AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #1 Del Skrevet 11. juni 2017 Hei dere. Jeg er en jente på 24 som nylig har flyttet til en ny by da jeg ble tilbydt jobb her. Jeg trives godt i jobben, men har ikke noe å gjøre utenfor jobb. Jeg kjenner ingen her, og har ikke fått noen venner i løpet av de siste tre månedene siden jeg flyttet hit. Kollegene mine er hyggelige, men de er endel eldre enn meg og de fleste er menn. Det er fryktelig vanskelig å bli kjent med noen når man ikke jobber eller går på skole sammen. Jeg skjønner ikke hvordan man kan møte venner når man er i en ny by og ikke kjenner noen. Det er veldig trist, for jeg vil jo gjerne finne på ting og oppleve alt i den nye byen, men jeg har ingen å være med. Når det er sol ute i helga vil jeg gjerne dra ut på ting, men det frister liksom ikke like mye å dra i parken helt alene. Alt jeg gjør er å jobbe, og dra på trening etter jobb. Bortsett fra det sitter jeg bare hjemme alene. Jeg har bestemt meg for å ta tak i dette nå, for jeg merker jo at jeg blir veldig trist og lei meg av å sitte alene hver kveld og hver helg. Jeg skal begynne på et kveldskurs i fransk og melde meg på mange timer på treningssenteret for å se om jeg kan bli kjent med noen der. Jeg ville satt veldig pris på tips eller råd fra andre angående hvordan jeg kan bli kjent med andre på min alder i den nye byen min. Jeg har forresten en romkamerat som er veldig hyggelig. Vi kjente hverandre ikke før vi flyttet inn sammen, men har vært litt sammen siden vi flyttet inn - sett film sammen på kvelden hvis vi begge er her for eksempel. Jeg vil gjerne tilbringe mer tid med henne, men jeg vil ikke trenge meg på. Vi pleier ikke å lage planer for å finne på noe de gangene vi har gjort det, og den ene gangen jeg spurte henne om å dra ut på noe planla vi det, men hun avlyste senere. Hun er ofte med venner, men hun pleier ikke invitere meg med de gangene hun drar ut og jeg vil ikke invitere meg selv med. Jeg tror at dersom jeg fortalte henne at jeg føler meg ensom og at jeg ikke kjenner noen her, ville hun helt sikkert gjort en innsats for å være mer sammen med meg og invitere meg med på ting. Men hvis vi skal være mer sammen vil jeg jo at det skal være fordi hun liker å være med meg, ikke fordi hun synes synd på meg og føler at hun må invitere meg. Usikker på hva jeg kan gjøre her - setter som sagt veldig pris på råd! På forhånd tusen takk fra Ensom jente i storby (24) Anonymkode: 5e69e...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #2 Del Skrevet 11. juni 2017 Så bra at du tar tak i problemet! Du er allerede kjempe flink ved å melde deg på fransk kurs og ved å gå fast på treningssenteret. Så må du være flink å være litt unorsk og si hei til folk Folk flest har jo lyst til å treffe andre mennesker men er for sjenert til å si hei til fremmede. Det er en tråd her inne for folk her inne som er ensomme og som møtes. heng deg på der? Ellers vil jeg tipse deg om frivillig arbeid Masse lykke til! Anonymkode: f2997...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava+, Skrevet 11. juni 2017 #3 Del Skrevet 11. juni 2017 Prøv ut aktivitetsvenner.no 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #4 Del Skrevet 11. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bra at du tar tak i problemet! Du er allerede kjempe flink ved å melde deg på fransk kurs og ved å gå fast på treningssenteret. Så må du være flink å være litt unorsk og si hei til folk Folk flest har jo lyst til å treffe andre mennesker men er for sjenert til å si hei til fremmede. Det er en tråd her inne for folk her inne som er ensomme og som møtes. heng deg på der? Ellers vil jeg tipse deg om frivillig arbeid Masse lykke til! Anonymkode: f2997...148 Tusen takk for svar! Det tror jeg nok er helt sant, de fleste kunne nok tenke seg å bli kjent med litt flere folk men tør ikke helt å prøve. Det med å finne noe sosialt via KG er nok ikke helt relevant for meg da jeg ikke bor i Norge - jeg bor i Storbrittania. Frivillig arbeid var en kjempegod ide! Jeg har Googlet litt nå, og det er maaange muligheter så det skal jeg definitivt prøve. Uansett om jeg ikke treffer så mange på min alder blir det godt å komme ut av huset litt og gjøre noe for andre. TS Anonymkode: 5e69e...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #5 Del Skrevet 11. juni 2017 2 timer siden, Ava+, skrev: Prøv ut aktivitetsvenner.no 😊 Takk for svar! Akkurat den blir nok ikke relevant for meg siden jeg ikke bor i Norge - jeg skulle nok nevnt det i hovedinnlegget mitt. Takk for tips uansett TS Anonymkode: 5e69e...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #6 Del Skrevet 12. juni 2017 Er det noen andre som har tips til hvordan man kan få venner i voksen alder? Prøver å holde meg positiv, men det er jammen ikke lett. TS Anonymkode: 5e69e...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå