AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #1 Skrevet 11. juni 2017 Katten er kjærlen og passer veldig godt på ungene somregel, men ho slikker de og plutselig biter ho de så ungene skriker freser. Er dette normalt så tidlig? Trodde det var i 7 eller 8 ukers alder. Håper noen vet det, jeg er ganske urolig for at ho skal skade de eller værre Anonymkode: a71df...d67
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #2 Skrevet 11. juni 2017 De veit hva de gjør med mindre du ser merker på kattungene (i form av feks sår eller områder uten pels) så trenger du nok ikke å bekymre deg Anonymkode: 159ff...f3e 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #3 Skrevet 11. juni 2017 Jeg er enig med AB over, at kattemor 99 % av tiden har full kontroll og vet hva hun gjør, og du trenger ikke bekymre deg før du ser merker/sår. Men det første som slo meg er at kattemor kanskje er stresset? Har hun mulighet til å få fred fra kattungene et sted? Har hun hatt kattunger før? Maser dere (mennesker, altså) med kattemor/kattungene eller lar dere de være i fred? Anonymkode: 6631d...f74 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #4 Skrevet 11. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De veit hva de gjør med mindre du ser merker på kattungene (i form av feks sår eller områder uten pels) så trenger du nok ikke å bekymre deg Anonymkode: 159ff...f3e Ja jeg håper virkelig ho vet det. Ungene har heldigvis ikke sår, men de er ganske redde etter ho har vert litt hardeste laget. Ho er forresten også førstegangsfødende, kan det ha noe å si? Ho er selv kun et år, ble født 5 juni i fjor og ungene hennes 24 mai Anonymkode: a71df...d67
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #5 Skrevet 11. juni 2017 Hun er altfor ung og var ikke klar/ønsket ikke oppgaven, kanskje. Det finnes massevis av dyr som ikke tar seg av sitt eget avkom, enten bare ignorerer det (f.eks den ene av to fugleunger) eller faktisk dreper det. Så jeg ville vært obs og evt tatt dem fra henne. Omsorgsovertakelse, rett og slett! Anonymkode: 1f4c9...41a
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #6 Skrevet 11. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med AB over, at kattemor 99 % av tiden har full kontroll og vet hva hun gjør, og du trenger ikke bekymre deg før du ser merker/sår. Men det første som slo meg er at kattemor kanskje er stresset? Har hun mulighet til å få fred fra kattungene et sted? Har hun hatt kattunger før? Maser dere (mennesker, altså) med kattemor/kattungene eller lar dere de være i fred? Anonymkode: 6631d...f74 Ja ho har steder ho kan få fred fra de på. Nei ho er førstegangsfødende. Vi lar de somregel være i fred, men tar kattungene ut i rummet så de får beveget seg litt når kattemor er ute. Griper også inn når ho er mest aggressiv mot de Anonymkode: a71df...d67
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #7 Skrevet 11. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja ho har steder ho kan få fred fra de på. Nei ho er førstegangsfødende. Vi lar de somregel være i fred, men tar kattungene ut i rummet så de får beveget seg litt når kattemor er ute. Griper også inn når ho er mest aggressiv mot de Anonymkode: a71df...d67 Kan kanskje høres ut som at hun er stresset. Ville snakket med en dyrlege og hørt om du burde fostre dem opp på flaske, hvis hun er stresset så kan hun ta livet av dem. Anonymkode: 159ff...f3e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #8 Skrevet 11. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er altfor ung og var ikke klar/ønsket ikke oppgaven, kanskje. Det finnes massevis av dyr som ikke tar seg av sitt eget avkom, enten bare ignorerer det (f.eks den ene av to fugleunger) eller faktisk dreper det. Så jeg ville vært obs og evt tatt dem fra henne. Omsorgsovertakelse, rett og slett! Anonymkode: 1f4c9...41a Ho har et skikkelig godt morsinnstinkt så ho er veldig glad i de og bryr seg masse om de, men 2,5 uker er vel kanskje litt tidlig å være hardhendt? Ho fikk fire unger og er både like omsorgsfull og hardhendt med alle. Men den første uken ville ho kun være i kassen med ungene, ville så og si ikke spise eller noe. Anonymkode: a71df...d67
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #9 Skrevet 11. juni 2017 Herregud! Katten ordner dette selv. Anonymkode: 34b22...e67 1
Cyndaquil Skrevet 11. juni 2017 #10 Skrevet 11. juni 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Katten er kjærlen og passer veldig godt på ungene somregel, men ho slikker de og plutselig biter ho de så ungene skriker freser. Er dette normalt så tidlig? Trodde det var i 7 eller 8 ukers alder. Håper noen vet det, jeg er ganske urolig for at ho skal skade de eller værre Anonymkode: a71df...d67 Jeg er ekspert på katter og kan betrygge det om at dette er normalt. Hun oppdrar dem og irettesetter dem. Hun vilvaldei skade dem. Hun kan finne på å bite av dem værhårene, men det er også ufrarlig og er for å holde dem i nærheten. Jeg vil også bruke anledningen til å minne deg på at kattunger bør være 12 uker når de forlater mor ikke 8-9
Sk57 Skrevet 11. juni 2017 #11 Skrevet 11. juni 2017 Ei tispe jeg hadde ble slik mot valpene sine da de ble gamle nok til å ta seg ut av valpekassa på egenhånd.Så lenge de lå rolige å diet var alt bra,men så fort de "yppet seg" med å gå ut av kassa på egne ben så ble hun sint på dem.Og hun tok de hardt.Så hardt at vi måtte skille mor og barn tidlig og de vokste opp med faren istedet. Nå har jeg heldigvis kun en hannkatt på 14 år.
Tvist Skrevet 11. juni 2017 #12 Skrevet 11. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja ho har steder ho kan få fred fra de på. Nei ho er førstegangsfødende. Vi lar de somregel være i fred, men tar kattungene ut i rummet så de får beveget seg litt når kattemor er ute. Griper også inn når ho er mest aggressiv mot de Anonymkode: a71df...d67 Hei, Bare vil minne om at kattemor ikke må slippes helt ut mens hun fortsatt har ungene. Slipp henne gjerne ut i resten av huset, så hun får en pause fra ungene, men hun er fruktbar nå og det er vanlig at katter får løpetid og kan bli drektige igjen kort tid etter fødsel.
Hjertefisk Skrevet 11. juni 2017 #13 Skrevet 11. juni 2017 Jeg ville ringt vetrinær og spurt. min katt kunne bite, holde fast og disiplinere kattungene sine mye, men fikk aldri inntrykk av at hun var for hardhendt. De var litt redde for kattemor innimellom, men det tror jeg er normalt.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #14 Skrevet 14. juni 2017 Husk at hun bør kastreres når ungene flytter Anonymkode: 4658e...87a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå