Spiteful Skrevet 11. juni 2017 #1 Del Skrevet 11. juni 2017 Bare svar meg direkte her, hva den onde dronningen fra snehvit sier helt først når hun snakker med/til det magiske speilet sitt. Ikke søk på nettet, men bruk hukommelsen. Etter å ha fått flere av svarene deres, kommer jeg til å legge til her i HI hvorfor jeg har laget denne tråden. Nå er jeg spent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #2 Del Skrevet 11. juni 2017 Speil, speil på veggen der, hvem er penest i landet her? Anonymkode: cc7d5...517 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #3 Del Skrevet 11. juni 2017 Speil, speil på veggen der. Hvem er den vakreste i landet her? Eller noe i denne retningen. Anonymkode: 5225e...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 11. juni 2017 #4 Del Skrevet 11. juni 2017 (endret) Jeg ville tru det var det som ble sakt over her, men så ble jeg skikkelig usikker.. Dårlig stil, dette skal jeg jo vite!! Edit: jeg har levd på en løgn.. Skyt meg. Barndommen min er ødelagt. Flaut.. Endret 11. juni 2017 av Sinsiew Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardermobanen Skrevet 11. juni 2017 #5 Del Skrevet 11. juni 2017 (endret) Vet ikke hva de sier i originalversjonen, men Disney-versjonen så er det "Lille speil på veggen der, hvem er vakrest i landet her?" Det blir ikke feil med "speil, speil på veggen der" om det er det de bruker i en annen versjon. Endret 11. juni 2017 av Gardermobanen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #6 Del Skrevet 11. juni 2017 TS, jeg tror de fleste har lest om Mandela-effekten nå. Anonymkode: 56600...91e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 11. juni 2017 Forfatter #7 Del Skrevet 11. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS, jeg tror de fleste har lest om Mandela-effekten nå. Anonymkode: 56600...91e Hahahah busted Jeg kommer bare ikke over det! Er så frustrerende! Leste denne artikkelen i stad: https://www.nrk.no/dokumentar/xl/den-forraederske-hukommelsen-1.13512390 og det første som slo meg var egentlig Mandela-effekten. Nå lurer jeg bare på hukommelsen til tusenvis av mennesker bare har fått et falskt minneang. denne scenen fra Snehvit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardermobanen Skrevet 11. juni 2017 #8 Del Skrevet 11. juni 2017 16 minutter siden, Spiteful skrev: Hahahah busted Jeg kommer bare ikke over det! Er så frustrerende! Leste denne artikkelen i stad: https://www.nrk.no/dokumentar/xl/den-forraederske-hukommelsen-1.13512390 og det første som slo meg var egentlig Mandela-effekten. Nå lurer jeg bare på hukommelsen til tusenvis av mennesker bare har fått et falskt minneang. denne scenen fra Snehvit... Sjekken den originale Grimm-versjonen nå og der står det: „Spieglein, Spieglein an der Wand:wer ist die schönste Frau in dem ganzen Land?“ https://de.wikisource.org/wiki/Sneewittchen_(Schneeweißchen)_(1812) Da blir jo ikke "speil, speil på veggen der" feil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #9 Del Skrevet 11. juni 2017 Interresant! Men hva er rett svar på det med snehvit? Jeg husket ikke selv, men når noen nevnte "speil speil på veggen der, hvem er vakrest i landet her", tenkte jeg jo at "ahaaa, det var det ja". Men hvis det ikke stemmer? Har hun aldri sagt dette? Anonymkode: 4f2c3...98c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basil Skrevet 11. juni 2017 #10 Del Skrevet 11. juni 2017 Jeg husker "speil speil på veggen der, hvem er vakrest i landet her?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 11. juni 2017 Forfatter #11 Del Skrevet 11. juni 2017 3 timer siden, Gardermobanen skrev: Sjekken den originale Grimm-versjonen nå og der står det: „Spieglein, Spieglein an der Wand:wer ist die schönste Frau in dem ganzen Land?“ https://de.wikisource.org/wiki/Sneewittchen_(Schneeweißchen)_(1812) Da blir jo ikke "speil, speil på veggen der" feil. Oi, takk for infoen! Dette visste jeg faktisk ikke, da har du rett, det blir vel egnt. ikke feil da...? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Interresant! Men hva er rett svar på det med snehvit? Jeg husket ikke selv, men når noen nevnte "speil speil på veggen der, hvem er vakrest i landet her", tenkte jeg jo at "ahaaa, det var det ja". Men hvis det ikke stemmer? Har hun aldri sagt dette? Anonymkode: 4f2c3...98c Jeg mener det rette svaret er "Speil, speil på veggen der...", men ernok noen som er uenige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #12 Del Skrevet 11. juni 2017 Speil, speil på veggen der, hvem er vakrest i landet her? Anonymkode: edd30...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #13 Del Skrevet 11. juni 2017 På engelsk sier de vel 'who's the fairest of them all'? Anonymkode: b852a...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #14 Del Skrevet 11. juni 2017 Disney på norsk: Lille speil på veggen der, hvem er vakrest i landet her? Anonymkode: 36bdd...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #15 Del Skrevet 11. juni 2017 Jeg husker den fra Disney:"Lille speil på veggen der, hvem er vakrest i landet her?" Hva er riktig svar? Anonymkode: 3d67b...926 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #16 Del Skrevet 12. juni 2017 Lille speil på veggen der, hvem er vakrest i landet her? Anonymkode: de4f5...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 12. juni 2017 #17 Del Skrevet 12. juni 2017 LILLE speil på veggen der, hvem er vakrest i landet her? På engelsk: MAGIC mirror on the wall, who is te fairest one of all? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #18 Del Skrevet 12. juni 2017 Speil speil på veggen der, hvem er vakrest i landet her? Anonymkode: b1e5a...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #19 Del Skrevet 12. juni 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Speil speil på veggen der, hvem er vakrest i landet her? Anonymkode: b1e5a...f4c Man skulle tro det ja.. men nei Anonymkode: b852a...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #20 Del Skrevet 13. juni 2017 Jeg synes liksom ikke "speil speil" og "lille speil" er så forskjellige at det kan brukes som eksempel på falske minner. Det er vel ingen som har fotografisk hukommelse på eventyr. Dårlig hukommelse ville jeg heller kalt det. Når du kom med det eksempelet trodde jeg du skulle si at det slett ikke var noe speil i historien i det hele tatt. Da hadde det vært et falskt minne. Jeg jobbet i dagligvarebutikk tidligere, og da hadde ranskurs, Hadde den samme øvelsen som i klippet med studentene. Vi fikk beskjed om at hvis det skjedde et ran skulle vi ikke snakke med hverandre om hva som hadde skjedd, og ikke beskrive noe til hverandre før politiet hadde snakket med oss. Så jeg er veldig bevisst på akkurat det. Anonymkode: 4f2c3...98c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå