Gå til innhold

svigermor ble fornærmet når jeg ønsket bare vann til drikke..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på besøk og fikk servert kake, fikk valget mellom brus, kaffe og te. Jeg er veldig glad i vann og sa pent at jeg gjerne tok et glass kaldt vann. Hun ble fornærmet og lagde en sene, skjønte ikke at man kunne drikke vann til kake, og at det var toppen av fornærmelse. Da hun satte et glass med vann forran meg sa jeg bare at jeg var mer glad i vann enn noe annet. Fikk beskjed om at jeg var frekk. Pleier alltid å be om vann på besøk, er det virkelig så uhørt? Jeg drikker aldri brus, får sure oppsøt av det og kaffe og te er jeg ikke glad i. Skal man virkelig drikke noe man ikke liker/tåler når man er borte? Er det ikke like frekt å nærmest tvinge noen til å ha i seg noe de ikke vil ha? I matveien er jeg langt i fra kresen. Bare så det er sagt!

Anonymkode: 28cc9...217

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe å bry seg om, da?

• Liker 2
Skrevet

For ei frekk svigermor.. 

• Liker 12
Gjest NotNaomi
Skrevet

Bortsett fra at vann til kake høres ekkelt ut,sorry,så overdrev da svigermoren din noe voldsomt her da. Hadde ikke brydd meg. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Svigermor skrev:

Er det noe å bry seg om, da?

Som du ser har TS opprettet en tråd om dette, så åpenbart betyr dette noe for TS.

Var det kommentarer fra deg til det?

Anonymkode: 51870...246

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt spesielt å ikke drikke noe av det som blir tilbudt, men det er frekt av henne å lage en sene...

Anonymkode: 5921f...20c

• Liker 3
Skrevet

Hvis noen er frekke her så må det jo være svigermor. Neppe første gangen du har bedt om vann hos svigermor.

Har selv opplevd at flere blir fornærmet når jeg takker nei til kaffe og heller vil ha vann. Hva er greia?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo litt spesielt å ikke drikke noe av det som blir tilbudt, men det er frekt av henne å lage en sene...

Anonymkode: 5921f...20c

:fnise:

Anonymkode: e3a4f...6fd

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, NotNaomi skrev:

Bortsett fra at vann til kake høres ekkelt ut,sorry,så overdrev da svigermoren din noe voldsomt her da. Hadde ikke brydd meg. 

Ekkelt? Jøss.

Å be om et glass vann er ikke frekt. Det er så absolutt innafor. 

• Liker 18
Gjest NotNaomi
Skrevet
3 minutter siden, Berentsens skrev:

Ekkelt? Jøss.

Å be om et glass vann er ikke frekt. Det er så absolutt innafor. 

Jeg skrev ikke at det var frekt. Men at det hørtes ekkelt ut til kake. Nå elsker jeg kaffe,så derfor. 

Skrevet
4 minutter siden, NotNaomi skrev:

Jeg skrev ikke at det var frekt. Men at det hørtes ekkelt ut til kake. Nå elsker jeg kaffe,så derfor. 

Det har jeg heller ikke påstått at du har. Burde kanskje ha påpekte at setning nr. 2 var generell og et direkte svar til TS. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror det sitter i ryggmargen til folk at man skal drikke kaffe, så når noen faktisk takker nei til både kaffe og andre drikker så blir verten oppråd og skjønner ingenting. Har opplevd det selv at folk blir flakkende i blikket og oppråd når jeg takker nei til kaffe. Men derifra til å blir fornærmet og gjøre en scene ut av det er veien lang og totalt unøvendig. Her gikk svigermor over streken. Men må legge til at dersom svigermor har truffet TS tidligere så må hun jo vite at TS foretrekker vann framfor kaffe, te og brus.

• Liker 6
Skrevet

Akkurat sånn var min svigermor også. Det var som om det gikk på æren løs (hennes altså) om man takket nei til noe hun ville servere, eller ba om vann i stedet for kaffe, f.eks. 

Jeg lærte meg etter hvert å ikke bry meg om det, tenkte at det kanskje hadde noe med hennes oppdragelse å gjøre, og etter en tid bleknet problemet.

Men helt grei når det gjaldt dette her ble hun ikke. :unsure:

Om du ikke ønsker å snakke med din svigermor om dette, så får du bare leve med det og tåle og svelge noen kameler underveis. :klemmer:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Stjerneku skrev:

Jeg tror det sitter i ryggmargen til folk at man skal drikke kaffe, så når noen faktisk takker nei til både kaffe og andre drikker så blir verten oppråd og skjønner ingenting. Har opplevd det selv at folk blir flakkende i blikket og oppråd når jeg takker nei til kaffe. Men derifra til å blir fornærmet og gjøre en scene ut av det er veien lang og totalt unøvendig. Her gikk svigermor over streken. Men må legge til at dersom svigermor har truffet TS tidligere så må hun jo vite at TS foretrekker vann framfor kaffe, te og brus.

Ja, burde legge til at det er standard at jeg drikker vann. Gjør det hjemme og. Serverer gjestene der de ønsker og tar vann selv. Denne gangen hadde svigermor besøk av sin søster, kan være derfor hun ble sur for at jeg ville ha vann. Men hun er absolutt kjent med det ja. Har nå valgt å bare drite I det. Så at søsteren hennes reagerte litt på måten hun angrep meg på. Så hun får bare synes jeg er frekk.

Anonymkode: 28cc9...217

• Liker 1
Skrevet

Ja, fordi verden går under hvis du høflig tar et kopp te.  :overrasket:

Skrevet
1 minutt siden, Outlander skrev:

Ja, fordi verden går under hvis du høflig tar et kopp te.  :overrasket:

Ikke mer enn når hun drikker vann.

Tull at man skal drikke kaffe/te eller andre ting av misforstått høflighet. Svigersen venner seg vel til det etter hvert.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det mange som blir fornærma over at noen ber om et glass vann. Helt latterlig at det skal være sånn.

Anonymkode: 43e9c...7af

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det mange som blir fornærma over at noen ber om et glass vann. Helt latterlig at det skal være sånn.

Anonymkode: 43e9c...7af

Men hvorfor? Hvorfor oppfører folk seg så irrasjonelt? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har merka det selv opp gjennom. Ikke at folk sier det er frekt, men at det måtte være så kjedelig osv. 

Tar alltid vann selv, liker ikke alt det andre.

Anonymkode: b9db9...865

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...