye vanskeligere enn det er. Jeg kan godt innrømme at jeg himler litt med øynene når sykepleierstudenter og sykepleiere forteller at teorien på utdanningen er SÅ vanskelig. I slike tilfeller kan jeg godt tenke at disse studentene nok ikke er de flinkeste studenter. Generelt sett tenker jeg ikke noe negativt. 

Anonymkode: a72b5...289

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

KG er kanskje ikke plassen til å spørre om dette da det er en liten gjeng her inne som gjør alt de kan for å rakke ned på sykepleiere og ironisk nok selv ikke har noen utdanning. 

Jeg er sykepleierstudent og opplever lite eller ingen fordommer. Det er i grunn en bachelorgrad og det er det langt i fra alle som har. Er veldig stolt av det yrket jeg har valgt. Hadde jeg skulle tatt et lett studie hadde jeg ikke valgt sykepleien. 

Anonymkode: bbd70...de3

Så bra, takk for svar. Til dere andre også. JEG mener ikke at sylepleiere er dumme, jeg er full av beundring for dem. Men jeg har nok lest for mye på KG. :)

• Liker 1
Skrevet

I såfall er jeg dum  😜

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Ta,hvor i all verden har du hørt dette? Er det i ditt eget hode?

Har aldri hverken hørt eller tenkt noe sånt!

AnonymBruker
Skrevet

Siden du spør...ja. Eller, må kun være deg....aldri hørt om det før. Tidligere på kg, så var det de i kassa på REMA. ..sikkert smittsomt da. Har du vært på REMA og handlet?

Mange tråder her inoe, fortjener dummeste svar

Anonymkode: 6ab60...010

AnonymBruker
Skrevet

Dumme, nei. Men jeg tenker at noen av de hadde dårlig selvtillit da de valgte yrke og valgte noe trygt. Sykepleier er gjerne noe man tenker alle kvinner automatisk kan fordi det er omsorgsyrke. Mange jenter velger da sykepleien om de ikke vet hva de skal gjøre med livet sitt eller om de har dårlig selvtillit og ikke tror de hadde klart å gjøre vanskeligere ting. Merk: sykepleiestudiet er ikke nødvendigvis enkelt, men mange tror det er enkelt. 

Anonymkode: fc597...fb8

• Liker 1
Skrevet

Folk som blir sykepleiere er ikke dumme de er engler! Det er en av flere jobber jeg aldri kunne hatt selv og jeg er evig takknemlig for at noen har den empatien og omsorgen slik at de tar en slik jobb. 

Det er en fysisk og mentalt krevende jobb, du står der med livet til andre mennesker i hendene dine. Må takle liv og død om hverandre, og det er store muligheter til å ta etterutdanning. 

Vi trenger sykepleiere, om du går for det ønsker jeg deg lykke til! Og tusen takk😊

• Liker 6
Skrevet

Ja! Herregud nei, selvsagt ikke. Har aldri møtt en sykepleier jeg har tenkt at er dum. De finnes sikkert da, i likhet med i alle andre yrker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...