Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lulu1
Skrevet

Går påbygg vg3 og har i utgangspunktet gode karakterer.

Dessverre presterer jeg dårlig under press. Ble trekt opp i nynorsk skriftlig eksamen, i tillegg til at vi hadde norsk hovedmål som er obligatorisk. Redd jeg stryker på nynorsken pga. stresset og at jeg mistet all kreativiteten min etter flere timer med skriving på oppgaven.

Så til spørsmålet... Noen som vet sannsynligheten for å bli trekt opp i norsk muntlig også? Er det slik at trekket er helt tilfeldig? Norsk er mitt svakeste fag, hadde vært fantastisk å bli trekt opp i noe annet..

Har fagbrev så kan kun komme opp i historie, matte, naturfag og norsk. 

Vi har trekk i morgen, tirsdag og onsdag.

Hilsen veldig stressa student!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat når det gjelder norsk er det helt tilfeldig, ja, og du har like stor sjanse for å komme opp i norsk muntlig som de andre fagene. Men du har altså 25% sannsynlighet for å komme opp i norsk, og 75% sannsynlighet for å komme opp i noe annet. 

Lykke til, og håper du får noe du får noe du synes er greit. 

Anonymkode: ed080...096

• Liker 1
Gjest Lulu1
Skrevet

1/4 av klassen er allerede kommet opp i historie..

Så da er det bare 3 fag igjen.. mattelæreren vår har vært mattelærer i flere år for mange klasser, men aldri hatt noen i muntlig matte. Redd det er 50/50 :(

Takk for svar uansett, bare å fortsette lesing på norsken da..

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor del kom opp i sidemål og hvor stor kom opp i Matte? 

Anonymkode: dbc92...74a

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er mindre sannsynlig at du kommer opp i norsk når du alt har to norskeksamener. Trekkene er ikke tilfeldige. Jeg tror du kan senke skuldrene. 

Anonymkode: 43cae...ea0

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er mindre sannsynlig at du kommer opp i norsk når du alt har to norskeksamener. Trekkene er ikke tilfeldige. Jeg tror du kan senke skuldrene. 

Nei, ikke i norsk der man har tre karakterer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke i norsk der man har tre karakterer. 

Hva mener du? Trekkene er ikke tilfeldige, og når en er kommet opp i sidemål som trekk er det ikke sannsynlig å komme opp i muntlig norsk. 

• Liker 1
Gjest Lulu1
Skrevet (endret)

Ville vært helt FANTASTISK om jeg slapp enda en norskeksamen!

Ønsker jo å gå videre på universitetet, men ser ut som valgmulighetene begrenser seg om jeg kommer opp i norsk muntlig også...

Endret av Lulu1
Gjest Lulu1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stor del kom opp i sidemål og hvor stor kom opp i Matte? 

16 kom opp i matte skriftlig, 9 kom opp i nynorsk. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Trekkene er ikke tilfeldige, og når en er kommet opp i sidemål som trekk er det ikke sannsynlig å komme opp i muntlig norsk. 

Joda, dette skjer, særlig når det er så få fag man kan komme opp i. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, dette skjer, særlig når det er så få fag man kan komme opp i. 

Ja, det skjer, men det er ikke sannsynlig. Det er ingen grunn for TS å stresse, for det er lite sannsynlig at det skjer. 

Gjest Lulu1
Skrevet

Siden vi har fagbrev skulle det vært tilfeldig om vi kom opp i to muntlig eller to skriftlige eksamener som en "gode". 

Hele klassen på 25 elever ble trukket ut i skriftlig på første trekk.. vet ikke om det heller er så "tilfeldig"?

Krysser fingrene for at de bruker skjønn.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kommet opp i både sidemål og norsk muntlig, og var heller ikke den eneste i min klasse som ble det.

Anonymkode: 7b788...4fd

AnonymBruker
Skrevet

Har dere hatt trekk andre dager, eller er det bare mandag,tirsdag og onsdag dere har trekk?

Gjest Lulu1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere hatt trekk andre dager, eller er det bare mandag,tirsdag og onsdag dere har trekk?

Vi har hatt et trekk, så har vi bare trekk de dagene ja. 4 trekk totalt.

Gjest Lulu1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det skjer, men det er ikke sannsynlig. Det er ingen grunn for TS å stresse, for det er lite sannsynlig at det skjer. 

Jeg kom opp i matte muntlig, og det gjorde resten av klassen som hadde nynorsk også. Trekkene er neppe tilfeldig :-) tusen takk  for svar!

Skrevet
1 time siden, Lulu1 skrev:

Jeg kom opp i matte muntlig, og det gjorde resten av klassen som hadde nynorsk også. Trekkene er neppe tilfeldig :-) tusen takk  for svar!

Det gjorde jeg også! Og jeg kan heller ikke fatte og begripe at disse trekkene er tilfeldige?? Huff, dette ødela dagen min altså. Det må jeg ærlig innrømme!

Gjest Lulu1
Skrevet
1 time siden, Celestia skrev:

Det gjorde jeg også! Og jeg kan heller ikke fatte og begripe at disse trekkene er tilfeldige?? Huff, dette ødela dagen min altså. Det må jeg ærlig innrømme!

Jeg er kjempe lykkelig, var så redd for å komme opp i Norsk.. 

AnonymBruker
Skrevet

På min skole hadde flere fått beskjed av avdelingsleder om at trekket ikke var tilfeldig. De som hadde vært oppe i nynorsk kom i utgangspunktet ikke opp i norsk muntlig. Dette var visstnok for at elevene skulle vise størst mulig bredde innenfor fag. 

Godt du ikke kom opp i norsk, håper jeg også slipper det (selv om jeg antageligvis ikke slipper..) :laugh:

Anonymkode: 428e8...567

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...